Femar/letrozol uten el

Skittles

Betatt av forumet
Hei! Nå er det utrolig lenge siden jeg har vært her inne. Men kjenner jeg trenger å lufte litt og be om råd/erfaringer. Jeg orker ikke skrive hele forhistorien, men den er lang, som for mange av oss. Noe hell har jeg hatt, så jeg har IVF tvillinggutter som blir 5 i desember.

Vi ønsker oss veldig en liten til og har derfor blant annet prøvd Femar/letrozol en gang nå. Fikk i dag vite at den ikke hadde hatt noe effekt, ingen eggløsning. Jeg tok blodprøve på dag 22 og progesteron var da på 5. Jeg hadde prøvd å forberede meg på dette, men synes det er så rart siden jeg har hatt masse mensmurringer/smerter og veldig ømme brystvorter. Jeg spurte om det var mulig at jeg kunne hatt EL veldig seint, etter jeg tok prøven. Men det var ikke mulig mente de. Noen som har noen erfaringer å dele her? Det var heller ikke noe poeng å prøve igjen fikk jeg beskjed om. Men det var andre lavdosepreparater jeg kunne prøve. Så det jeg egentlig lurer på er:

Er det noen her som har gått på femar og fått eggløsning senere enn dag 22?
Og er det noen som har prøvd preparatet flere ganger og kun fått eggløsning noen av gangene?

Setter stor pris på tilbakemeldinger :-)

Jeg har ingen erfaring med Femar, men jeg gikk på Pergotime 7 runder, hvorav 1 dobbel kur, før det ga meg eggløsning, så jeg ville prøvd noen runder til om jeg var deg, eller be om Pergotime, også passer dere på å ha samleie annenhver/hver dag, så du er sikker på å treffe eggløsning, uansett når den måtte inntreffe. :)

Jeg har ingen erfaring med Femar, men jeg gikk på Pergotime 7 runder, hvorav 1 dobbel kur, før det ga meg eggløsning, så jeg ville prøvd noen runder til om jeg var deg, eller be om Pergotime, også passer dere på å ha samleie annenhver/hver dag, så du er sikker på å treffe eggløsning, uansett når den måtte inntreffe. :)

Takk for svar :) Jeg tror det var en dobbel kur jeg tok. 2 tbl pr/dag. Jeg synes det var litt rart at jeg kun skulle prøve en gang ja. Pergotime har jeg prøvd før, 4 ganger. Trippelkur på den siste og kun eggløsning på en av kurene. Men er årevis siden, så kanskje verdt et forsøk igjen. Jeg var bare hos fastlegen i dag (tok blodprøve der siden gynekologen min er på ferie), så jeg håper gynekologen har noen gode råd når jeg får time der igjen :)

Jeg tror kroppen bare trenger noen runder for å komme i gang. Jeg prøvde først dobbel kur med pergotime, ingen eggløsning. Så enkel kur med letrozol, ingen eggløsning. Så tre runder med enkel pergotimekur, og da fikk jeg eggløsning på alle kurene. Ingen graviditet derimot, men har nå endelig lyktes med ivf :)

Er du vant til å få sen EL vil antagelig EL være sen også på Femar. Men du har kanskje ikke EL til vanlig?
Kan være den fortsatt kommer :)

Det er jo helt på jordet å si at det ikke er mulig å få EL senere enn CD 22. Selvfølgelig er det det! Blir så oppgitt over sånne utspill fra leger :confused:

Jeg har hatt syv kurer totalt med Femar/Letrozol. Den første kuren var enkel, og da fikk jeg EL først på CD 32 (påvist ved temping). Jeg tok ingen progesteronblodprøve den syklusen. Så tok jeg dobbel kur etter det, og da fikk jeg EL på dag 21, men progesteron var bare på 16 (tok den noen dager etter EL). Trippel kur i neste syklus ga imidlertid endelig normal EL på CD 14 og progesteron på 56. Så her var det helt klart at det måtte ganske mye mer enn enkel dose til. EL kom på CD 14-18 på alle de triple kurene. Det var på femte, sjette og syvende kur jeg endelig ble gravid for første gang på to år, og selv om jeg mistet med en gang de gangene, vekket Letrozol uten tvil kroppen til live. :)

Jeg synes absolutt at du burde få prøve høyere dose med Letrozol flere gangen før de kaster inn håndkleet :)

Takk for svar alle sammen :) Jeg synes det var litt vel lettvint å bare gi opp etter en kur ja. Det var en annen gynekolog som uttalte seg til min fastlege som ringte å ba om råd. Min faste gynekolog var på ferie. Så jeg håper hun har noe mer fornuftig å si når hun er tilbake :) Jeg vil absolutt prøve på nytt, så håper det er mulig å gjøre det. Vi får ikke mer IVF, må isåfall privat. Det er ikke aktuelt. Lang historie det også, men vi har hatt et ferskforsøk (som resulteterte i verdens beste tvillinggutter i 2011) og to fryseforsøk uten hell. Da fikk vi beskjed om at vi ikke fikk mer, siden de har en tobarnsregel :(

Jeg har veldig sjeldent EL selv, så det er ikke så usannsynlig at den ville komme senere enn vanlig under en kur.

Back
Topp