Fenelår.......

Dorothy_1

Gift med forumet
Jeg har joh lest på en god del av hva man kan spise debattene her, At man bør holde seh unna spekemat og spesielt fenalår.
Litt tidligere var vi og spiste hos svigerforeldrene mine, Og di hadde kjøttsuppe.
Da Jeg hadde spist ca halve tallerken begynnte di og snakke om at det var joh godt med fenalår I suppen.....
YAIKS, Jeg hadde spist ganske lite, Men det var joh noe.
Etter det spiste Jeg bare kraften og alle grønnsakene som var der.
Kunne dette ha vært farlig på noen måte????????

[:D]

Du har nok ingenting å bekymre deg for! Det kjøttet som var i suppen var kokt, og da er det ingen fare. De sier at fenalår og annen spekemat kan være farlig dersom man spiser det i store mengder over lengre tid (mener jeg å huske, noen får arrestere meg dersom dette er helt bak mål..) [:D]

Hvis det var i en suppe, så har nok varmen drept det som evt. var av bakterier i fenalårkjøttet, så du trenger nok ikke bekymre deg.

Snakka ganske tidlig med legen min om dette, og hun mente at man kunne nesten bare fortsette som før svangerskapet (med visse forbehold da seff) Men jeg har spist både spekemat og røket laks (i små mengder, men uansett...) [;)]

Neida det er ikke farlig. spurte jormora min da jeg gikk gravid med første om dette ang fenalår å faren for toksoplasmose.... hun sa at jeg kunnne godt spise litt fenalår uten at det gjorde noe, hun sa alt med måte!!!! så du kan nok bare slappe helt avjavascript:void(AddText('[;)]'))
javascript:void(AddText('[;)]'))

Back
Topp