Femar, ventetid og uvisshet

månestrål1

Andre møte med forumet
Er ny her.

Kort om situasjonen. Har ikke gått på prevensjon siden 2012. Har aktivt prøvd å bli gravid i litt over to år uten hell. Begynte på første kur Femar i juni. Har regelmessig tr og el (i følge fertilitetstest og blodprøve). Han har sterke, mange og friske svømmere. Jeg har veldig lav vitamin-D og i følge GU-spesialisten kan det påvirke evnen til å bli gravid. Tar 6 D-vit tabletter om dagen etter legens anbefalinger.

Skal ha tr i morgen. Har tatt to tester allerede og er helt på gråten. Begge viste negativ. Den siste i går. Syns det er tøft å «ikke lykkes». Er 35 år og stresser mye med det.

Noen som har noen gode råd i denne «ventetiden»?
Lykkes folk på Femar?

Følelsesmessig er jeg ganske lost.

Takk for alle svar.
 
Å være langtidsprøver er slitsomt, vi bikker 3år i høst.
Å ha gode vitaminlagre er bra, pass på å ikke ta for mye A-vitamin det er ikke bra.
Noen må bruke femar i flere sykluser for optimal effekt, tar du el tester?
Vanskelig dette, stor klem fra meg :Heartbigred
 
Å være langtidsprøver er slitsomt, vi bikker 3år i høst.
Å ha gode vitaminlagre er bra, pass på å ikke ta for mye A-vitamin det er ikke bra.
Noen må bruke femar i flere sykluser for optimal effekt, tar du el tester?
Vanskelig dette, stor klem fra meg :Heartbigred

Takk for respons, Rainbow <3
3 år ja. Det er vanskelig.
Fikk beskjed om å kaste hele EL-testingen. Få det bort og slappe av.. lettere sagt enn gjort. Føler enorm skyld.

Er henvist videre til ivf med beskjed om å gå ned fem kilo. Jeg gikk ut fra spesialisten sitt kontor litt sur i trynet. Som om jeg ikke prøver å få til vektnedgang uavhengig av BMI-reglene til sykehuset. Har 2 BMI for mye.

Hva er din plan fremover for å lykkes?
 
Hadde akkurat en spontan abort med tvillinger, dette rett etter at vi fikk nei fra offentlig IVF behandling. Jeg er 38år, straks 39.
Min plan prøve å spare til privat ivf før jeg blir 40, selv om det kan bli for hardt å få til.
Så ordne meg med letrozol (femar), ta dette sammen med ovitrelle og progreston støtte. Må bare satse på at det ordner seg, jeg er bare lei meg for at det ikke går som ønsket.
 
Så leit å høre. Det presser på i tårekanalene..
forstår så inderlig godt at du blir lei deg. Og jeg som syns det er vanskelig etter en liten runde med tabletter :pale
hva er grunnen til at dere fikk nei til ivf?
Har dere fått påvist noe som kan gjøre det vanskeligere for dere å bli gravid?
 
Sender en klem til deg :Heartred

Har hørt om mange som har hatt positiv effekt av femar :) Selv kan jo ikke jeg skryte på meg det enda, er på 6. runde nå og midt i dpo-land. Men husker godt optimismen når jeg starta på første kuren, og hvor høy fallhøyden var når jeg innså at deg gikk mot tr... For oss er det jo imidlertid et todelt problem, og det skreiv jeg jo litt om i en annen tråd også (at mannen også har nedsatt kvalitet). Så det kan jo forklare hvorfor vi ikke har klart det enda på 6. runden med medisiner.

Ikke lett å gå ned i vekt i en sånn prosess heller, jeg kjenner hele prøvingen går ut over energien min ihvertfall :-/

Hadde du noen symptomer eller indikasjon på at du hadde el siden du ikke testet? Min gyn da også at jeg ikke skulle teste, men etter å ha hatt uregelmessige sykluser i alle år må jeg ærlig innrømme at jeg ikke klarte å la vær. Men nå med letrozol er syklusene i det minste regelmessige, så nå trenger jeg egentlig ikke tese lengre.

