Ferdigvasket salat

Mammalicious

Glad i forumet
Mailykke 2018
Skyller du den før du spiser den?

Spiste middag med en venninne i helgen og hun insisterte på at den posen med ferdigvasket salat måtte vaskes før spising, hun mente en venninne av henne hadde funnet en mark i en sånn pose en gang.. :depressed:

Har aldri falt inn meg å vaske disse, men burde jeg kanskje være ekstra forsiktig nå som jeg er gravid? Hva gjør du?

Jeg vasker alt av frukt og grønnsaker, også "ferdig vasket" salat som de kaller det. Alltid vært litt pertentlig på mat og er samme før som nå når jeg er gravid. Ikke glad i jord eller små dyr på maten min. [emoji12][emoji6] og liker heller ikke tenke på alle som har tatt på det før jeg skal spise det. Så her vaskes alt godt, først i varmt vann så i iskaldt[emoji1305]

Jeg har også funnet mark i ferdigvasket salat... [emoji15] Død, men likevel....

Æææsj... ja, da er det sikkert lurt å skylle det også da. Jeg skyller alltid både frukt og grønnsaker, men akkurat den spiseklare salaten har jeg ikke skylt. :wideyed:

Kjenner jeg blir litt forbannet nå. styles/default/xenforo/hmh.gif

Sjekket posen og det står flere steder at den er "ferdig vasket" og "spiseklar".

Står til og med at den er "vasket i rent, iskaldt vann og tørket".

Kan man ikke stole på noen liksom? Hvorfor får de lov å skrive det hvis det ikke er godt nok vasket for oss som er nøye? Da burde det stått "har fått en liten kattevask"...

Haha den var fin! [emoji1] Det burde de absolutt skrevet!

Trur ikkje det er farlig å eta den rett frå pakken. Me gjer av og til det, og vasker den av og til. Nå som eg er gravid, er eg litt ekstra nøye og vasker den difor. Men til vanlig går det heilt fint å ikkje vaske den ein ekstra gong.

Jeg vasker ingenting til vanlig. Og har aldri hatt toksoplasma. Så det sier jo heldigvis litt om hvor liten sjans det er for å bli smittet. Satser på det har gått bra denne gangen også. :)

Jeg vasker ingenting til vanlig. Og har aldri hatt toksoplasma. Så det sier jo heldigvis litt om hvor liten sjans det er for å bli smittet. Satser på det har gått bra denne gangen også. :)

Fint sjeldent jeg vasker frukt og grønt! Men har skjønt at jeg må skjerpe meg nå da..
vasket, spiseklar salat = ikke behov for vasking, trodde jeg da... :/

Hmmmm..... har alltid latt være å vaske "spiseklar salat", er jo derfor jeg kjøper det, men nå ble jeg skeptisk etter å ha lest om dere som finner mark i den:wtf: Ellers skylles alt av frukt og grønt lett i vann, burde sikker ha gjort det litt nøyere.

Trodde ikke man måtte vaske spiseklare salater. Fryktelig synd om man er på farten og trenger en sunn lunsj fra butikken. Så må man hjem og vaske [emoji38] da er vel litt av poenget borte.

En skal ikke behøve å vaske ferdigvasket salat, de som har funnet ting i disse har vert max uheldig. Dessuten blir nok alt dette gjort maskinelt, og de har nok litt problemer med å se at noe ikke er salat [emoji12]

Back
Topp