Femar - erfaring ?

.Anonym.

Glad i forumet
Fikk brev i posten om at jeg skulle begynne på 8(!!!) tabletter dag 3. Alle 8 på en dag. Er ikke det veldig mye? Får ikke ringt de før august. ( det er da jeg skal begynne ).
Andre som har brukt det?

Er nok 1 tablett i 8 dager?
Jeg fikk beskjed om 2 tabletter i 5 dager...

Hmm...

Kan du ikke legge ut ordrett det som står i brevet?litt lettere å vite om du har tolket rett med 8 tabletter på en dag da:)

Ja, ta bilde av brevet og legg ut. Virker som du har lest feil.

Høres veldig merkelig ut, men jeg lurer på om jeg har lest om noen som skulle ta hele kuren på en gang, pga tidlig eggløsning eller kort syklus. Men husker ikke om det var Femar eller Pergotime.
Jeg tok 2,5 mg (altså 1 tablett) om dag i 5 dager, fra dag 3 til dag 7.

Bilde?

Har ikke brevet her så får ikke tatt bilde idag.. Men sendte Mail til de igår, spørte om jeg skulle ta 8 tabletter på en dag. Fikk til svar ; "yes"??! Er ikke mulig å ta så mye på engang når anbefalt dose er 2,5 mg en gang om dagen??

Har ikke brevet her så får ikke tatt bilde idag.. Men sendte Mail til de igår, spørte om jeg skulle ta 8 tabletter på en dag. Fikk til svar ; "yes"??! Er ikke mulig å ta så mye på engang når anbefalt dose er 2,5 mg en gang om dagen??

Fikk du seriøst bare "yes" til svar? Hørtes meget useriøst ut.
Men de har ikke åpent hvor du hører til neste uke da? Eller ta kontakt med fastlegen din å få vedkommende til å ta kontakt med en gynekolog å høre.
Vanskelig å si om det stemmer, da det ikke finnes noe eksakt om dosering i forbindelese med slike forsøk på Felleskatalogen. Dosene som står det er de som brukes i forbindelse med kvinner som har brystkreft, da dette opprinnelig var en medisin som ble brukt på kvinner med brystkreft, men den har siden vist seg å være meget effektiv på infertile kvinner.

Du har sikkert brevet i morgen, så da kan du legge det ut når du er hjemme igjen.

ImageUploadedByBV Forum1436213228.734747.jpg

Trykk på reply, og så trykk på kamera-ikonet. Velg bildet du vil legge ved, og vips.

Så bra! Synes du skal ringe til klinikken igjen. Eller sende en ny mail, iom du ikke er sikker på om de har skrevet riktig. Ser de har tatt blanko over de stedene der det egentlig er satt kryss. Hvilken klinikk bruker du?

Last edited:
Stemmer nok bra når det er snakk om FER. Trodde det var snakk om en vanlig Femar kur.

Back
Topp