ferie før skolestart

• Trådstarter Trådstarter ¤Sunshine¤
  • Opprettet Opprettet
¤

¤Sunshine¤

Guest
noen med erfaring?

hva er best?

avslutte barnehagen, ta ferie og rett på skolen?
eller

ferie,  litt barnehage og skolen?

må bestemme meg..

Vi la ferien sent i år for å ha den mellom barnehage og skolestart. Og tror det var lurt, men ikke alle har den muligheten og så de barna som var der til slutt de var der nesten ikke mentalt. Eller vet ikke hvordan jeg skal si det, men de er veldig klare til å slutte.

her tok vi ferie slik at når ferien var over så var det skole
Men så var det slik at de som var skolebarn hadde kun barehageplass fram til 31juli
Og skolen startet 22 august og dermed så hadde han da 22dager som han uansett ikke kunne gått i barnehagen pluss at de måtte bruke de 3 ukene med ferie som var krevd før 1august

jeg ville hatt ferie rett før skolestart. fått hvilt ordentlig ut og forbered skolestarten og ikke bare bli kastet inn i den fra en hektisk bhghverdag.

bondekone skrev:
her tok vi ferie slik at når ferien var over så var det skole
Men så var det slik at de som var skolebarn hadde kun barehageplass fram til 31juli
Og skolen startet 22 august og dermed så hadde han da 22dager som han uansett ikke kunne gått i barnehagen pluss at de måtte bruke de 3 ukene med ferie som var krevd før 1august

dette er forskjellig fra kommune til kommune. Kommer an på når skoleåret starter og slutter. Her er det fra 15 august, men så er det tre planlegginsdager. Så de kan gå i barnehage til 15. Og sommerferien må være ferdig til da.

Vet ikke hvordan reglene er i vår barnehage...Men vil nok la han ha ferie før han skal på skolen, slik at han får en overgang : )

Jeg skal kun jobbe EN uke ifra midten på juni og frem til skolestart...Satser på at vi finner en lur løsning ; ) Rådfører meg nok litt med barnehagen : )

Back
Topp