Som rainbowdash også sier så er det noen som må ha noen runder og la det gå seg til før letrozol/femar fungerer og egget blir befruktet. Håper dere oppnår drømmen fort, er ikke godt denne situasjonen ❤️❤️
 
Klemmer i fleng til deg❤️

Vente tida er en tolmodighets prøve...
vi har prøvd nå i snart 2 år, uten resultat.
Har gått på 3 doble kurer med femar, den siste kuren jeg tok var i mai! Og det som er veldig rart nå er at mensen ikke har kommet, regnet ut at den skulle komme ca 10juni- men enda ikke kommet
Vi har fått beskjed at det kun blir evt en kur til også blir vi henvist til ivf!
Tatt x antall tester som er negative... Legen jeg går til har ferie helt til uti august
 
Nå er jeg inne i samme fase på samme tidspunkt som forrige pp.

Trist, tårer, følelse av utmattelse, nedbrutt, lei, orker ikke tenke på det mer.

Dårlig magefølelse denne gangen også, bange anelser om at det ikke gikk denne gangen heller.

Hvordan holder dere motet oppe?
 
Mens. Beint ut på dag 27.

Det blir ny runde med Letrozol denne perioden også. Tredje pp med denne kreftmedisinen. I dag er jeg bare lei og lei meg. Skyldfølelse og kanskje en dæsj skam selv om det har vært sunn mat, trening og bare chill.

Trolloloo!
 
Sender en klem til deg :Heartred

Har hørt om mange som har hatt positiv effekt av femar :) Selv kan jo ikke jeg skryte på meg det enda, er på 6. runde nå og midt i dpo-land. Men husker godt optimismen når jeg starta på første kuren, og hvor høy fallhøyden var når jeg innså at deg gikk mot tr... For oss er det jo imidlertid et todelt problem, og det skreiv jeg jo litt om i en annen tråd også (at mannen også har nedsatt kvalitet). Så det kan jo forklare hvorfor vi ikke har klart det enda på 6. runden med medisiner.

Ikke lett å gå ned i vekt i en sånn prosess heller, jeg kjenner hele prøvingen går ut over energien min ihvertfall :-/

Hadde du noen symptomer eller indikasjon på at du hadde el siden du ikke testet? Min gyn da også at jeg ikke skulle teste, men etter å ha hatt uregelmessige sykluser i alle år må jeg ærlig innrømme at jeg ikke klarte å la vær. Men nå med letrozol er syklusene i det minste regelmessige, så nå trenger jeg egentlig ikke tese lengre.

Som rainbowdash også sier så er det noen som må ha noen runder og la det gå seg til før letrozol/femar fungerer og egget blir befruktet. Håper dere oppnår drømmen fort, er ikke godt denne situasjonen ❤️❤️
Jeg merker at vektreduksjon ikke er så lett når energien er tappet. Får bare fortsette å stå på.

Merker forøvrig ikke noe til eggløsning med mindre jeg tester. Og i 9 av 10 tilfeller viser testen at jeg har eggløsning. Men kan testene stoles på?

Hvordan står det til med deg?
 
Jeg merker at vektreduksjon ikke er så lett når energien er tappet. Får bare fortsette å stå på.

Merker forøvrig ikke noe til eggløsning med mindre jeg tester. Og i 9 av 10 tilfeller viser testen at jeg har eggløsning. Men kan testene stoles på?

Hvordan står det til med deg?
Jeg hadde heller ikke kjent så mye til el uten tester. For elsmerter er det sjelden jeg har, men jeg har endring i utflod og litt mere lysten rundt el.
Kjedelig at mens kom og ny runde med letrozol venter.

Jeg har min første runde med letrozol nå, er på dpo 6 i dag.
 
Jeg merker at vektreduksjon ikke er så lett når energien er tappet. Får bare fortsette å stå på.

Merker forøvrig ikke noe til eggløsning med mindre jeg tester. Og i 9 av 10 tilfeller viser testen at jeg har eggløsning. Men kan testene stoles på?

Hvordan står det til med deg?
Ja de kan jo i teorien det, de fanger jo opp lh-stigning som kun skjer før el :) Men det er ikke en garanti for el da.

Prøver enda, PP13 og 7. runde med letrozol :/
 
Back
Topp