Ferdig utdannetog har lyst på barn!

angelinn

Flørter med forumet
Jeg er akkurat ferdig med min bachelorgrad på universitetet og jeg er nå ute etter en heltidjobb som er relevant for utdannelsen min. Meg og samboeren min har vært klar for å få barn en stund nå, men jeg er veldig usikker på om det er lurt med hensyn til en eventuell ny jobb. Nå jobber jeg deltid på en kafè, men jeg skulle nå helst hatt en heltidsstilling.Samboeren min har en ganske grei og god jobb.

Synes det er litt vanskelig dette her. Har lyst på en jobb men har også lyst på barn. Mange sier jeg bør vente til jeg har jobbet ca et år før jeg får barn. Har ikke så lyst å vente så lenge, selv om jeg fremdeles er "ganske ung" (23 år).. Noen som er i samme situasjon?

Hei!

Jeg var i samme situasjons om deg da jeg var ferdig utdannet. Tenkte at jeg måtte få fast jobb før vi fikk barn. Det fikk jeg, men ble gravid litt før planen... hehe.... nå er jeg bare glad at alt har skjedd som det har gjort. Jeg kan ikke gå tilbake til jobben for vi får ikke barnehageplass til ungen vår og nå har vi bestemt oss for å flytte, så alt skjer ikke som planlagt uansett. Jeg har i alle fall tatt et valg og det er barn fremfor karriere. Jeg er også relativt ung (23 år) så håper jeg kan få en litt god jobb en gang i fremtiden. Ønsker ikke å bli en "gammel" mor så vi ønsker å få et barn til om ikke så lenge. Lykke til med dine valg! Bare bestem deg for hva som er viktigst i livet ditt så tror jeg du klarer å bestemme deg.

Tusen takk for svar[:)]! Før tenkte jeg alltid at jeg ville jobbe et år først men i det siste har proriteringene mine blitt litt anderledes. Jeg har jo lyst å ha en jobb for å få penger, men liker faktisk tanken om å være hjemme å stelle for familien. I hvertfall en stund. Er jo litt dumt da jeg har brukt fire år på utdannelse. Rart hvordan ting forandrer seg. Jeg har heller ikke lyst å bli noen "gammel" mor. Har i hvertfall lyst på den første før jeg blir 25.

Jeg tror at ønsket mitt om å bli gravid er for stort til å overse det. Så derfor har jeg sluttet på pillen og venter spent. Det dumme er at jeg tenker på det omtrent hele tiden og føler jeg ser gravide jenter overalt. Har aldri lagt merke til det før.. Rart!

Hei. Synes det var et klokt valg. Alt blir ikke som man planlegger. Noen ( som f eks med) bruker jo lang tid på å bli gravis. Kanskje rekker du å få en god jobb før du blir gravid. Håper selvsagt du ikke må prøve så lenge. Lykke til med prøvinga!

Jeg tenkte også det samme som deg da jeg var ferdig med utdannelsen. Jeg fikk ikke noe relevant jobb. Vi bestemte oss for å prøve, og at jeg skulle søke på jobber samtidig. Det tok ganske lang tid fra vi begynte å prøve til jeg ble gravid. Nesten ni mnd faktisk. Jeg fikk meg en jobb på rema 1000 i mellomtida. Måtte få inn noe penger og det er jo greit å få permisjonspenger. Når permisjonen er ferdig skal jeg søke på relevante jobber igjen.

Back
Topp