ferdig med studier og gravid

hannereidun81

Første møte med forumet
Er ferdig med utdannelsen min nå denne uken, og har derfor vært stresset med hvikle penger jeg har krav på. Var fint å lese alle de gode tipsene og at det er flere i samme situasjon. Siden jeg bor i Australia og skal ned hit igjen i August før jeg kommer hjem for godt i desember, rekker jeg nok ikke å jobbe i 6 mnd. Fant derfor ut at jeg tror jeg ikke har noe annet valg enn å melde meg opp på restplasser på et grunnfag... Får man da både lånekasse penger, engangstønad og barnetrygd?
 
Ja, hvis du er registrert som student, og har hatt rett til stipend 6 av de siste 10 månedene, får du fødselsstipend fra lånekassen. Størrelsen på dette er minimum 6000 kr pr mnd, men du kan i tillegg ha rett til forsørgerstipend. Dette behovsprøves etter samboers/ekrefelles inntekt.. I tillegg får du engangsstønad (hvis du ikke har opparbeidet rett til fødselspenger fra trygdekontoret) og barnetrygd..
 
Hei ! Kjekke sider dette, greit å høre at man ikke er den eneste som kun har eggløsning og babyer i hodet for tiden. Utrolig hvor opptatt man kan bli av dette.
Jeg er 33 år og har to barn, jenter på 13 og 5 år. Er nå i 2 pp og er veldig spenmt på om vi kan få det til nå i juni. Noen som kan forklare hvordan man lager/henter de søte trådene??
 
Back
Topp