Felles "komme i mål til jul" - motivasjonstråd ❤️

Vel, tradisjonen tro så langt.... Sent på kveld 30.11 er endelig siste pakke på plass, siste bånd snurret. 72 små pakker på plass. Desember kan bare komme
 
Kalendergavene fikk vi ferdige i forgårs. Idag skal det pyntes (hvertfall ute og stjerner i vinduene) og tenker å sette en deig for kakemenn :)
 
kakemenn blir neste helg. det er rett og slett heftig travelt for tiden

Ungene så første episode av snøfall i morges, og andre eipside ser de trolig i morgen tidlig, men da kan de se den tredje også, og bli ajour. (den slippes ikke før 7.35 sa de i dag, og da rakk de jo ikke den)

I går var rett og slett ikke alle ungene hjemme samtidig før det var tid for kveldsmat for yngste. I dag er det sånn at, vel, jeg vet ikke hvordan dagen skal henge sammen engang, men vi skal ha middag (fredagstaco, om vi får til), mellomste skal på disko 19, eldste muligens på åpen hall 20, yngste har egentlig lyst på teater som er 17 eller 1830 (to forestillinger)

I morgen er de to eldste og jeg opptatt med korps fra sånn "litt etter frokost" og frem til 20 eller noe sånn, og søndag fra 1230 - 16+ og så skal jeg på juleshopping på senteret som har medlemsdag med gode tilbud og sikkert mye folk, søndag da etter konserten (åpent 14-19) og helst ha i havn svigerfamilien så alt er klart til svigermor kommer.

Jeg mener jeg la inn bakedag i adventskalederen neste lørdag, da kan vi bake kakemenn. Og kanskje aller helst et slag til, det drar seg jo mot jul.
 
Jeg er ferdig med julegaver som skal kjøpes. Tenkte lage noe pynt av trolldeig med avtrykket til barna, og noen hjemmelagde julekort, mulig vi gjør det lørdag. Har også bestilt julekuler i glass på panduro hvor jeg skal prøve decoupage (?) med printet bilde av barna. Vi får se om det blir i år eller neste år

Pepperkaker + sugar cookies bakes søndag og neste søndag. Tenker få bakt Sarah bernard (vurderer dog langpanne versjonen) en dag til uken, lager mulig kremen idag da jeg har eggeplommer liggende. Mulig lage noen små suksessterter også. Skal også få bakt julekake i løpet av helgen og fryst ned i passende biter da bare jeg spiser. Prøvebatch med kokosmakroner er spist opp, så får lage mer i løpet av de kommende ukene.

MEN må huske på at det i stor grad bare er jeg som spiser (frøkna spiser pepperkake og Sarah bernard sikkert), så gidder ikke lage alt for mye :p

Vi er ferdigpyntet til jul og gjør ikke så mye ut av julen utenom å handle inn mat, vaske litt ekstra om ork og kose oss. Har en del aktiviteter i pakkekalenderen (badeland idag) som vi heller prioriterer med frøkna i år :)
 
Krumkaker til oss, søsteren min (med familie), mamma og min bror i boks! Godt med alt som er gjort, må utnytte resten av ferien jeg har igjen :p
 
Jeg elsker vanligvis å bake, men i år kjenner jeg at jeg egentlig ikke gidder.
Men jeg må nesten. Vil ikke at mine unger skal være de eneste som kommer på siste skoledag før jul uten matboksen full av julebakst.
Så, etter ønsker fra mann og barn (og Berlinerkranser til meg selv), står det 7 slag på lista som skal bakes. Det er egentlig 6 mer enn jeg orker :hilarious:
Lista er i alle fall skrevet, så får vi se hva det blir.

Nesten alle julegavene er i boks, mangler å strikke 4 par ullsokker til nevøer/nieser, pluss ei venninne har bestilt diverse strikk.

Jeg kvinna meg opp til å pynte huset (innvendig) den 30. november, slik jeg bruker. Det var så vidt jeg orka det også, skjønner ikke hva som går av meg i år.
 
Har null motivasjon til noe som helst ubåt, huset er halv pyntet og trist, mini har allerede ødelagt noe sv ny julepynt , blæ. Vurderer å hive opp juletreet snart, bare for å få litt mer pynt i huset
 
Hvordan står det til i de tiden hjem i år da? Jeg begynte definitivt ikke like tidlig som i fjor, har i det minste vinduskarmer, så må bare rydde dem :)

Huset står som vanlig på hodet, vi har tiden planer og ting å gjøre og ungene veksler på å være syke. Sånn går nå dagene.

Men jul blir det nok
 
Back
Topp