Ferdig med handling?

enois

Forumet er livet
Ja, når ser dere for dere at dere er helt ferdig med handlingen til baby? Ikke at alt er helt klart, men at det meste er på plass.

Jeg mener at det må være lurt å gjøre det nå som jeg enda er i god form og det ikke er tungt å vandre i butikker, men så føles det veldig tidlig også...

Har ikke begynt enda :) Men har masse,og trenger kun baby tøy,håper den lille viser seg frem etterhvert så jeg kan shoppe :) Jeg tør ikke handle så mye enda heller,ikke før jeg vet at alt er bra med hjerte til den lille,skal på ny kontroll om 3 uker :)

Har eneste bilstol, ingenting annet :s men stresser ikke akkurat, det er enda god tid :) Også betyr det jo ulykke og gjøre alt klart så tidlig :)

Har eneste bilstol, ingenting annet :s men stresser ikke akkurat, det er enda god tid :) Også betyr det jo ulykke og gjøre alt klart så tidlig :)

Ikke si det da! Jeg klarer ikke å la være å gjøre klart masse allerede nå jeg, vil ikke ha noen ulykke for det.... slemma :-P

Når er det man trygt kan kjøpe ting uten at set betyr ulykke da?

Jeg har hørt/lest en eller anna plass at det anbefales å gjøre seg ferdig iløpet av 2.trimester. Siden da er formen på topp(om ikke topp, så muligens så bra det går an:) 2. Trimester starter vel ca rundt uke 26? Så vi bør jo begynne å gjøre oss ferdige:)

Vi har KUN tøy til junior:/ Men har begynt å rydde klar et barnerom nå i helga<3:) (Klarte selvfølgelig å fylle alle 4 rom med et eller anna når vi flytta inn i huset vårt;P) Jeg ser for meg at når 1.måneds tid er gått, bør vi ha handlet det meste inn:) Gleder meg! DA blir det skikkelig babymodus her<3<3:)

Vi har stellebord som er på tiden at vi henger klart på veggen, og så kom barnevogn på sin plass midt i stua i går! :D Ellers så klarer vi ikke å gå forbi babytøy i butikker. Så innkjøp er påbegynt, men det er mye igjen når man må handle inn fra scratch!

Sist var vi trege, i allefall forhold til de andre på terminforumet. Da var vi vel sånn nogen lunde ferdig til permisjonen min startet. Og vi begynte ikke før sånn ca halvveis i svsk.

Denne gangen har vi handlet noe klær (som dere så i den andre tråden) og skal etterhvert gå igjennom det vi har fra storebror. Vi har som mål å være ferdig med brnerommet, som må pusses opp helt, innen påske. Så da blir ting tatt frem og handlet inn etter det.

Om man tror på overtro bør man ha minst mulig før ungen er født. Pappa var sånn, så da jeg ble født handlet han seng og vogn mens mamma var på sykehuset :)

Jeg har ikke satt meg noe tid på når jeg skal være ferdig. Kommer jeg over gode tilbud, så slår jeg til. :D Har vogn, vippestol, stokke newborn sete og klær til nå. Resten kommer etterhvert. :D

Her mangler vi bare klær, nye sutter, og nye tuter til flaskene.
HAr alt annet etter vesla.

Eller bilstolen kjøpte vi i des, a et vennepar. Fik ken acta graco med base til kr 700!!! Koster 2500 eller noe helt ny.
Å Den er brukt i max 1 år. så da måtte vi jo slå til :D

Jeg gleder meg sånn til alt er ferdig og jeg bare kan nyte ventetiden :D jeg har de store tingene på loftet etter datteren min og har ikke tenkt å ta det ned før til våren.

Jeg gleder meg sånn til alt er ferdig og jeg bare kan nyte ventetiden :D jeg har de store tingene på loftet etter datteren min og har ikke tenkt å ta det ned før til våren.

enois, du må skrive deg på terminlista... eller har du gjort det?

JODA, FANT DEG :D

Kommer sikkert til å kjøpe littt forsiktig utover våren, trenger ikke så mye da vi har en del fra før, har nettopp kjøpt nytt bilsete, da vi trengte det og fant maxi cosi på tilbud:)

Jeg har hørt/lest en eller anna plass at det anbefales å gjøre seg ferdig iløpet av 2.trimester. Siden da er formen på topp(om ikke topp, så muligens så bra det går an:) 2. Trimester starter vel ca rundt uke 26? Så vi bør jo begynne å gjøre oss ferdige:)

Vi har KUN tøy til junior:/ Men har begynt å rydde klar et barnerom nå i helga<3:) (Klarte selvfølgelig å fylle alle 4 rom med et eller anna når vi flytta inn i huset vårt;P) Jeg ser for meg at når 1.måneds tid er gått, bør vi ha handlet det meste inn:) Gleder meg! DA blir det skikkelig babymodus her<3<3:)

2. Trimester starter etter uke 12 ifølge jordmor, eventuelt etter 3 mnd :-) vi er vel inne i 5. Og 6. Mnd her inne, og etter 6 mnd begynner 3. Trimester :-) men når jeg leser tråden din litt nøyere så tror jeg du har skrevet feil et sted, og mente å si det som jeg sa her? :-)

Jeg har jo mye av de store dyre tingene fra før,glemte å skrive det :) Men er redd for å gjøre for mye i stand,har en sånn ekkel følelse jeg ikke klarer å riste av meg.... kansje det blir borte på neste ul,må bare vite om alt er bra.Hun som tok ul sa at alt så bra ut men ville sjekke hjerte en gang til,kan være fordi mamman til gubben hadde hjerte feil(hun døde i barsel) men de sjekket ikke så nøye med de to andre...

Blir det jente, har jeg alt av klær:-) også har vi vippestol, babygym og masse leker. Bilstol skal vi kjøpe av et vennepar, Britax. Seng arver vi etter tanteungen min:-)
Vi må kjøpe vogn og stellebord :-)

2. Trimester starter etter uke 12 ifølge jordmor, eventuelt etter 3 mnd :) vi er vel inne i 5. Og 6. Mnd her inne, og etter 6 mnd begynner 3. Trimester :) men når jeg leser tråden din litt nøyere så tror jeg du har skrevet feil et sted, og mente å si det som jeg sa her? :)

Ups:P Mente selvfølgelig å skrive *3* trimester:) At det anbefales å ordne istand innen 2. trimester er ferdig:)

Åh, jeg vet virkelig ikke når jeg er helt ferdig :) Til sommeren sikkert, hehe. Midten av mai kanskje?
Barnevogn tror jeg blir en av de siste innkjøpene faktisk, siden den er så dyr! :)

Klær er jeg snart ferdig med, stellekommode osv og.

Back
Topp