Ferie i forbindelse med permisjon

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Jeg har 2 uker ferie jeg ikke har tatt ut i 2013 som jeg overfører til 2014 så får jeg 2 uker lengre permisjon. Så har jeg jo 5 uker i 2014.

Men så har jeg jo 5 uker i 2014 også, og lurer på om jeg kanskje skal ta 1 eller 2 av de ukene rett etter permisjonens slutt (i februar 2014) for å forlenge permisjonen enda mer. Alt for å klare å strekke den så langt som mulig mot bhgoppstart i august.

Men jeg har tenkt til å si opp den gamle jobben min og vil derfor ikke motta lønn derfra, men bruke forskudd på feriepenger. Da blir det redusert feriepenger i juni fra den gamle arbeidsplassen (altså resterende etter forskuddet jeg har fått). Og så ikke lønn fra min nye arbeidsplass da de betaler ut feriepenger til ansatte fra i fjor. Er det slik det fungerer?

Uten at jeg er helt sikker, så tror jeg det er slik det fungerer, ja :smiley-angelic006

Noen sa til meg at Nav bare godtar 4 uker pluss 1 dag ferie som forlengelse av permisjonen... Aner ikke om det er sånn da. Jeg har for alle første gang rett på 5 uker ferie neste år, så jeg håpte jeg kunne forlenge permisjonen med å ha de fem ukene om sommeren...

Noen sa til meg at Nav bare godtar 4 uker pluss 1 dag ferie som forlengelse av permisjonen... Aner ikke om det er sånn da. Jeg har for alle første gang rett på 5 uker ferie neste år, så jeg håpte jeg kunne forlenge permisjonen med å ha de fem ukene om sommeren...
Men ikke hvis arbeidsgiver forskutterer lønn ;)

Men ikke hvis arbeidsgiver forskutterer lønn ;)

Men jeg trodde NAV uansett bestemte permisjonslengde. Vi får jo uansett feriepenger som tilsvarer 5 uker... Og en kan jo bare legge til en ekstra uke på slutten av permisjonen så det går opp i opp. :)

Men jeg trodde NAV uansett bestemte permisjonslengde. Vi får jo uansett feriepenger som tilsvarer 5 uker... Og en kan jo bare legge til en ekstra uke på slutten av permisjonen så det går opp i opp. :)
Ja hvis ferien tas ut mitt i permisjonstider så er det kun 4 uker og 1 dag dem tillater. Men hvis en tar ferien etter permisjonen er ferdig så kan en ta alle 5:)

Ja hvis ferien tas ut mitt i permisjonstider så er det kun 4 uker og 1 dag dem tillater. Men hvis en tar ferien etter permisjonen er ferdig så kan en ta alle 5:)

Åja, da er det jo like greit å ta ferien etterpå siden det blir i 2014 uansett... Må bare huske å spare feriepengene jeg får i juni :)

Eg har også igjen to veker som blir overført til neste år. Tar ut 100% permisjon i eitt og ingen ferie. Går ut i jobb og jobbar i 14-30 dagar før eg tar ut ferie - her har ikkje NAV noko dei skulle sagt da det er opptjent ferie :)

Back
Topp