Fem keisersnitt

Nokon her inne som har erfaring?

Skal du ha keisersnitt nummer 5 TS? :)

Er ikke helt sikker. Redd for komplikasjoner. Men man har ingen garanti. Hadde vært fint å hørt om andres erfaringer ☺️ Men kanskje ikke så vanlig

Tror det blir høyrisiko svangerskap da. Skal ha KS nr 3 nå og defineres som høyrisiko da arret fra tidligere KS er tynt. Kanskje lurt å få undersøkt arret ditt før en eventuell graviditet? De lurte på om de måtte reparere arret mitt, men etter MR og UL med kontrast sa de at det fortsatt var muskel igjen, så fikk lov til å prøve på siste barnet nå. Jeg får spesiell oppfølging da det er risiko for ruptur av det tidligere arret.

Gynekologene der jeg jobber som operasjonssykepleier, anbefaler ikke mer enn 3 keisersnitt, og i alle fall ikke 5.
Livmorveggen blir så tynn at den kan sprekke, og det er farlig for både mor og barn.
Det er sikkert mulig å gjennomføre et nr 5, men tror du ville blitt frarådet det hvis du ikke allerede er gravid.Håper du finner ut av det:)

Jeg har aldri hatt keisersnitt, men mora mi hadde 4. Etter det ble hun rådet til å ikke ta flere.

Ei venninne har to keisersnitt bak seg og siste ble vanlig fødsel, men da fikk hun beskjed om å ikke få fler da livmoren nesten revnet under riene. Fem hørtes risikabelt ut.

Back
Topp