Ferdig med amming :/

lysengeln

Forelsket i forumet
Novemberskattene 2014 <3
Nå har jeg og helsesøster blitt enig om at jeg ikke skal amme mer, siden gutten blir så syk av melken :(
Kommer til å savne ammingen, men det beste for gutten er viktigst :)

Men, så kommer problemet mitt da. For jeg har altfor mye melk, så jeg har brystspreng hele tiden, og jeg prøver å pumpe 2 ganger i døgnet.
Men nå gjør brystene så forferdelig vondt, og jeg får ikke til å pumpe skikkelig heller, pga sterke smerter :/

Så har dere noen tips til hva jeg kunne prøvd istedet, så brystene blir mindre vonde, og jeg får ut litt mer melk?

Alle tips mottas med kjempe store takker :D

Har hørt at en skal håndmelke bare akkurat til at det værste trykket har gitt seg.
Det finnes også tabletter som stopper produksjon, på resept.

Du kan prøve og linnde puppa, med ett sjerf eller lingnende :-) vist jeg forsto det rett at gutten ikke skal ha melka i det heletatt, og at du vil stoppe produksjonen av melk?
Jeg gjorde det sist da jeg avsluttet ammingen 4uker etter gutten kom til vedren... Det må lindes kjempe hart og gå med det så lenge som mulig. Det gir signaler til puppa at de er fulle. Og dermed etter hvert ikke produserer mer melk. Det tar noen dager/uker... Å jeg skal ikke lyve, det sprenger og gjør vondt. Men gir seg etter hvert :)

Nå skal ikke jeg si det sikkert men tror ikke du får tabletter lengre som stopper melka, de gir vertfall ikke det på sykehusene lengte grunnet de bivirkninger man får av den. Så på sykehuset binder de puppa :P

Lykket til.

(ble veldig kronglete skrevet. Men håper du forsto :) )

Du kan prøve og linnde puppa, med ett sjerf eller lingnende :-) vist jeg forsto det rett at gutten ikke skal ha melka i det heletatt, og at du vil stoppe produksjonen av melk?
Jeg gjorde det sist da jeg avsluttet ammingen 4uker etter gutten kom til vedren... Det må lindes kjempe hart og gå med det så lenge som mulig. Det gir signaler til puppa at de er fulle. Og dermed etter hvert ikke produserer mer melk. Det tar noen dager/uker... Å jeg skal ikke lyve, det sprenger og gjør vondt. Men gir seg etter hvert :)

Nå skal ikke jeg si det sikkert men tror ikke du får tabletter lengre som stopper melka, de gir vertfall ikke det på sykehusene lengte grunnet de bivirkninger man får av den. Så på sykehuset binder de puppa :P

Lykket til.

(ble veldig kronglete skrevet. Men håper du forsto :) )

Ja jeg skal stoppe produksjonen helt :)
Ikke vits med melken, når han ikke tåler den, stakkar :)
Men takk for begge tips, skal prøve de ;)

Husker bare ikke at det var så vondt med barn nr2 da jeg stoppet ammingen :/
Kan være at jeg da hadde mye mindre melk og, for alt jeg vet. :)

Jeg fødte 21 Jan og jeg tok tabletter for å stoppe melka. Så de tablettene kan du få enda.

Bare et obs- du kan også få betennelse i melkegangene når en går med "utømte" bryster så ikke vent for lenge med å kontakte hjelp om smertene vedvarer altså:)
Utrolig kjipt det ikke funker når du har så mye..bruker du håndpumpe? Noen helsestasjoner leier/låner ut elektrisk men ikke sikkert det hjelper..
Men da er sikkert lillebror i mye bedre form? merker du forskjell allerede?

Takk :)
Joda har håndpumpe men var så vondt å pumpe at jeg satt bare å gråt :/
Men masserte brystene igår, og det hjap, så idag har jeg ikke hatt vondt i det hele tatt :)
Og de er heller ikke så fulle og stenharde idag :)

Har ei venninne som hadde en gutt som reagerte på melken hennes.,men for å si det slik. ,,det var maten ho inntok som gjorde at gutten reagerte på melken. For all mat du eter går i morsmelken. Ho måtte på spesialkost for at han kunne drikke melken hennes.

Ja jeg vet. Og jeg har prøvd alt, som helsesøster og lege har informert meg om, men ingenting har nyttet.
De sa og de kunne ta prøve av melken, men da fant jeg ut at nok var nok..
Jeg gir gladelig heller erstatning enn att gutten skal være sint, og ha det vondt hele tiden..

Jeg har en helt annen gutt nå vertfall :)

Ja jeg vet. Og jeg har prøvd alt, som helsesøster og lege har informert meg om, men ingenting har nyttet.
Jeg gir gladelig heller erstatning enn att gutten skal være sint, og ha det vondt hele tiden..

Hvordan merket du/dere at det var melken? Har en liten tass som skriker å har vont hele tiden :(
Hadde han noen andre symptomer?

han hadde fryktelig løs mage i tillegg og.. Og den var ganske illeluktende.

Men vi prøvde først å bytte ett måltid med erstatning, og jeg pumpet..
Og da spiste han godt, og sov veldig godt etterpå..
Vi prøvde det ett par dager, der vi økte litt på erstaningen, og da merket jeg vertfall at han ble mye roligere.
Og nå en helt annen gutt :)

han hadde fryktelig løs mage i tillegg og.. Og den var ganske illeluktende.

Men vi prøvde først å bytte ett måltid med erstatning, og jeg pumpet..
Og da spiste han godt, og sov veldig godt etterpå..
Vi prøvde det ett par dager, der vi økte litt på erstaningen, og da merket jeg vertfall at han ble mye roligere.
Og nå en helt annen gutt :)
Uff stakkar liten! Men bra dere fant ut av det.:)

Det var godt å høre:) uansett viktigst at baby har det best mulig:)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum

Back
Topp