Fenikkelte

Fompen

Glad i forumet
Hei alle mammaer! :) Er det luft/hard mage når den lille trykker og trykker og tar lang tid før det kommer noe? Hun har minst en bæsjebleie om dagen, får mme hipp og fått miniform noen dager. Tenkte og prøve fenikkelte og lurte på erfaringer med det? :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Hei, hvor gammel er barnet ditt?
Fennikel hjelper iallfall på fordøyelsen. Jenta mi fikk amme te, (NAF sin med anis, karve og fennikel) fra hun var 4 uker pga luftsmerter, jeg drakk også 2-3 kopper daglig. Jeg ammet og det var tydelig at det hjalp mot luftssmerter. Hun fikk da 3-4 ts. Kok opp, la trekke og sil av. Fikk den når den var ca 37 c.

Hei, hvor gammel er barnet ditt?
Fennikel hjelper iallfall på fordøyelsen. Jenta mi fikk amme te, (NAF sin med anis, karve og fennikel) fra hun var 4 uker pga luftsmerter, jeg drakk også 2-3 kopper daglig. Jeg ammet og det var tydelig at det hjalp mot luftssmerter. Hun fikk da 3-4 ts. Kok opp, la trekke og sil av. Fikk den når den var ca 37 c.
Hun er 6 uker på søndag :) 3-4 ts i løpet av dagen eller alt i en gang? Og før mat? :) men jeg har teposer da og ikke løsvekt. Står bare jeg skal helle kokende vann over og la det trekke 10-15 min. Men er der luftsmerter hun har, siden hun trykker og trykker?

Høres ut som luft og hard mage, har du prøvd litt maltekstrakt i mme? Det kan hjelpe hvis hard mage. Er det lenge siden forrige avføring?
Hun fikk noen ts amme te før måltidene om kvelden i den værste perioden. Det fungerer beroligende, litt som sukkervann og er ikke farlig.

Jeg gav fenikkel-te til storesøster da hun var liten. Hun hadde veldig god hjelp av det. Fikk lettere ut luft og hadde mindre ubehag med det. Jeg hadde også poser og lagde til en kopp av gangen. Oppbevarte ferdig te i aventbeholder inntil 24 timer i kjøleskapet. Hun fikk fra 2,5 - 5 ml før hvert måltid på dagtid. Nattestid orket jeg ikke styre med det.

Høres ut som luft og hard mage, har du prøvd litt maltekstrakt i mme? Det kan hjelpe hvis hard mage. Er det lenge siden forrige avføring?
Hun fikk noen ts amme te før måltidene om kvelden i den værste perioden. Det fungerer beroligende, litt som sukkervann og er ikke farlig.
Maltekstrakt gjorde vondt verre :/ Hadde en bæsjebleie rundt 6 tia idag.. etter og ha pressa hele dagen.. driv og trykker og presser nå og.. sovner endelig.. og våkner så fort hun blir lagt ned :/

Jeg gav fenikkel-te til storesøster da hun var liten. Hun hadde veldig god hjelp av det. Fikk lettere ut luft og hadde mindre ubehag med det. Jeg hadde også poser og lagde til en kopp av gangen. Oppbevarte ferdig te i aventbeholder inntil 24 timer i kjøleskapet. Hun fikk fra 2,5 - 5 ml før hvert måltid på dagtid. Nattestid orket jeg ikke styre med det.
Oki det høres bra ut :) jeg har også de avente begrene og lagde til en kopp :) har begynnt og gi nå så da er det bare og vente og se :) hvor raskt virker det? :)

Får man kjøpt d i butikken? Har prøvd kamillete etter hs sin anbefaling, har samme effekt. Men hun bare skjærer grimaser og spytter ut, syns det smaker vondt :p så tenkte kanskje fennikel smaker bedre? :)

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

Får man kjøpt d i butikken? Har prøvd kamillete etter hs sin anbefaling, har samme effekt. Men hun bare skjærer grimaser og spytter ut, syns det smaker vondt :p så tenkte kanskje fennikel smaker bedre? :)

Jeg kjøpte det på helsekost :) Aner ikke smaken, men det lukter nydelig og vesla så ut til og like det :) skal prøve en kopp selv i morgen ;)

Oki det høres bra ut :) jeg har også de avente begrene og lagde til en kopp :) har begynnt og gi nå så da er det bare og vente og se :) hvor raskt virker det? :)

Det tok noen dager, kanskje en uke, før vi kunne se at hun hadde god effekt av det. Det er nok veldig individuelt hvor raskt man kan se effekt.

Tenkte å begynne med te til lillebror nå også. Han sliter sånn med å gå på do, stakkers.

Dumt spørsmål men det er greit å gi fenokkelte når de får mm også ikke sant? Lillegull har så luft i magen!

Sent from my iPhone using BV Forum

Det tok noen dager, kanskje en uke, før vi kunne se at hun hadde god effekt av det. Det er nok veldig individuelt hvor raskt man kan se effekt.

Tenkte å begynne med te til lillebror nå også. Han sliter sånn med å gå på do, stakkers.
Det tar såpass tid ja. Da får vi gi det litt tid til :) hun trykker og gråter fælt :( får veeeeeldig vondt i mammahjerte :( håper det ordner seg hos lillegutten din :)

Hei to dager siden vi begynte med litt te både til meg og lillegull og jeg har merket bedring! Mye mer fornøyd jente :)

Noen som vet om man får kjøpt det på apotek evt? Nærmeste helsekost er 2 t unna :(

Hei to dager siden vi begynte med litt te både til meg og lillegull og jeg har merket bedring! Mye mer fornøyd jente :)

hva slags te har du kjøpt?

Da har jeg gått til innkjøp av Kloster ammete :) Får satse på at Benjamin får litt mindre luft i magen! :)

Jenta vår har ikke luft i magen, men raper mye og det er ofte mye kaving i forkant. Vil fennikkelte til barnet kunne hjelpe på det? Jeg drikker daglig ellers kloster ammete selv.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Back
Topp