***Felles skravletråd høsten 2016***

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Da åpner jeg den nye skravletråden for alle som vil være med.
 
Aldri vært med før, men nå har jeg meldt meg på.

Blir man delt inn i lag av noen eller? :)
 
Ja. Når påmeldingsfristen er ute deler jeg inn i lag.

Om noen andre vil ha rollen som krigleder er det bare å melde seg ;-)
 
Gleder meg til å komme i gang :)
 
Det gjør jeg også, for det går helt feil vei...
Har gått ned gravidkiloene, men så sa det stopp og står helt bom stille her nå. Men egentlig ikke så rart med tanke på inntaket :p
 
Her går det iallefall ikke nedover :p skal bli godt med rutiner fra neste uke av og (slemt som det enn kan høres ut) godt med bhg for toåringen etter to mnd uten.
 
Her går det iallefall ikke nedover :p skal bli godt med rutiner fra neste uke av og (slemt som det enn kan høres ut) godt med bhg for toåringen etter to mnd uten.
Vi får trille av oss noen kilo når bandittene er i bhg :D
 
Gleder meg til å komme i gang, og håper jeg får det litt bedre til denne gangen! Har vært med et par ganger før, og har samme utgangspunkt som første gangen :p
 
Har gått ned gravidkiloene, men så sa det stopp og står helt bom stille her nå. Men egentlig ikke så rart med tanke på inntaket :p
Jeg har fått igjen flere av gravid-kiloene jeg. (gikk jo ikke opp så mye)

Må rett og slett ha en holdningsendring. Jeg tenker stadig at det er merkelig og rart at jeg er med på denne krigen, at jeg var (og muligens skal være igjen) krigleder. Jeg som ikke slanker meg.

Altså. La oss ha det på det rene, jeg skal ikke slanke meg mye. Jeg er 62 kilo, ikke 92. Min BMI er innenfor normalen.

Jeg har hele tiden sagt at mitt fokus er ikke vekta, men livsstilen. Men het må jeg ta grep. Faktisk må vekta bety noe. For den går oppover.

Jeg er genetisk betinget i risikogruppen for diabetes.

Da er det dumt at jeg går rundt og ser gravid ut. Mitt yngste barn er 8 mnd snart, jeg ser ut som om jeg er 4-5 mnd på vei. Ekstra vekt rundt magen er særlig lite gunstig i forhold til diabetes.

Jeg må prøve å ha en fornuftig livsstil så jeg ikke pådrar meg diabetes. Men jeg må faktisk i tillegg reelt sett faktisk slanke meg. Jeg er 5 kilo tyngre enn jeg ønsker å være. (det er to kilo mer enn jeg var før jeg begynte å få unger, men det et helt greit) jeg vil ned 4-5 kilo. Faktisk. Reelt slanke meg. Fordi det har lagt seg for mye på dumme plasser.

Selv om andre skal ned mer enn meg så skal jeg ikke bruke det som en unnskyldning. Jeg er ikke overvektig, jeg er klar over det. Men jeg må faktisk slanke meg.
 
Gleder meg til å komme i gang, og håper jeg får det litt bedre til denne gangen! Har vært med et par ganger før, og har samme utgangspunkt som første gangen :p
Jeg mistenker at jeg muligens et over der jeg startet sist.... Det gikk helt galt i sommer....
 
Gleder meg til å komme i gang igjen :) Selv om jeg har god motivasjon selv, hjelper det veldig å ha et lag å støtte seg på! Jeg har forsåvidt gått ned 1 kg siden jeg røk fra forrige runde i Juni. Sakte men sikkert. Bare 2 kg unna før gravid-vekt. Og 6 kg unna målet mitt.

Har gått ned over 10 kg siden jul, men jeg er ikke helt ferdig enda :)
 
Jeg skal melde meg på når jeg har vært på vekt på fredag. Sliter nå, og har spist min vekt i søtsaker føles det som. Fra mandag må det skjerpings til. Gleder meg til å komme igang igjen. Og til å ikke konstant ha vondt i magen, og føle meg kvalm og ekkel pga høyt inntak av drittmat. Og når krigen starter så har jeg en grunn til å ikke spise dritt.

