Ferber funker ikke her..

ORIGINAL: Labambie

ORIGINAL: Slafselarve

Er bare å google opp/ned metode, så finner du. Er også flere her inne som har link, jeg har den dessverre ikke. Det er en skånsom metode som går på barnets premisser, og lærer dem å kjenne trygghet i sovesituasjonen. Det tar lengre tid enn Ferber, men i motsetning til Ferber, skaper den ikke redsel hos barnet, forsterker ikke angst, gir ikke sterke stress-reaksjoner, og kan ikke føre til senskader. [:)] Jeg skjønner ikke hvorfor du i hele tatt har prøvd Ferber, også flere ganger, hvis han er redd.. [:o]

Som jeg skulle sagt det selv.. Leggesituasjonen blir iallefall ikke bedre av at han blir livredd senga si og alt som omhandler det å legge seg...

Han er ikke livredd senga si, han legger seg fint ned og lukker øynene. Og etter litt så begynner han å tulle.

ORIGINAL: jinta85

Er bare å google opp/ned metode, så finner du. Er også flere her inne som har link, jeg har den dessverre ikke. Det er en skånsom metode som går på barnets premisser, og lærer dem å kjenne trygghet i sovesituasjonen. Det tar lengre tid enn Ferber, men i motsetning til Ferber, skaper den ikke redsel hos barnet, forsterker ikke angst, gir ikke sterke stress-reaksjoner, og kan ikke føre til senskader. [:)] Jeg skjønner ikke hvorfor du i hele tatt har prøvd Ferber, også flere ganger, hvis han er redd.. [:o]

Blir så irritert av deg jeg og hvordan du skriver! [8D]
Ferber må ikke hverken forsterke angst, gi stress-reaksjoner eller føre til senskader! Har man trygg unge som bare tuller ved legging kan det være et godt alternativ! Men er enig i at det ikke er det beste alternativet i denne situasjonen! Man må virkelig se ann fra barn til barn og situasjon til situasjon! Du viser sånn en uvitenhet når du legger det fram som om en metode ikke passer for noen barn og er skadelig for alle! Det er ikke sant!

Just keep telling yorself that.. Whatever helps you sleep at night..

Det eneste du har å vise til av kilder er forskning som viser at barn ikke skal skrike seg selv i søvn alene! Sånn som "Ferber" blir anbefalt i dag er ikke dette noe som skjer siden mor eller far er tilstede hver gang gråten begynner!

Jeg jobber med ungdom med atferdsproblemer grunnet foreldre som ikke klarer å sette grenser og være konsekvense! Ikke det granne bedre det! [8|]

Å ikke bruke Ferber vil ikke si det samme som å ikke ha grenser, være konsekvent og ha regler for barnet.

Her kan dere lese om alternative søvnmetoder:
http://www.sovlillebaby.com

Fant ikke om opp/ned jeg heller. Vet at Kakemonsteret har den linken.Jeg hadde den før, men mistet den da jeg bytta pc..

DET VAR GODT Å HØRE-FLOTT AT DU VIL AT SØNNEN DIN SKAL FØLE SEG TRYGG[:)] TAKK,-BLE SÅ GLAD PÅ HANS VEGNE NÅ[:)][:)][:)]

Prøvde det en gang for en måned siden og da en mild utgave, gikk inn annenhvert min og trøstet så godt jeg kunne og han ble kjempeflink i noen uker, sovnet med en gang vi la han og sov hele natta helt til for ett par uker siden..
Skal sitte inne hos han heretter til han blir trygg, og ikke gå ut før han sovner. Vondt at det er sånn!

Frida og begynte sånn etter at vi hadde fått en fin rutine. Vi hadde lært henne til å sovne ved bruk av inn og ut hvert 3-5 min.. dette gikk bra.. så var det noen hunder her som begynte å vekke henne.. Da begynte hun med at hun ikke lenger ville legge seg.. hun hyla! Vi fortsatte der hvor vi en gang hadde begynt.. prøvde å sitte hos henne.. prøvde å synge.. lese.. ingenting hjalp.. hun bare sto i senga og hyla.. vi satt hos henne.. la henne ned igjen.. hun spratt opp igjen.. sånn holdt det på i 3 dager.. etterhvert så roet hun seg igjen.. Så 4 dagen var vi tilbake til gode leggerutinger igjen...

