Felles skravletråd høsten 2018

Kihera

Forelsket i forumet
Hei her kan dere alle sammen skravle og fortelle om dere selv xsmile9

Jeg kan begynne :)

Som dere sikkert vet så meldte jeg meg som krigleder så jeg håper jeg klarer det selv om jeg er newbie her inne på slankekrigen og ikke vært så veldig aktiv her inne på babyverden så jeg er ikke så veldig godt kjent men jeg sier aldri nei til en utfordring :)

Jeg er 37 år og fant mannen i mitt liv for 5 år siden og har nå vært gift i 2 år. Jeg er utdannet barn og ungdomsarbeider men går nå andre året på universitetet i sør øst Norge som barnehagelærer.

Jeg har tusen talls ganger prøvd å gått ned i vekt uten hell har klart en gang å gå ned til 100 kg for mange år siden så jeg håper med litt hjelp i fra denne slankekrigen skal gi meg motivasjon nok til å klare det igjen jeg gleder meg ivertfall til å begynne :)
 
Last edited:
Hei!
Jeg er også helt ny her inne på slankekrigen, men har sniki litt før. Gleder meg veldig til å komme i gang! Har gått litt ned stille og rolig det siste halvåret, men her i sommer har det stått litt stille.

Jeg er 27 år og gift på tredje året. Vi bor i Danmark og er i gang med å prøve på førstemann. Skal derfor i gang med hormonstimulasjon i september, men satser på at det ikke fører til vektoppgang [emoji85]

Takk for at du vil være krigleder
 
Hei! :) Jeg er 27 år, har to barn og er forlovet. Jobber som barnehageassistent. Har vært med noen ganger i slankekrigen nå, men går på en smell hver gang den er ferdig. :(

Jeg er ikke overvektig lenger (jeg var det før etter jeg fikk førstemann, 78kg), men gikk ned en del med dietter. Er 164 høy, så det var litt mye, ja... Nå ligger jeg på 62 kg, men er ikke fornøyd enda. Vil gå ned litt til og bli sterkere i kroppen. Stramme mage, rumpe og lår.

Både gleder og gruer meg til å komme igang. :p Jeg er en fæl trøstespiser og har ofte snopesug etter middag. :p Og hos meg er dørstokkmila veeeeldig laaaaaang...

Må legge til at jeg kan være veldig sta, så har jeg bestemt meg for et mål i utfordringen så gjennomfører jeg selv om jeg må trene til midnatt. :p Og snopepoeng skal jeg ha, så klarer som regel å holde meg.
 
Hei! Jeg er 33 år og gift på tredje året.

Har stort sett alltid vært overvektig men har jojo’et opp og ned de samme 15 kiloene i mange år.

I januar fikk jeg mitt første barn. Slankere enn på mange år rett etter fødsel pga ekstrem kvalme i svangerskapet, men nå... not so much.. blitt mye spising de siste mnd og nå MÅ jeg ta grep.

Jeg er et konkurransemenneske så slankekrigen passer meg fint. Dette blir min tredje krig :)
 
Jeg er 26 år, gift og har tre barn fra 1-8, jeg var med på forrige runde av slankekrig, røk ut siden jeg glemte å registrere vekten innen tidsfristen, så deg skal jeg huske denne gang, for jeg gikk ned 15 kg tilsammen på forrige runde :)

Håper slankekrigen gir meg motivasjon til å fortsette med trening og ett greit kosthold nå når ferien og er over :)
 
Jeg er 27, og har nettopp starta på jobb igjen etter permisjonen med mitt første barn, som nå er 1 år. Jeg var på mitt tyngste før jeg ble gravid og la på meg over 30 kg i svangerskapet. Forrige runde av slankekrigen hjalp meg til å ta av de siste kiloene fra graviditeten (tror jeg landa på - 12 kg cirka) og jeg har fortsatt å gå saaakte ned siden da. Målet er å bli motivert til å droppe snop og være litt aktiv i tillegg til aktiviteten jeg får på jobb. Og finne matchvekta mi og holde den, da.
 
Ser man må redigere innlegg osv, men tingen er at jeg har ikke den muligheten på innleggene mine. Hvordan få den?
 
Nå begynner jeg å bli veldig klar for krig [emoji14] Vanskelig (les: klin umulig) å holde seg unna snop :(

Jeg er 29 år, gift, to unger :) Utdannet vernepleier med en tidvis veldig mentalt tung jobb, så det blir mye trøste- og slitenspising :/

Jeg har vært med her flere ganger, men har enten glemt veiing eller så går jeg så lite ned at jeg ryker på prosent...

Supermotivert nå og gleder meg til veiing på fredag og nytt regime med snopestopp og ekstra aktivitet!
 
Nå må vi starte snart!! Har hatt en tyvstart hjemme, men må ha krigen for p klare å fortsette:p

Her er jeg godt gift, to små på kort tid. Han minste er kun 8mnd! To tette, så føler jeg har helt forfalt!

Gleder meg til utfordringene, de gir meg motivasjonen. Har vært med mange ganger, og går bra hver gang!

