Felles skravletråd vinter/vår 2019

Da er utfordringen for uke 6 ute :) Håper den ikke ble for komplisert :bag::bag:
 
Da er utfordringen for uke 6 ute :) Håper den ikke ble for komplisert :bag::bag:
Fin utfordring :D

Et spørsmål, sånn bare for å være sikker.
«Utfordring : Klart alle hver dag: 100 poeng»-
Er det både trening, snop, frukt, yoga, vann og skritt? Og plukk og miks? Eller bare plukk og miks? :)
 
Fin utfordring :D

Et spørsmål, sånn bare for å være sikker.
«Utfordring : Klart alle hver dag: 100 poeng»-
Er det både trening, snop, frukt, yoga, vann og skritt? Og plukk og miks? Eller bare plukk og miks? :)

Det er ment for trening, snop, frukt, yoga, vann og skritt ;)

Du får ekstra hundre for å ta alle 10 plukk og miks :)
 
Ukens utfordring fra Liljekonvall

Utfordringen varer fra SØNDAG - TORSDAG!

Laget med mest poeng (per deltagere) får en vektreduksjon på -0,5kg! Og de bestemmer neste ukes utfordring og det er helt fritt frem.


Utfordringen:

Mosjon/Trening: 5 poeng pr 5 min.

Snop: 25 poeng for snopefri dag.

5 frukt og grønt om dagen: 5 poeng pr enhet, maks 25 poeng om dagen.
En enhet: ca 100 gram oppskjært, 1 frukt, 1 grønnsak, 1 håndfull salat.

Yoga: 15min per dag - 25 poeng

1,5 liter rent vann - 25 poeng

Skritt: Minst 10 000 - 25 poeng

Klar alle hver dag og få totalt 100 ekstra bonus poeng.


Plukk og miks:

Her får dere 10 stykker dere kan velge mellom. Hver enkelt gir 25 poeng. Maks 4 per dag.
Dere får 50 ekstra poeng for 5 forskjellige i løpet av en uke. 100 ekstra poeng for alle 10 gjort i løpet av uka.

1. Knip: 10 x 3 (hold 10 sek ved hvert knip)

2. Tåhev: 10 x 3

3. 20min spinning eller sykling

4. Burpees 5 x 3

5. Dans til 1 sang

6. 30 speedclean (rydd og vask så mye dere kan på 30min - så raskt som dere kan)

7. Facemask (ta egentid til å slappe av og ta ansiktsmaske)

8. Dans en rolig dans med partneren din

9. Kosekveld midt i uka med barnet/barna (tegne sammen, perle sammen, bygge lego sammen, etc)
(Kan gjøres med partner eller dyr hvis man fremdeles ikke har fått barn)

10. Handstand x 3 ( Stå på henda, enten fritt eller inntil en vegg og stå så lenge dere klarer)



Bonus:

Trening/mosjon: 200 min gir 50 poeng

Snop: Snopefri alle dager og få 50 poeng i bonus.

Frukt og grønt: "5 frukt og grønt om dagen" alle dagene gir 50 poeng i bonus.

Yoga alle dager: 50 poeng

Vann alle dager: 50 poeng

Skritt alle dager: 50 poeng

Utfordring : Klart alle hver dag: 100 poeng

5 forskjellige plukk & miks: 50poeng

10 forskjellige plukk og miks: 100 poeng

Husk å skive hvilket plukk og miks dere velger. F.eks: 100 (2,5,9,10)


Lag

Søndag

Trening/Mosjon:
Snop:
Frukt og grønt:
Plukk og miks:

Dagens total:

Mandag

Trening/Mosjon:
Snop:
Frukt og grønt:
Plukk og miks:

Dagens total:


Tirsdag

Trening/Mosjon:
Snop:
Frukt og grønt:
Plukk og miks:

Dagens total:


Onsdag

Trening/Mosjon:
Snop:
Frukt og grønt:
Plukk og miks:

Dagens total:


Torsdag

Trening/Mosjon:
Snop:
Frukt og grønt:
Plukk og miks:

Dagens total:


Bonus:

Trening/mosjon:
Snop:
Frukt og grønt:
Plukk og miks:

Totalt:
Burde kanskje skrive opp på utregningen egne punkt for yoga, skritt og vann også?

15min yoga hver dag, det telles ikke med på trening/mosjon? Det er utenom? Og det samme med plukk og miks?
 
