Felles økonomi????

tinuzz

Elsker forumet
Har dere samme økonomi eller deler dere på husleie/lån
Strøm osv?

Vi har alltid hatt felles økonomi[:D]

Felles økonomi. Er ikke noe mine og dine penger her i huset. Heldigvis siden jeg er student for øyeblikket[8D] 

Har vel hatt det sånn så lenge jeg kan huske. Har vært sammen i over 11 år

Eg e heimaverande, så her e hans inntekt vår økonomi lissom. Eg har fri tilgang te kontoane om da e nåko eg trenge [:)]

ORIGINAL: ~prinsesse vilikke~

Felles økonomi, her er alt vårt, ikke ditt og mitt! [:D]

Sånn er det her også[:D]

Vi har alt felles, har aldri vært noe annet alternativ, vi har egentlg aldri pratet om det heller.
Skulle nå ellers bare mangle, her deler vi  hus og hjem og unger, å så skulle måtte forholde seg til mitt og ditt???
Nei, vet du hva!!! Skjønner ikke at noen gidder å ha det sånn,jeg.... [8|]

Både ja og nei. Har felleskonto hvor vi putter inn et fast beløp hver mnd og så har vi våre egne. Han putter inn mer enn meg siden han tjener mer da. Og fra den går lån,strøm,kom.avg. og mat.

ORIGINAL: MercedesBærta.

Vi har alt felles, har aldri vært noe annet alternativ, vi har egentlg aldri pratet om det heller.
Skulle nå ellers bare mangle, her deler vi  hus og hjem og unger, å så skulle måtte forholde seg til mitt og ditt???

Nei det skjønner ikke jeg heller, men vet faktisk om noen som ikke har felles, de har ikke unger men har vært sammen i 6 år og sånt..
Her forleden når jeg var på jobb så kom det er par innom som jeg viste hvem hva og de er forlovet og har vært sammen i 4-5 år og tror ho var gravid også og nå de skulle betale betalte ho for sin mat og han for sin...[&:]
Godt ikke jeg har det sånn[:D]hehe

Samme her [:D]

Nei, delt! Har ikke vært noe tema med felles! Har kjøpt leilighet nå og har en felles konto, hvor vi overfører penger til lån, forsikring, mat ++.

ORIGINAL: MercedesBærta.

Noen må desverre ha det sånn for i det hele tatt å få endene til å møtes...

For min del så har jeg bare meg og guttungen, så her blir det vel mitt...

Vi har felles økonomi, men hver vår konto. Samme lommeboka pengene går fr uansett. Om den ene er blakk betaler den andre. Fungerer veldig godt for oss. Vi har lån sammen og hus sammen. Det er ikke sånn at når er på butikken så betaler den ene mens den andre skylder den andre halvparten. Noen ganger er det jeg som betaler og noen ganger er det han som betaler. Tror det blir ganske likt uansett.

Felles økonomi. Har bare hatt det sånn i et års tid. Før det delte vi på alt...

ORIGINAL: jcma

har altid hatt felles[:)]

ORIGINAL: janpanmarsipan

Vi har felles økonomi, men hver vår konto. Samme lommeboka pengene går fr uansett. Om den ene er blakk betaler den andre. Fungerer veldig godt for oss. Vi har lån sammen og hus sammen. Det er ikke sånn at når er på butikken så betaler den ene mens den andre skylder den andre halvparten. Noen ganger er det jeg som betaler og noen ganger er det han som betaler. Tror det blir ganske likt uansett.

Er ganske likt som her.. [:)] Er alltid jeg som er den blakke da.. [8D]

Til nå så har all hans lønn gått til regninger.. min lønn har gått til å leve for. Vi har hatt 2 bankkort på min konto...

Men nå vil sambo ha "egne" penger.. og jeg er mere positiv nå enn før[;)]

Så nå skal vi sette inn et beløp hver inn på en regnings- og matkonto. Denne kontoen skal kun gå til dette!

Så har vi en liten sum igjen på hver våres konto.. som vi skal bruke på oss selv[;)] Til røyk, brus, eventuelt lunsj på jobben, frisør, klær, lege, medisiner osv..

De 970 kr som i får i barnetrygd går ene og alene til snuppa våres.. ikke til sparing.. skal gå til tøy og leker som hun trenger[;)]

Nå har vi felles økonomi, ordnet det forje uke da vi lagde konto til snuppa vår [;)].
Men vi har aldri hatt noe problem ellers. Han betalte lånet og rekninger, mens eg betalte mat, disel og klær om det var nødvendig. Så har vi alltid vert fling til å spare det som er til overs, så nå når huset vårt er ferdig til sommen, skal vi kjøpe nye møbler [:D].

ORIGINAL: Jiter teller dager..

Både ja og nei. Har felleskonto hvor vi putter inn et fast beløp hver mnd og så har vi våre egne. Han putter inn mer enn meg siden han tjener mer da. Og fra den går lån,strøm,kom.avg. og mat.

samme har vi =)

Back
Topp