Det hårete målet, og langsiktige, er 13kg. Men første delmål er 3 unna, nr 2 er 8 unna:)
 
Så klar for å begynne nå kjenner jeg! :D Jeg er 24 år, nettopp gift med drømmemannen og vi prøver på vårt første barn. Jobber som sykepleier og det blir mye snacks og brus på jobben. Jeg har alltid vært noe overvektig, men pga stress og sykdom de siste årene har kiloene virkelig kommet på og jeg er nå på mitt tyngste. Har aldri vært med på dette tidligere, så dette blir spennende!
Håper virkelig at slankekrigen kan gi meg en liten boost i motivasjonen slik at jeg kan komme tilbake til trivselsvekta mi etterhvert!:)
 
Jeg er 29år gammel, to tette barn og merker at jeg må kvitte meg med litt kg :p jeg er samboer og bor på det glade sørland :happy:
Jeg er litt spent på dette, da vi de siste 5mnd har slitt med at lillegutt på 8mnd har hylt og vrælt det meste av kveldene. Så når han endelig sover så putter jeg i meg alt jeg kan finne, før jeg segner om på sofaen. Frykter litt for noen smeller på den fronten :nailbiting: i tillegg ammer jeg, så dette skal tas rolig og forsiktig :happy:
Jeg skulle prøve meg på en slankekrig tidligere, meldte meg på og glemte det helt bort! Håper jeg kan huske ting denne gangen :hilarious:
 
32 år, har ikke vært med på slankekrigen her før men har tidligere gått ned endel i vekt. Gikk fra nesten 106 kg til 72 for noen år siden. Etter noen vanskelige år så har endel av de kommet på igjen, og at jeg har gått gravid til sammen 15 måneder de siste to årene (mistet i uke 24 forrige gang) har heller ikke hjulpet på vektnedgang. I motsetning til mange så var jeg skrubbsulten igjennom spesielt det siste svangerskapet, og jeg er også veldig flink på lettvintløsninger og trøstespising. :p

Jeg har en liten en på 2,5, snart 3, måneder og fullammer. Skal derfor ikke rase ned i vekt, men fokuserer først og fremst på å få kontroll over hva jeg spiser og hvor mye, og forhåpentligvis gå rolig og behersket ned i vekt. :)
 
Jeg er 24 år, samboer og har ett barn på 8 mnd. Gikk opp 24 kg i svangerskapet, og har fortsatt 8 kg igjen til hvor jeg var før jeg ble gravid, men kan godt tenke meg å gå ned enda litt til. Veldig spent på dette her, gleder meg til å komme i gang. :)
 
Hei :)
Jeg er 31år og samboer. Har to hunder og et aaaltfor stort fettlager.
Skal i gang med IVF på slutten av året og må da ned i vekt. Grensa deres er 32, men jeg vil ned til iallfall 30.
Hvis jeg skal nå 80kg, må jeg ned ca 14kg. Det er mye, men hvis jeg er flink med mat og trening, så burde det gå :)
 
Dag 1, og et forsøk på å ikke spise snop. Tror jeg må få samboeren til å låse vekk kokesjokoladen vi har liggende, og så har jeg en sjokolade i veska som og må bort og vekk. Den er egentlig samboeren min sin, for jeg er ikke så glad i sjokolade egentlig. Men i nøden spiste fanden fluer. Mye mulig nugattien må gjemmes også, enda jeg ikke liker det særlig godt heller. :hilarious:

Jeg satser på å spise karboredusert, det har funka for meg før og regner med det funker igjen. Kutter altså de raske karbohydratene, og dropper ris, pasta, brødmat og til dels potet. Lavkarbo anbefales jo ikke for ammende, og det er uansett ikke en livsstil som passer meg. Ble uggen da jeg prøvde det en gang i verden, for mye fett. :hilarious:
 
39 år, gift i 11 år og mor til tre. Og ikke overvektig men veier et pr kilo mer enn jeg gjorde da jeg var høygravid med eldstemann.
Jeg har vært med på krigen før og har ledet den et par ganger også (vært leder, ikke som i at jeg er god på å gå ned)

Reelt holder jeg meg nemlig ganske i ro, går litt ned under krigen. Og opp etterpå.

Men krigen er gøy og motiverende. Jeg er dårlig på snopepoeng og på utfordringer generelt.
 
24 år og samboer, vi bor på Østlandet og har en sønn på 8 mnd :)
Og jobber med å få av meg noen kilo ekstra. Gikk opp 25 kg i svangerskapet og mangler nå 12 av dem. Håper at denne krigen kan bli en motivasjon :)
Har allerede gått ned 6 kg så er i gang.
Har frem til nå jobbet med matfronten da barnepass på treningssenteret ikke starter før tidligst 1.september. Håper at maten blir like enkel å styre og at suget på brus og godteri fortsetter å være så enkelt :p
 
37 år, gift og har ingen barn enda (men er prøver). Blir tredje runde i slankekrigen. Vekta varierer på de samme kiloene, litt ned og så litt opp. Skal prøve å komme over kneika i denne runde så jeg kommer meg ned i vekt. Er altfor glad i snop og usunne ting så veldig greit å være med i slankekrigen så jeg kan begrense inntaket :p
 
33 år og samboer. Har to barn på 2,5 år og 7 mnd. Alltid hatt litt for mye, men nå etter siste svangerskapet så har det virkelig tatt av. Det at ammingen ikke fungerte har satt sine spor det også. Første gang jeg er med i slankekrigen, og håper dette hjelper til så jeg klarer å nå målet mitt. Ihvertfall noen delmål, ser 30 kg ila krigen kan bli litt vel tøft[emoji12] men på god vei håper jeg at jeg klarer å komme meg[emoji4]
 
Back
Topp