Må sette meg noen mål. F.eks. å få immunitet tidlig. Sist gang fikk jeg immunitet med 2 kg 2 ganger, og hadde lik vektnedgang i kg som en som fikk immunitet 1 gang, så teoretisk sett bør det kunne gå. Har jo mer en nok å drasse på. Er et konkurransemenneske, så et slikt mål motiverer meg. Egentlig er det bare et trappetrinn opp til det største målet mitt for øyeblikket, som er å nå Overvektig. Men før det skjer må det skjerpings til! Krigen er lunefull, og viktigere enn å vinne immunitet er å gå ned i vekt, og å få fortsette til uken etter.

Skulle nesten ønske at det var oppstart på fredag, men nå får jeg jo tid til å pynte på vekta før oppstart :)
 
Jeg skal melde meg på når jeg har vært på vekt på fredag. Sliter nå, og har spist min vekt i søtsaker føles det som. Fra mandag må det skjerpings til. Gleder meg til å komme igang igjen. Og til å ikke konstant ha vondt i magen, og føle meg kvalm og ekkel pga høyt inntak av drittmat. Og når krigen starter så har jeg en grunn til å ikke spise dritt.

Må sette meg noen mål. F.eks. å få immunitet tidlig. Sist gang fikk jeg immunitet med 2 kg 2 ganger, og hadde lik vektnedgang i kg som en som fikk immunitet 1 gang, så teoretisk sett bør det kunne gå. Har jo mer en nok å drasse på. Er et konkurransemenneske, så et slikt mål motiverer meg. Egentlig er det bare et trappetrinn opp til det største målet mitt for øyeblikket, som er å nå Overvektig. Men før det skjer må det skjerpings til! Krigen er lunefull, og viktigere enn å vinne immunitet er å gå ned i vekt, og å få fortsette til uken etter.

Skulle nesten ønske at det var oppstart på fredag, men nå får jeg jo tid til å pynte på vekta før oppstart :)
Nå denne uka har jeg ikke tid til å lage lag og følge opp på fredag. Dessuten må folk få litt tid på seg til å melde på

(om noen timer kommer svigermor. Hun drar på lørdag etter at vi har feiret at vår eldste sønn fyller åtte år på fredag. Å sitte med pc og organisere lag gjør jeg derfor langt lettere en kveld neste uke...)
 
Nå denne uka har jeg ikke tid til å lage lag og følge opp på fredag. Dessuten må folk få litt tid på seg til å melde på

(om noen timer kommer svigermor. Hun drar på lørdag etter at vi har feiret at vår eldste sønn fyller åtte år på fredag. Å sitte med pc og organisere lag gjør jeg derfor langt lettere en kveld neste uke...)

?
Jeg vet da det?
 
Ja. Når påmeldingsfristen er ute deler jeg inn i lag.

Om noen andre vil ha rollen som krigleder er det bare å melde seg ;-)

Snuser LITT på oppgaven Sara... Men trenger da NØYE innføring i hvordan ting eventuelt skal gjøres... OG gjerne en grundig forklaring i hva jeg da må gjøre på fredager.
 
Det er ikke vanskelig så lenge du kan å bruke et regneark. Jeg kan sende deg en pm, evt regnearket mitt på mail, om du vil.

Det består i år regne ut samlet nedgang pr lag, kontrollert mot pm fra lagleder og summere poengene fra utfordringen (det er et pirk, men ofte feil i så lurt å sjekke) og da finne hvilket lag som vinner og annonsere vinnere og hvem som ryker ut. Detaljer kan komme om ønskelig :)
 
Det er ikke vanskelig så lenge du kan å bruke et regneark. Jeg kan sende deg en pm, evt regnearket mitt på mail, om du vil.

Det består i år regne ut samlet nedgang pr lag, kontrollert mot pm fra lagleder og summere poengene fra utfordringen (det er et pirk, men ofte feil i så lurt å sjekke) og da finne hvilket lag som vinner og annonsere vinnere og hvem som ryker ut. Detaljer kan komme om ønskelig :)

Kan du ikke sende meg mailadressa di på pm? Også kan vi "samtale" litt om det der? Litt lettere for der må jeg ikke inn på appen ;) så får vi eventuelt lage en plan for overgang fra deg som lagleder til meg? ;)
 
Jeg vil bli kvitt "kosekiloene" som dukker opp med en gang jeg sitter på stumpen i noen dager evt har ferie.
Spent på hvordan det blir fremover med fulltidstudie og Mat etc, det finner jeg ut fra neste uke :p
 
Back
Topp