Ferdig med Duotest og ultralyd!

Hemmelig en stund!

Forelsket i forumet
Det har jo vært litt spenning foran denne dagen, men i går kveld fant vi hjertelyden med Doppler, så siden det har vi bare gledet oss til ultralyd i dag.
Alt sto veldig bra til med babyen!! Vi var der inne i over en time, for de skulle måle nakkefolden, men han lå slik til at det var vanskelig. De prøvde med både innvendig og utvendig ultralyd, jeg måtte opp og løpe litt i gangene og drikke masse, så prøvde de igjen, og til slutt gikk det. Nakkefolden var helt slik den skulle, så forløbig resultat av den genetiske testingen tilsier at risikoen for Downs svært lav. Den ligger på ca 1% for meg pga alderen, men etter funnene i dag er sjansen nede på 0.01%!

De så fremdeles masse blod i den andre kalvdelen av livmoren, så jeg kan forvente å blø en god stund ennå, men det behøvde ikke å bety noen fare for babyen. Det er litt økt infeksjonsfare, så jeg har fått sex og badeforbud inntil det stopper, og skulle ta det med ro. Det første kan jeg leve med, det andre er jeg ikke noe god til, men jeg skal gjøre min beste! :-)

Her er siste bildet av det lille, sterke miraklet mitt:

Nå skal jeg endelig fortelle familien de glade nyhetene!! :-)))

Så bra!!!!!! Kan tenke meg det var gøy å se en liten bebi:) nå må du bare gjør det du kan for å ta det med ro:)

Så fantastisk gode nyheter:D!!! Det må være en liten fighter som har tenkt å klore seg fast:)

Ååååh hurra for deg og dere og alt sammen!! Såå deilig å høre. Er så glad på dine vegne:)

Så fint at alt så bra ut!:) Jeg skal inn til duotest og ultralyd på onsdag, spent på hvordan det går!:) 

Januar2013 <3 skrev:
Så fint at alt så bra ut!:) Jeg skal inn til duotest og ultralyd på onsdag, spent på hvordan det går!:) 

Hvor skal du gjøre det?

Kvinneklinikken på Haukeland sykehus!:) 

Jeg kan tenke meg du gikk ut veldig veldig lettet etterpå, for jeg ble så vanvittig glad da jeg hørte fra deg!
Jeg så også mini hos legen i dag, så nå tror jeg at jeg må begynne å tro på dette her. Hehe...

Så deilig å være ferdig og få så bra resultat! Eg var også inne på duotest og fikk gode tilbakemeldinger, det er veldig godt :) Kjekt å se babyen også
Får du vanlig oppfølging no av jm/fastlege eller på sykehus? Eg skal ha helt vanlig oppfølging og synes det er godt, men må innrømme eg gruer meg bitte litt til ord. UL i tilfelle de tar feil. Men gleder meg mest =) 

HIPP HURRA for fighter babyen din!!

Er så super glad på dine vegne! Du har hatt det så usikkert med blødninger og alt slikt, så var på tide at du fikk kjempe gode nyheter!

RLD skrev:
Så deilig å være ferdig og få så bra resultat! Eg var også inne på duotest og fikk gode tilbakemeldinger, det er veldig godt :) Kjekt å se babyen også
Får du vanlig oppfølging no av jm/fastlege eller på sykehus? Eg skal ha helt vanlig oppfølging og synes det er godt, men må innrømme eg gruer meg bitte litt til ord. UL i tilfelle de tar feil. Men gleder meg mest =) 

Jeg får ganske tett oppfølging av min gynokolog, fordi dette er et risikosvangerskap, og det er stor fare for prematur fødsel. Hun har fulgt meg nøye hittil for å sjekke at babyen holder seg på plass, nå vil hun følge meg videre for å sjekke at den fortsetter slik så lenge som mulig!

Back
Topp