Ferie før permisjon?

NikkiNelsone

Flørter med forumet
Hei.

Nå har jeg aldri kombinert permisjon og jobb før, da jeg var student med førstemann.

Begynte å tenke på flere ting i går, og jeg er den som liker å ha ting klart leeeenge før det er en realitet.

Jeg har termin 17. juni, det vil si at jeg går ut i permisjon rundt 26. mai.

Men jeg som alle andre har krav på ferie.

Hva ville dere ha gjort?
Tatt ferie før man går ut i permisjon (ser for meg at det kan være godt mtp at det kan være "tøft" å være gravid som butikkmedarbeider. Lange og travle dager) eller ta den mens jeg har permisjon (slik at jeg får lengre tid hjemme sammen med barnet)?

Og så tenker jeg på foreldrepengene. Jeg har blitt lovt alle ledige vakter fremover (siden sjefen vil at jeg skal ha det godt i permisjonen), men vil feriepengene bli reknet med når NAV regner ut hva jeg har krav på?

Og har lest meg frem og tilbake, men blir ikke noe klokere.
Har jeg ca 40% fast, og en del ekstra vakter. Vil da arbeidsgiver utbetale alt, eller må jeg få penger både av hun og NAV?

Mange spørsmål fra meg en mandagskveld, men håper noen kan hjelpe meg :)

Jeg gikk ut i permisjon i september i år, og skulle egentlig ta 3uker ferie før den begynte og føre over de to siste ukene til neste år så jeg kunne få være hjemme litt lenger. Men så ble jeg 100% sykmeldt siste måneden før permisjon så da fikk jeg ført over hele ferien min til neste år :) Og er veldig glad for det så lillegull slipper å begynne i barnehage før hun er 1år :)
Feriepengene blir ikke reknet med i foreldrepengene, de er et snitt på hva du har tjent de 3siste månedene før du søker om foreldrepenger, og inntektsopplysningene er det arbeidsgiver som skal sende inn til NAV.

Jeg ville ha tatt ferie under permisjonen. Da får en jo forlenget permisjonstiden med x antall ferieuker en tar.

Jeg ville tatt ferien rett etter barselspermisjonen på 6 uker etter fødselen.

Jeg kommer til å overføre all ferie.
Har ikke noe behov for å gå ut tidligere enn tre uker før.
Men det er jo smak og behag.

Ok, ja - er jo en mulighet å ta ut ferien min etter barsel. Så får jeg jobbet mest mulig før permisjon! :)

Back
Topp