Fennikel te

Hvor får man kjøpt fennikel te? Er det noe de selger i dagligvarebutikker? Noe spesielt merke som anbefales? Tenkte prøve det siden lille sliter med luft i magen.

Vi kjøpte på helsekost. Teposer var det vi fekk kjøpt. Koker opp 5dl vann og klipper opp teposen og heller det i. Koker i 2-3 min. Siler det og avkjøler. Gir 5ml ca 10 min før mat. Gir ca annen hvert måltid. Kan oppbevares i kjøleskap i 48 timer

Vi kjøpte på helsekost. Teposer var det vi fekk kjøpt. Koker opp 5dl vann og klipper opp teposen og heller det i. Koker i 2-3 min. Siler det og avkjøler. Gir 5ml ca 10 min før mat. Gir ca annen hvert måltid. Kan oppbevares i kjøleskap i 48 timer
Hvordan får dere gitt 10 min før mat? Lille her sover, våkner skrikende på mat:o Er liksom ingen pause på 10 min:(

Jeg drikker selv kloster ammete fra helsekosten og Helios ammete fra apoteket, der er hovedingrediensen fennikelfrø. Vet ikke om det virker men jeg har hvertfall masse melk og lille har ikke luft i magen.

Last edited:
Jeg drikker også ammete og regner med noe går over til han via morsmelka :)

Har kjøpt amme te på apoteket. Det står en kopp etter hvert måltid. Mener de mine eller babyen sine måltider? Noen som vet?
På min står det at en skal ha mellom sine egne måltider. Men, jeg ble anbefalt å ikke drikke mer enn 2 kopper dagen for lille kan reagere på deto_O

På min står det at en skal ha mellom sine egne måltider. Men, jeg ble anbefalt å ikke drikke mer enn 2 kopper dagen for lille kan reagere på deto_O
2 kopper er sikkert nok. For det hjalp iallfall :) første natt på det jeg kan huske uten stønning og sutring :) hjalp amme te for dere?

Går også an kjøpe karvefrø i butikken (finner det i krydderhylla) og gi lille en t-skje før amming. Karve har ca de samme egenskapene som fennikel og helsesøster anbefalte meg det. 1 dl kokt vann og 1 ts karvefrø. La det trekke i noen minutter.

2 kopper er sikkert nok. For det hjalp iallfall :) første natt på det jeg kan huske uten stønning og sutring :) hjalp amme te for dere?
Har ikke vært flink nok til å få i meg teen:( Dagene flyr med bare to hender, men må bli flinkere til akkurat det. Så bra at det fungerte for dere!!:)

Back
Topp