M
Mamma_i_2020
Guest
Er det slik at vi må ta ut alle fem ukers ferie før vi går ut i permisjon? Vi har jo permisjon ut hele året.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vi tar 80% permisjon.
Jeg får all permisjons ukene til pappaen og, for han går skole og har ikke opparbeidet seg noen foreldre penger. Så da har jeg permisjon heilt fram til 1.08.20 og tar da 1 mnd ulønnet Da har jeg brukt 11 uker ferie og inni denne perioden.
Har hørt at reglene er sånn. Han får jo ikke penger, så da går det ikke. Kan ikke leve bare på min lønn. Så regner med det går. Har lest litt på nav sine sider.har du sjekket om du får det? Er veldig vanskelig å få overført permisjon nå
Etter endringen av ferieloven i 2014 blir all ferie overført til neste år så lenge arbeidstaker er 100% sykemeldt eller i foreldrepermisjon.Jobber i Trondheim kommune og om ferie står det «Ferie: Fra 1. juli 2013 godtas kun 21 feriedager til avvikling i en foreldrepermisjon. Dette ihht. Ferieloven, uavhengig av tariffavtaler. 4 dager som er tariffestet ferie kan overføres til året etter.»
er kanskje forskjell fra arbeidsplass til arbeidsplass, men kan være fint å sjekke ferieloven også.
Ville h dobbelsjekket med nav da det virker som man kun får overført permisjon dersom far er alvorlig syk. Vi driver f.eks fjøs og man kan ikke akkurat skaffe noen til å ta fjøset i 18 uker.. mannen har en «vanlig» jobb han får permisjon fra men gården kan man ikke ta permisjon fra.. men jeg får likevel ikke ta over permisjon.. så da må det fikses selv ellers så faller hans permisjon bort rett og slettHar hørt at reglene er sånn. Han får jo ikke penger, så da går det ikke. Kan ikke leve bare på min lønn. Så regner med det går. Har lest litt på nav sine sider.
Skjønner den, men han mannen din har jo en inntekt på si.. Det har jo ikke min. Vi kan ikke leve på min inntekt. Det er heilt umulig. Og fjøset er jo det deres valg å ha. Er egentlig ikke hans valg å gå skole, men han kan ikke bruke utdanninga si, pga prolaps, det blir for fysisk tungt, så da har nav valgt at han skal gå skole å vider utdanne segVille h dobbelsjekket med nav da det virker som man kun får overført permisjon dersom far er alvorlig syk. Vi driver f.eks fjøs og man kan ikke akkurat skaffe noen til å ta fjøset i 18 uker.. mannen har en «vanlig» jobb han får permisjon fra men gården kan man ikke ta permisjon fra.. men jeg får likevel ikke ta over permisjon.. så da må det fikses selv ellers så faller hans permisjon bort rett og slett
Det er det jeg og har lest. Han har ikke hatt inntekt det siste halve året. Kun stipend som går akkurat sånn at vi klarer oss og stipend eller NAV-støtte gjelder ikke som inntekt, han må ha hatt en jobb.Hvis en av foreldrene ikke har hatt inntekt i 6 av de 10 siste måneden OG tjent minst 49929 i året vil den andre kunne få hele perioden. Hvis det er kun far så har rett, så kan han ta permisjon fra uke 7 etter fødsel og hele perioden deretter(siden 3 uker før og seks uker etter er forbeholdt mor uansett).
Hvis den andre forelderen egentlig har rett på foreldrepenger er det kun sykdom som kan gjøre at den andre får overta perioden.
Oi! Såpass! Da kan jeg tydeligvis ikke ta det for gitt at all informasjon på intranettet er oppdatert Tusen takk for oppklaringen!Etter endringen av ferieloven i 2014 blir all ferie overført til neste år så lenge arbeidstaker er 100% sykemeldt eller i foreldrepermisjon.
Det stemmer. Lovbestemte 4 uker og 1 dag kan du ta når du ønsker, utover det må man gjøre egen avtale.Trodde det var slik at man kun kan bake inn 4 uker og 1 dag av ferien sin inn i permisjonen. Dvs at resten av ferien må avklares med leder og at dette da må tas etter at permisjon er ferdig.