"Fel" på nyrene!

LottaH

Flørter med forumet
Har varit på UL och CTG idag (uke 37+0) och dem såg då att nyrene till babyen var lite för stora - dvs. dem håller på vätska som ska passera igjennom...
Läkaren tog det helt med ro och sa att jag skulle göra detsamma - det kan gott bli borta innan födseln.
Blev oavsett uppsatt på ny kontroll om 10 dagar för att se an utvecklingen...

I värsta fall är det en infektion som sitter i, som man behandlar med antibiotika efter födseln.

Känner mig okej, men klart man blir lite orolig när något inte är som det ska...
Någon som varit med om detta?

Sent from my iPad using BV Forum

Det er klart man blir urolig! Skjønner deg veldig godt! Du får stole på legen og tenke positive tanker :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Aldri vært bort i det, men sender deg gode tanker!
Prøv å tenk på at det var godt de oppdaget deg før babyen blir født, slik at han kan bli behandlet med en gang hvis det skulle være nødvendig!

Sent from my iPhone using BV Forum

Kikker innom fra August (28 uker), her var jeg på UL i forrige uke pågrunn av kort livmorhals og fikk vite at ene nyrebekkenet til baby er lett forstørret, samme beskjed som deg fikk jeg også : at dette er noe de ofte ser og at det ofte ordner seg til fødsel. Kjenner jeg er beroliget med at vi får oppfølging videre, vet du hvor mye forstørret nyren var da ?

Tack för era tankar
Nej, fick inte veta hur mycket - tänkte inte på å fråga heller. Ska höra nästa gång!
Än du?
Hoppas det bli borta av sig självt för oss bägge!

Sent from my iPad using BV Forum

Her står det i papirene at venstre nyrebekken er litt forsørret 11,46 mm: uten at jeg vet om det er mye eller ikke :) Jordmoren opplevde jeg vektla at dette var noe jeg foreløpig ikke trengte å bekymre meg så mye over. Kom ikke på å spørre så mye jeg heller, men fikk forklart at man følger det opp videre i svangerskapet og eventuelt etter fødsel.
Ja håper du får gode nyheter på neste kontroll, :) Lykke til :)

Hvordan går det, har du fått vært på kontroll?

Har varit på ny UL å dem målte densamma förstoringen. Alltså ingen ökning, å det må jag ju ta som positivt:-)
Ska igen på torsdag om han håller sig inne tills dess...
Hur går det med er?

Sist kontroll var bare måling av livmorhals og den var uendret. neste kontroll med UL blir 19. Juni da får vi se nærmere på nyren tenker jeg. Er 30+ 2 så litt tid igjen håper jeg.

Ja ingen endring er jo bra, hva skjer vist du føder nå da? Kan der ordne seg av seg selv etter fødsel også ?

Hvordan går det? Jeg sniker litt her, håper kontrollen din gikk bra :)

Back
Topp