Ferber må ikke hverken forsterke angst, gi stress-reaksjoner eller føre til senskader! Har man trygg unge som bare tuller ved legging kan det være et godt alternativ! Men er enig i at det ikke er det beste alternativet i denne situasjonen! Man må virkelig se ann fra barn til barn og situasjon til situasjon! Du viser sånn en uvitenhet når du legger det fram som om en metode ikke passer for noen barn og er skadelig for alle! Det er ikke sant!

Det eneste du har å vise til av kilder er forskning som viser at barn ikke skal skrike seg selv i søvn alene! Sånn som "Ferber" blir anbefalt i dag er ikke dette noe som skjer siden mor eller far er tilstede hver gang gråten begynner!

Jeg jobber med ungdom med atferdsproblemer grunnet foreldre som ikke klarer å sette grenser og være konsekvense! Ikke det granne bedre det! [8|]

Å ikke bruke Ferber vil ikke si det samme som å ikke ha grenser, være konsekvent og ha regler for barnet.

Fant ikke om opp/ned jeg heller. Vet at Kakemonsteret har den linken.Jeg hadde den før, men mistet den da jeg bytta pc..

Det finnes mange flotte søvnmetoder og hver til sitt barn! Men å være så anti til en metode som kan passe noen barn som du er, og ha den holdningen ovenfor foreldre som bruker den metoden er ikke noe greit synes jeg!

Det med konsekvenser og regler var for å dra det like langt som du gjør det! Mange som mener at opp/ned barn blir bortskjemte og ikke lærer seg de "sosiale reglene" når det gjelder å legge seg og sove. Det er positive og negative sider ved de fleste metoder, men å gå så hardt ut å dømme de som bruker en metode som du gjør synes jeg er forkastelig!

Det finnes mange flotte søvnmetoder og hver til sitt barn! Men å være så anti til en metode som kan passe noen barn som du er, og ha den holdningen ovenfor foreldre som bruker den metoden er ikke noe greit synes jeg!

Det med konsekvenser og regler var for å dra det like langt som du gjør det! Mange som mener at opp/ned barn blir bortskjemte og ikke lærer seg de "sosiale reglene" når det gjelder å legge seg og sove. Det er positive og negative sider ved de fleste metoder, men å gå så hardt ut å dømme de som bruker en metode som du gjør synes jeg er forkastelig!

Signerer deg her jinta85! Synes ikke noe om sånt.. at man dømmer andre uten å være tilstede.. eller kjenne barnet det er snakk om..

Jeg aner virkelig ikke hva verken ferber eller opp/ned metoden er, men har to barn, og aldri hatt noen problemer med soving. Eldstemann sov hele natta fra han var 4 måneder og minsten fra han var  5 uker. De hadde senga på vårt soverom til de var ca. 1 1/5 år, og tror det gjorde de trygge. Hvis de en skjelden gang våkna satt jeg IKKE inne hos de, av den grunn at jeg tror de da blir vant til at du gjør det og så er det gjort, da de så våkner og du ikke er der blir de redde...

Jeg satt på et svakt lys, snakket rolig, uten å ta de opp og sa "nå er det natta, nå må du sove" og så gikk jeg ut igjen.

Jeg har brukt min egen, milde variant av ferber..
Gått inn etter 30 sekunder.. lagt han ned og sagt natta..
Ventet 1 minutt - gått inn og lagt han ned, og sagt natta..
øker med 30 sekunder for hver gang.. har aldri holdt på mer enn 2 minutter..

Han har ikke våknet fordi han har vært redd da, kun fordi han ikke ville sove mer.. Men når klokka er 3, så er det natta her i huset i allefall.

Back
Topp