Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Åja det kan jo stemme .. Jeg fikk rett på foreldrepermisjons penger vertfall fra låneassen =)Du vil ikke få noe fra Lånekassen om du er helt ferdig med dine studier i juni og føder i september desverre. Det du kan gjøre dersom du blir gravid er å søke på et annet årsstudium/etterutdanning og ta permisjon fra dette. Da vil du få fra Lånekassen. Man må ha en studieplass for å få støtte. Du trenger ikke ta noen eksamener eller noe når du er i permisjon og du trenger heller ikke fullføre dette etter permisjonen![]()
Du vil ikke få noe fra Lånekassen om du er helt ferdig med dine studier i juni og føder i september desverre. Det du kan gjøre dersom du blir gravid er å søke på et annet årsstudium/etterutdanning og ta permisjon fra dette. Da vil du få fra Lånekassen. Man må ha en studieplass for å få støtte. Du trenger ikke ta noen eksamener eller noe når du er i permisjon og du trenger heller ikke fullføre dette etter permisjonen![]()
Det kan du og det blir ikke 1 krone mer i lånså jeg kan melde meg opp til en utdanning, gå ut i permisjon og la være å fullføre og til og med få stipend? Vil ikke dette bety mer gjeld bare?
Det kan du og det blir ikke 1 krone mer i låndette gjelder kun for de som har vært under utdanning i minst 6 måneder før permisjonen starter og du kan ikke begynne permisjonen før 3 uker før termin
![]()
Anbefaler deg å gå inn på lanekassen.no å lese om fødselsstipend og kriterieneMen hvis jeg ikke kommer til eksamen så vil jeg jo få problemer med lån av lånekassen senere?
Skal ikke svare sikkert på det, men det burde vel det så lenge nettstudiet er godkjent for støtte fra Lånekassen.Gjelder det også nettstudier?
ok, fant ikke ut av dette på lanekassen.no.Skal ikke svare sikkert på det, men det burde vel det så lenge nettstudiet er godkjent for støtte fra Lånekassen.
Jeg tenker at det ville jo vært rart hvis en som holdt på med nettstudie og fikk støtte fra Lånekassen ikke skulle fått foreldrestipend om den fikk unge under studiet.ok, fant ikke ut av dette på lanekassen.no.
Men de nettstudiene jeg ser på er alle godkjent av Lånekassen…
Jeg tenker at det ville jo vært rart hvis en som holdt på med nettstudie og fikk støtte fra Lånekassen ikke skulle fått foreldrestipend om den fikk unge under studiet.
Dette er jeg sikker på jaJøss.. men da er det bare å melde seg opp til noe da? Dette er du sikkert på?
Dette er jeg sikker på jahar 2 venninner som har gjort det slik. Men om det er sånn med nettstudier vet jeg ikke. Skulle tro det fungerte på samme måte, men er ikke sikker.