Ferdig smaksprøver

Malala

Elsker forumet
Januar 2017
Sommerfuglene
Husker jeg leste et sted noen skulle fryse ferdig smoothie pga holdbarhet.

Hvordan skal du fryse den, og hvor lenge kan den stå i fryser?

Tenkte å fryse i isbitformer :) Aner ikke hvor lenge det holder, men tipper et par mnd (hvertfall lenge nok til at det ikke er noen problemstilling).

Noen som har funnet ålreite isbitformer forresten?

Tenkte å fryse i isbitformer :) Aner ikke hvor lenge det holder, men tipper et par mnd (hvertfall lenge nok til at det ikke er noen problemstilling).

Tenkte å kjøpe sånn isbitform i gummi fra Ikea bare, jeg [emoji4]

Det var nok jeg som hadde den tråden om å fryse ferdigsmoothie[emoji106]
Med en gang jeg åpner en smoothie eller et glass med babymat, så fordeler jeg det jeg ikke skal bruke samme dag, over i en isbitform.
Når det har stått i fryseren i et døgn tar jeg det ut, og legger terningene i en enkel "engangsboks" (slik som man gjerne bruker til hjemmelaget syltetøy og slikt), også setter jeg en sånn hvit teip som man får kjøpt på apoteket, på toppen av lokket, og skriver hva det inneholder.
Jeg vet ikke hvor lenge det er holdbart i fryseren, men jeg tenker det går unna før det er noe problem. [emoji4]

Jeg har fryst ned uåpnet smothie poser noen ganger for at de ikke skal kastes. Men hvis man fryser i former så er det lurt å sjekke at det ikke er gift stoffer i. Er veldig strengt på produktene som er laget til små barn iforhold til gift , men ikke like strengt til produkter rettet mot oss.

Leste tips om at coop obs har gode isbitformer ned lokk. Tror de var i gummi, men er ikke helt sikker.

Jeg har fryst ned uåpnet smothie poser noen ganger for at de ikke skal kastes. Men hvis man fryser i former så er det lurt å sjekke at det ikke er gift stoffer i. Er veldig strengt på produktene som er laget til små barn iforhold til gift , men ikke like strengt til produkter rettet mot oss.
Hvordan sjekker man det?

Disse her? https://www.europris.no/isbitform-109204.html
Er det ikke litt plunder og heft å måtte "slå" dem ut av forma etterpå? Er så glad i de formene i gummi hvor man bare kan brette isbiten ut [emoji39]
Ja, dunk de litt når du fyller før du fryser de, da popper de lettere ut :) Så bare bøyer du litt forsiktig på bretter så popper de ut, litt samme prinsipp som når en lager konfekt selv :)

Back
Topp