Ferie, er det viktig for dere å reise til utlandet?

doublemay

Forelsket i forumet
Er dere ofte på ferie? Med eller uten barn?

Selv er jeg nok over gjennomsnittet reiseglad, og reiser opptil flere ganger i året om jeg får det til. Da mest uten barn :)

Hva med deg/dere?

Nei, 13 år siden jeg var i utlandet, ingen av barna har vært utenfor landet enda, og har heller ingen planer om det i nærmeste fremtid :)

Altså.... jeg og mannen var utenlands på bryllupsreise. For ti år siden.

Siden har vi ikke vært utenlands. Til sommeren skal eldstemann på korpstur til Danmark så da blir det vel muligens tur på flere av oss, vi får se (han er bare knapt ti til sommeren, yngste kull som skal være med, de som går i fjerde nå) Han hørte om det på skolen og kom hjem og lurte på om han hadde pass. Det har han ikke, ingen av ungene har pass. De har ikke hatt behov for det

Ferie for oss inkluderer altså tre unger og en hund i bilen. Og store deler tilbrakt hos svigers. Man kan trygt si at jeg forsøker å vri ferien litt over mot mindre tid hos svigers og mer "noe annet", men den hunden er nå en utfordring i så måte, etttersom hun på sine gamle dager er blitt meget lite glad i å skilles fra sin eier. Men til gjengeld er hun da også på sine gamle dager, hun passerte 14 i sommer, så det er vel begrenset antall somre vi fortsatt får ha henne med oss tenker jeg. Så det tar vi nå som det kommer.

Jeg kunne veldig gjerne tenkt meg å stappe tre unger og mann og meg på et fly til "syden" med varme og bading og sol. Mannen liker ikke varme og ungene er under tilvenning til å like tanken på å skulle bade så mye... (også liker de ikke pommes frites eller brus, så jeg ser for meg at de vil sulte :P særingene )

Vi reiser nok mer enn gjennomsnittet, og ungene er med. Nå skal vi til Berlin i des, før der var det santa pola. Men sommer 18 tror jeg vi holder oss i Norge . Det er iallefall planen pr. nå . Vi har såvidt begynt å planlegge en tur til gdansk med et vennepar og uten unger ...blanda følelser for det :)

Altså.... jeg og mannen var utenlands på bryllupsreise. For ti år siden.

Siden har vi ikke vært utenlands. Til sommeren skal eldstemann på korpstur til Danmark så da blir det vel muligens tur på flere av oss, vi får se (han er bare knapt ti til sommeren, yngste kull som skal være med, de som går i fjerde nå) Han hørte om det på skolen og kom hjem og lurte på om han hadde pass. Det har han ikke, ingen av ungene har pass. De har ikke hatt behov for det

Ferie for oss inkluderer altså tre unger og en hund i bilen. Og store deler tilbrakt hos svigers. Man kan trygt si at jeg forsøker å vri ferien litt over mot mindre tid hos svigers og mer "noe annet", men den hunden er nå en utfordring i så måte, etttersom hun på sine gamle dager er blitt meget lite glad i å skilles fra sin eier. Men til gjengeld er hun da også på sine gamle dager, hun passerte 14 i sommer, så det er vel begrenset antall somre vi fortsatt får ha henne med oss tenker jeg. Så det tar vi nå som det kommer.

Jeg kunne veldig gjerne tenkt meg å stappe tre unger og mann og meg på et fly til "syden" med varme og bading og sol. Mannen liker ikke varme og ungene er under tilvenning til å like tanken på å skulle bade så mye... (også liker de ikke pommes frites eller brus, så jeg ser for meg at de vil sulte :P særingene )

Mine unger hater pommes, poteter og ris, kylling eller biff er heller ikke poppis[emoji23] brus er ikke et tema angang, så føler med deg der og kan informere om at de fleste syndelamd har pizza[emoji23] det er redningen her. Det positive da er at man slipper pizzamaset i flere måneder etter hjemreise[emoji5]

Mine unger hater pommes, poteter og ris, kylling eller biff er heller ikke poppis[emoji23] brus er ikke et tema angang, så føler med deg der og kan informere om at de fleste syndelamd har pizza[emoji23] det er redningen her. Det positive da er at man slipper pizzamaset i flere måneder etter hjemreise[emoji5]
Pizza er vel redningen ja.