Burde kanskje skrive opp på utregningen egne punkt for yoga, skritt og vann også?

15min yoga hver dag, det telles ikke med på trening/mosjon? Det er utenom? Og det samme med plukk og miks?

Begge deler er forskjellige. Yoga og skritt er ikke med på plukk og miks. Eller trening.

F.eks Gjør du 15 min yoga hver dag, er det 25 poeng per dag. Pluss 50 ekstra poeng for å ha klart det.
 
Begge deler er forskjellige. Yoga og skritt er ikke med på plukk og miks. Eller trening.

F.eks Gjør du 15 min yoga hver dag, er det 25 poeng per dag. Pluss 50 ekstra poeng for å ha klart det.
Ok. Så tiden man bruker på plukk og miks og på utfordringsdelen (yoga) telles ikke som trening/mosjon.

Vet at det ikke er med på plukk og miks men at man legger til de tingene på lista over utregningen siden det er egne punkt man kan få mer poeng for.

Trening/Mosjon:
Snop:
Yoga:
Vann:
Skritt:
Frukt og grønt:
Plukk og miks:

Total:
 
Ok. Så tiden man bruker på plukk og miks og på utfordringsdelen (yoga) telles ikke som trening/mosjon.

Vet at det ikke er med på plukk og miks men at man legger til de tingene på lista over utregningen siden det er egne punkt man kan få mer poeng for.

Trening/Mosjon:
Snop:
Yoga:
Vann:
Skritt:
Frukt og grønt:
Plukk og miks:

Total:

Ok, skal legge det til
 
Ok, skal legge det til
Blir det riktig at f.eks 30 min powerrydding og 15 min yoga ikke teller med på mosjon/trening, men om man får 6000 av de 10000 skritta på en joggetur, så teller tiden på joggeturen som trening?
 
Blir det riktig at f.eks 30 min powerrydding og 15 min yoga ikke teller med på mosjon/trening, men om man får 6000 av de 10000 skritta på en joggetur, så teller tiden på joggeturen som trening?

Tiden på joggeturen ja
 
Det er ment for trening, snop, frukt, yoga, vann og skritt ;)

Du får ekstra hundre for å ta alle 10 plukk og miks :)
Hva innebærer det å klare trening? Altså ikke for å få bonus på trening, men å få bonus på å ta alle hver dag. Er det sånn at man får bonusen på 100 om man får bonus på alle punktene hver for seg?
 
Hva innebærer det å klare trening? Altså ikke for å få bonus på trening, men å få bonus på å ta alle hver dag. Er det sånn at man får bonusen på 100 om man får bonus på alle punktene hver for seg?

Om du tar en 15-20min joggetur hver dag, så er den i boks.
 
Om du tar en 15-20min joggetur hver dag, så er den i boks.
Står det noe sted? At å klare dagens minimum på trening er 15 poeng? Jeg fant ikke noe om det annet enn at snittet må være 40 minutter. Om det ikke står definert noe sted bør det kanskje regnes som nok å ta treningsbonusen? Jeg regnet egentlig med at det holdt på trening og ta treningsbonusen over uka. Ellers antok jeg frukt og grønnsaker må være 25 per dag. Jeg havner fort på 6-7, så den er uansett enkel for meg.
 
Hvorfor er det forskjellig oppsett på utfordringen denne uka? Jeg kopierte den første malen og der er ikke skritt, vann og yoga med, men jeg ser flere har tatt den med i utregning si. Og da blir tallene mine feil, da jeg har vann og skritt hver dag. Pluss yoga en dag.
 
Hvorfor er det forskjellig oppsett på utfordringen denne uka? Jeg kopierte den første malen og der er ikke skritt, vann og yoga med, men jeg ser flere har tatt den med i utregning si. Og da blir tallene mine feil, da jeg har vann og skritt hver dag. Pluss yoga en dag.

Er nok bare ikke blitt lagt til.. Screenshot_20190301-082626.jpg
 
Hvorfor er det forskjellig oppsett på utfordringen denne uka? Jeg kopierte den første malen og der er ikke skritt, vann og yoga med, men jeg ser flere har tatt den med i utregning si. Og da blir tallene mine feil, da jeg har vann og skritt hver dag. Pluss yoga en dag.
Du har frist til kl 19 i dag til å endre på det du mangler.
 
Resultatet er lagt ut :)
 
Da er resultatet lagt ut :)
 
Back
Topp