fenalår

~Lisbeth83~

Forumet er livet
nå har sambo kjøpt fenalår...
kan jeg ikke spise det?
må jeg sitte å se på at han koser seg??
har SÅÅÅ lyst på[&:]

Neeei!!!!!!!!!!!!!

Jeg har spist spekemat begge gangene jeg har gått gravid.
Hvorfor skal man ikke spise det????????????????????????[8|][:-]

Jeg spiste no fenalår da jeg gikk gravid med mine. Og jeg er den som elsker fenalår.....

ja da skal jeg jammen ta meg en stoooor bit[:D][:D]
jeg fortalte det til mamma å hun kunne ikke skjønne hvorfor....

Det kan være en slags bakterie eller noe i det som er farlig for oss gravide. Er vel ikke alle det er i, men er du uheldig spiser du noe med den bakterien i. Så jeg har holdt meg unna spekemat hele tiden..

jeg har hørt at man ikke skal spise det pga det kommer fort bakterier i slikt mat,som i skal dyr også....men ikke hvet jeg.[8|]

vi har nå ganske strenge regler på kjøtt å fisk i norge,så jeg tror det er ganske safe.[:)]

ORIGINAL: fruluna

Fant en link her hvor det står:

http://matportalen.no/Saker/1115019313.89

hmmm,akkurat.fikk vi svar på det.[&:]

¨ja du sier noe der....men man blir jo så "skremt"av alt som blir sakt.å alt som er farlig for tiden.[:o]men mye er nok overdrevet!

jeg hvet ikke hva jeg skal tro på,snart kommer det vel egen meny for hva gravide kan spise[:D]

Tror faktisk akkurat de bakteriene det er snakk om her dør hvis man fryser kjøttet ned et par dager

SPIS DET DU [:D] Jeg har kjøpt og spist nå selv. Norsk mat er ikke så farlig. Hvorfor er det så mangen som lever i dag de viste ikke om det før. Finner ut nye ting hele tiden vi kan ikke slutte å leve for det om vi er gravide [;)]

legg spekematen i fryseren i 3 dager så er du helt sikker!! det sa jordmor til meg[:)]

Back
Topp