Det blir nok "Syden" på oss en gang. Etterhvert. Uten hund. Og med motvillig mann ;-)

Reiser sjeldent uten barn. Var på hotell ei natt i en by i nærheten av hytta. Da var barna på hytta med svigers. Vi ferier mest i Norge, Sverige og Danmark. Koselig å dra på tur med campingvogn og se nye ting hver dag. Lite frihetsfølelse også. Pleier å jakte på sola. Så vi hadde 4 uker sammenhengende med sol i sommer.

Det er ikke viktig for meg å reise til utlandet, kan godt reise rundt i Norge med mann og barn; men en gang i blandt er jo det godt å komme seg vekk ifra Norge :p

Jeg synes "syden" er fint, men det er ikke et must for meg å dra dit, Norge er tross alt finere (synes jeg, da)

Vi reiser sjeldent, men når vi gjør det er det som regel til Storbritannia. Vi har lyst til å dra til Italia en gang i fremtiden. Vi tar gjerne slike ferier uten barn, for det er så sjeldent vi får tid til å pleie forholdet. Slike turer er balsam for forholdet vårt :)

Ikke viktig for meg. Fire år siden sist vi var utenlands - sett bort fra at vi kjørte gjennom Finland og Sverige på vei hjem fra Nord-Norge. Tre år siden det også. Har snakket om en sydentur, men det blir nok ikke neste år heller.

Jenta som ikke er tre enda har minst like mye utbytte av å være i Norge, og helst sammen med besteforeldrene [emoji6] Det er det beste hun vet. For oss foreldrene er det også ferie. Ellers reiser vi gjerne på helgetur og har barnevakt, men det har så langt bare vært innenlands.

Er hver sommer og noen ganger en uke til i løpet av året. Vi drar gjerne en uke til Syden og så er vi på telt på camping om sommeren :)

Nei. Aldri reist utenlands med barn. Ferierer der det ikke blir for stress å være eller for slitsomt å reise til for både voksne og barn. Reiser ikke utenlands før neste år mest trolig. Da er lillebror 3,5 år. Orker ikke unger som skriker i fly. :P

Reiser sjeldent, annet enn innenlands eller over til Sverige. Har to hunder, som vi helst tar med oss (jeg liker ikke å sende de bort på pass, og kennel er uaktuelt :p ). Vi har vært sammen i 15, snart 16, år og har vært to ganger i det store utland sammen. Det ene var Kreta nå i vår, en trøstetur etter et heller trasig 2016 og start på 2017. Har ikke barn å reise med enda, og tipper at endel av feriene blir i eget land og til hjemplassen min for å besøke familien i årene fremover. Jeg har ikke så behov for å reise til utlandet, da det er så mange flotte plasser å oppdage her "hjemme". Finnmark og halve Troms er uoppdaget mark for begge oss f.eks. Får se hvordan det blir når vi får barn å reise med i tillegg. Vi er ikke så veldig reiselystne noen av oss, men jeg setter pris på sol og varme og det er det jo ikke så mye av her til lands. :p Kan hende vi ender opp med å bli campingturister i Sverige, sammen med et par av søsknene mine og deres barn. :hilarious:

Vi reiser ganske sjeldent. Sist gang var en tur til Spania i 2013, før vi fikk barn. Nå har vi hund også og liker best å holde oss innenlands slik at den kan bli med :)

Reiser vel en del, blir vel ihvertfall 2-6 utenlandsturer i året, i tillegg har vi reist på en del fjellturer i Norge og turer på hytten. Liker ikke såkalte "syden-reiser", så hvis det blir det er det utenom sesong. Vi venter vår første til nyttår så får se hvordan det blir med reisingen etter det. Vi har blitt enige om at vi må se hvordan hverdagen blir før vi bestiller noe til neste år [emoji4]

Back
Topp