Ferdig med dagsoving ja!!

TonjeJenta

Forumet er livet
VIP

Nå er JEG ferdig med dagsoving.. hva mini mener er litt uaktuellt kjenner jeg.. PJUUH!!!
  Ho sovna 22 i går, oppe før åtte i dag morges.... var trøtt da jeg prøvde å legge ho halv to..... har prøvd å få henne til å sove over en time og ho ligger å fikler med deler på vogna, sparker i nettet... drar i seler, drar av buksa/sokker eller hva som helst, skriker, synger, griner, prater, kjefter. Det er alt annet enn moro. Ho er trøtt... men vil ikke sove. Flere dager kjemper hun selv etter øya har klappa igjen.

Fantatisk halvannen uke før barnehagestart 
Så hun får med vogn dit, får sove i bilen om vi kjører.. for da kan det hende hun tar en lur.
Ellers havner hun ikke i vogna før ho er skikkelig skikkelig trøtt og "ber" om det.
Er møkkpøkk lei denne evige kranglinga om soving.... Sovner ho så sover ho halvannen time.... og sover like godt om nattan. 

Soving var først 12 så 13, så 14.. og nå sovner ho sjeldent før 14.30/15.00.... 

Sleten ja!! 

Oi, det var tidlig å slutte når hun bare er drøyt halvannet år - men jeg ser jo absolutt hvorfor du er sliten!
Men det kan nok hende hun kommer til å sove litt på dagen igjen når hun begynner i bhg, det er litt annet tempo der.

Det vil nok gå seg til når hun begynner i barnehagen. :)

Det håper jeg og ... virkelig. Og jeg tror nok hun da trenger mer lurer... selv  de dagene hun er hjemme. Bare halvannen uke igjen nå, men også bare halv plass. Men tror den halve plassen vil påvirke hele hennes uke :)). Gruer og gleder meg. Søskenbarnet hennes sluttet med dagsoving tidligere enn henne, og han begynte i barnehage da han var ett år...... og de litt samme typen.. men håper det går seg til ja. 

Har sett på Barbie og havfrueland i stedet for å sove hehehe.. og spist ostesmørbrød. Så jeg har iallefall fått litt armsleng og fått vaska opp. 

Noen unger bare slutter å sove tidlig.. Min eldste sluttet å sove rundt 2 år.

Men når det er sagt så er det lett å komme litt utav rytme i ferien og dermed så blir ungene mer urolige og har vanskelig for å roe ned.

Med min yngste så stemmer veldig godt "søvn avler søvn".

Det kan jo hende hun får mer sovebehov når hun begynner i bhg.

Labambie skrev:
Det vil nok gå seg til når hun begynner i barnehagen. :)

det tenker jeg også. faste rutiner og klokkeslett:) og så er det mye kulere å irritere mora si grønn enn bhgpersonalet, så du skal nok se hvor fint hun legger seg til å sove i bhg...bare sånn for å strø salt i såret haha. godt du fikk tatt oppvasken:)

Back
Topp