Felles økonomi *insp*

jenny77

Forelsket i forumet
Dere som har felles økonomi, og felles konto, hvem av dere står kontoen på? Og har dere sjekka opp hvordan det blir dersom kontoinnehaveren faller fra?
Jeg hadde felles konto med samboer før, og da sto kontoen på han. Husker ikke ordet for mitt forhold til kontoen, men det var ikke kontoeier.
jeg sjekka det ikke ut da, men teker at hvis han skulle dø, så blir jo kontoen sperra frem til et evt arveoppgjør. Dette skjer vel selv om det kommer to forskjellige inntekter inn på den..
Det er en grei vurdering å ta med i planleggingen av felles konto....[8|]
-tenker jeg da[:)]

ORIGINAL: ~prinsesse vilikke~

Vi har felles økonomi men hver vår konto. [:)]

Står på hans navn, men hos banken er også jeg registrert som medeier...

ORIGINAL: Ihne

ORIGINAL: jenny77

Dere som har felles økonomi, og felles konto, hvem av dere står kontoen på? Og har dere sjekka opp hvordan det blir dersom kontoinnehaveren faller fra?
Jeg hadde felles konto med samboer før, og da sto kontoen på han. Husker ikke ordet for mitt forhold til kontoen, men det var ikke kontoeier.
jeg sjekka det ikke ut da, men teker at hvis han skulle dø, så blir jo kontoen sperra frem til et evt arveoppgjør. Dette skjer vel selv om det kommer to forskjellige inntekter inn på den..
Det er en grei vurdering å ta med i planleggingen av felles konto....[8|]
-tenker jeg da[:)]

Du var vel medeier i kontoen.
Vi har hvert vårt kundeprogram, men de er slått sammen i nettbanken så vi har tilgang til hverandres. Så jeg får opp kontoene til sambo og han mine, og vi har tilgang til hverandres.

Nei, jeg var ikke medeier. Kom på det nå, jeg hadde bruksrett.

ORIGINAL: ~prinsesse vilikke~

Vi har felles økonomi men hver vår konto. [:)]

ORIGINAL: Ihne
Vi har hvert vårt kundeprogram, men de er slått sammen i nettbanken så vi har tilgang til hverandres. Så jeg får opp kontoene til sambo og han mine, og vi har tilgang til hverandres.

Hvordan får dere til dette? Kontakter du bare banken og sier hva?

vi har felles økonomi, men hver vår lønnskonto og sparekonto, og en felleskonto som brukes til regnigner. aldri mye penger der inne.

Back
Topp