Femte barnsesykdom.

Tussii97

Glad i forumet
Oktoberskatter 2014
Maiskolbene 2023 :-)
Han på 1 år har nå med ganske stor sikkerhet fjerde barnesykdom..noe som betyr at for ca 2-3 uker siden hadde han den femte (da de var usikker på hvilken han hadde da)
Hvordan er det med det og graviditet? Gikk plutselig opp et lys for meg at jeg måtte søke på om den fjerde var noe problem men det var den ikke, står på nettet at det er verre med den 5 og at man bør få tett oppfølging om man har vært utsatt for smitte? Noen som vet? Kan jo ikke akkurat flytte ut å ignorere 1 åringen på månedsvis heller..
 
vet at man må være forsiktig da fosteret kan ta skade av den sykdommen :/
 
Han på 1 år har nå med ganske stor sikkerhet fjerde barnesykdom..noe som betyr at for ca 2-3 uker siden hadde han den femte (da de var usikker på hvilken han hadde da)
Hvordan er det med det og graviditet? Gikk plutselig opp et lys for meg at jeg måtte søke på om den fjerde var noe problem men det var den ikke, står på nettet at det er verre med den 5 og at man bør få tett oppfølging om man har vært utsatt for smitte? Noen som vet? Kan jo ikke akkurat flytte ut å ignorere 1 åringen på månedsvis heller..



Du bør til lege for å ta blodprøve for å finne utom du har antistoffer mot den femte barnesykdommen fra før av.. Jeg var nettopp hos min gyn og tok det da jeg mistenker at litja nylig hadde femte barnesykdom..
 
Mini her har nettopp hatt det han og. Har fortsatt utslett. Jeg har tatt blodprøve. Før vite svaret til onsdag. Om den gir utslag på at jeg har nylig blitt smittet aner jeg ikke hva de Gjør. Men mulig det blir hyppigere oppfølging:/ tenker på den smitten med skrekk og gru. Leste noe om varig helseskader...legen min ba meg ikke tenke på det i mellomtiden :p
 
Uff :/ blir lei meg nå kjenner jeg..var jo ikke klar over at han evt har hatt det før nå da de sa det var "den fjerde eller noe" å i dag sa de det samme..
 
Men er det standard at man har hatt 5 Før man får 4 sykdommen? Ofte så oppdager man ikke at man har fått den 5 Før utslettet kommer og sa er smitten over. Så det er umulig å forutse.
 
Men er det standard at man har hatt 5 Før man får 4 sykdommen? Ofte så oppdager man ikke at man har fått den 5 Før utslettet kommer og sa er smitten over. Så det er umulig å forutse.
Ja, det er jo sant, men har jeg visst at det er farlig for gravide så har jeg jo testet meg med en gang jeg har fått misstanke om det :/
 
Uff :/ blir lei meg nå kjenner jeg..var jo ikke klar over at han evt har hatt det før nå da de sa det var "den fjerde eller noe" å i dag sa de det samme..

Vanskelig umulig å oppdage mange av disse barnesykdommene.. Msnge har så lang inkubasjonstid, og noen oppdages ikke før smittefaren er forbi..

Ingen grunn til å bli lei deg. Du er mest trolig frisk og rask selv. Dra til lege for en bp..føre-var prinsippet, og ikke noe annet :)
 
Skal på tidlig ul i morgen men der ser de jo ikke noe ang det der uansett :) får i allefall se om hjertet slår eller ikke :)
 
Skal på tidlig ul i morgen men der ser de jo ikke noe ang det der uansett :) får i allefall se om hjertet slår eller ikke :)
Ikke noe du kunne forutsett, så du må ikke plage deg selv! Og det er nok veldig små sjanser for at det skal skje noe. Lykke til i morgen, kos deg med ul:)
 
Back
Topp