Femar

SMD

Gift med forumet
Himmelbarn
Desemberlykke2017
Kan fastlege skrive ut femar? Eller må man "overvåkes" ved bruk av det?

Sist runde gikk vi på Klinikk Hausken, tok 5mg femar cd4-9 og på 2pp med femar satt skuddet. Var ikke noe mer sjekka enn en innvendig ul cd12 for å se at folikkelvekst var kommet. Det er koster jo litt og er en god reisevei for oss å skulle forsøke Klinikk Hausken igjen. Så tenkte at kanskje denne gangen at fastlege kan skrive ut og jeg bare ta cd4-9 igjen? Eller bør man bli sjekke mellom mens og eggløsning at ting er som det skal?
Noen med erfaring?

har du vært hos gyn i nærheten av deg? så kan han/hun nok skrive det ut for deg.
Tror ikke fastlegen kan skrive ut femar. vet at fastlegen ikke kan skrive ut pergotime.

har du vært hos gyn i nærheten av deg? så kan han/hun nok skrive det ut for deg.
Tror ikke fastlegen kan skrive ut femar. vet at fastlegen ikke kan skrive ut pergotime.

Vi bor litt på landet. Så er fastlegen som er nærmest, da kan jeg like gjerne bruke klinikk Hausken viss jeg må til gyn. Hadde håpet fastlegen kunne skrive ut :)

Jeg tror nok at man ideelt kanskje burde få kontroller under den første stimuleringen, men jeg vet ikke om det er standard over alt. Jeg hadde kontroller ved min første kur, men så gikk jeg seks nye kurer uten kontroller etter det uten problem [emoji14]

Jeg hadde kontroll etter hver kur, og fastlegen ville ikke skrive ut og overlot det til gynekologen. Men om du har hatt virkning på det og EL til normal tid etter hver kur er det jo en mulighet. Du har ikke noen tabletter liggende fortsatt da du kan prøve?

Jeg hadde kontroll etter hver kur, og fastlegen ville ikke skrive ut og overlot det til gynekologen. Men om du har hatt virkning på det og EL til normal tid etter hver kur er det jo en mulighet. Du har ikke noen tabletter liggende fortsatt da du kan prøve?

Jeg har noen igjen ja. Snakket med fastlege i dag. Det måtte spesialist eller gynekolog til, for man bør følges opp slik at man ikke blir overstimulert. Så blir en tur på klinikk Hausken viss ikke spiren sitter snart. Orker ikke sløse vekk mange mnd når jeg vet at femar hjelper oss.

Back
Topp