Ferdig med studier

ØnskerBebis

Betatt av forumet
Er det flere enn meg som er ferdig med studier til sommeren? Hva gjør dere med tanke på jobb? Vi begynte egentlig å prøve i fjor sommer så bebis skulle komme før jeg er ferdig, men nå må jeg jo eventuelt søke på jobb med bebis i magen... Noen råd?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg skulle vært ferdig t sommeren jeg også, men valgte å ikke ta eksamen fjor høst da jeg var i permisjon med minstemann! Nå er jeg jo fryktelig glad for det, slik at jeg tar de eksamenene til jul og søker meg inn på fag etter jul også.. Da får jeg jo også foreldrestipendet, samtidig som at mannen min kan ta all permisjonen. Så jeg satser på å finne meg en jobb og starte i den rundt oktober 2015 :) det skal jo ikke skje at man ikke blir ansatt som gravid, men det tror jeg allikevel skjer i stor grad. I tillegg må du huske at for å opparbeide retten til foreldrepenger så må du være i arbeid i 6 av de 10 siste mnd'ene før fødsel, og permisjon starter 3 uker før fødsel!


To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 :) <3
 
Så hadde jeg vært deg tror jeg at jeg bare hadde søkt meg inn på et nytt studie!


To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 :) <3
 
Så hadde jeg vært deg tror jeg at jeg bare hadde søkt meg inn på et nytt studie!


To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 :) <3
Eller altså, med det mener jeg at du kan søke nå, siden søknadsfristen går ut 15april, så er du sikker hvis du ikke skulle finne deg en jobb :)


To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 :) <3
 
Hadde samme problem sist. Søk deg inn på noe nytt, da får du penger fra Lånekassen, du får det som stipend, ikke lån. Og så skaffet jeg meg jobb fra høsten som vikar på en skole. Og samlet sammen alle lønnsslipper fra deltidsjobbene og sendte inn til NAV. Så fikk penger fra både NAV og Lånekassen.

Gutt des 11
Gutt aug/sept 14
 
Jeg har virkelig ikke lyst til å starte på et nytt studie og jeg vil spare det jeg har krav på fra Lånekassen tilfelle jeg vil bruke det senere. :/

Men jeg jobber litt ved siden av studier altså, så sånn sett har jeg vel krav på foreldrepenger uansett? Jeg har ikke satt meg helt inn i det der enda...


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Så lenge du tjener over 43000 i året og har jobbet vertfall 6 av de siste 10mnd'er før fødsel, så ja, da har du opptjent retten på foreldrepenger..!


To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 :) <3
 
Jobber som lærer, men er bare i et vikariat. Håper at ny jobb til høsten er i boks før uke 12, for jeg mistenker sterkt at de sorterer meg "tilfeldig" ut om de får høre at jeg er gravid før jeg er sikret noe.
 
Back
Topp