Ferdig student, ny jobb

Salamandrina

Andre møte med forumet
Jeg ble ferdig med masteren til jul og begynner i jobb om et par uker. Er veldig spent på hvordan kvalmen utvikler seg, for jeg har ikke sykepengerettigheter før etter å ha jobbet i fire uker. Gruer meg til å fortelle at jeg er gravid og håper virkelig jeg slipper å gjøre det før uke 12! Men hvis jeg blir like kvalm som sist, skjønner jeg ikke helt hvordan jeg skal klare det.. Litt dårlig timing.. [emoji85] Fler som skal starte i ny jobb?

Føler med deg! Har vært i permisjon fram til nå.. fikk muligheten til å gå 2 år hjemme pga barn med funksjonshemning som måtte igjennom en rekke operasjoner. Jeg har mista forrige jobben da jeg bare var fast vikar (100%) for ei og hun er nå slutta.. skulle egentlig få ta over for henne men siden de ikke vil ansette noen som er i perm for å måtte skaffe enda en vikar så gikk jobben til noen andre..
Er arbeidssøker så krysser fingrene for at jeg finner en jobb så snart som mulig så jeg får foreldrepenger for blir ikke lett å måtte leve på engangsstønaden når man har et barn fra før :(

Ånei, den var verre.. Kan du jobbe som vikar i skole/bhg i starten, slik at du får begynt opptjeningen av foreldrepengerettigheter? Lærervikarer er det som regel alltid bruk for. Så lenge du jobber minst hver 14.dag regnes det som en sammenhengende periode. Har du meldt deg arbeidsledig hos nav?

Ånei, den var verre.. Kan du jobbe som vikar i skole/bhg i starten, slik at du får begynt opptjeningen av foreldrepengerettigheter? Lærervikarer er det som regel alltid bruk for. Så lenge du jobber minst hver 14.dag regnes det som en sammenhengende periode. Har du meldt deg arbeidsledig hos nav?

Har allerede meldt meg som vikar via vikarbyrå, skal gå innom diverse matbutikker i nærområdet å høre om de trenger fler ansatte :p nå er jeg så desperat at jeg tar nesten hvilken som helst jobb bare så jeg får foreldrepenger :p må jo jobbe i minimum 6 av de 10 siste mnd før permisjon så

Det ordner seg nok! Er verdt å være i kontakt med flere, kanskje det dukker opp et vikariat et sted hvor de ikke bryr seg om å lyse ut:)

Er også i ny jobb.. og er selvstendig næringsdrivende. Har heldigvis ikke vært plaget med kvalme de 2 andre svangerskapene, men har vært veldig svimmel, og slitt mye med bekkenet. Men jeg kommer til å forebygge med trening og være veldig nøye med å spise og drikke gjevnlig. Har en helt annen motivasjon denne gangen når jeg selv må dra inn lønna mi. :happy:

Back
Topp