Feit til superfitt

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Jeg skjønner ikke helt dette her.

Det er et oppslag på dagbladet.no for tiden, "Charlotte (26) omtalte seg selv som «ei dundre på over hundre». - Jeg skal aldri bli så stor igjen"

Det er et før-bilde av ei god og rund dame, og et etter-bilde av ei veldig brun fitnes-dame med alt for mye muskler.

Jeg har sett flere lignende overskrifter tidligere av andre damer.

Jeg skjønner det bare ikke.
Selvfølgelig er det supert at hun her klart å slanke seg (og de andre), men hvorfor må man liksom dra det så lengt.
Syns noen ganger det virker som om media prøver å si at dersom man først skal gå den mye så er det ikke noen mellomting...

Hm, føler ikke på det, jeg. Klart det er noe litt ekstra med at en person som tidligere har vært overvektig og slitt med helsa kanskje, dårlige vaner osv, har klart ikke bare å slanke seg, men å virkelig trene seg til en totalt annen kropp, innta en annen livsstil, og oppnå noe annet enn bare å være slank.

Det er ko selvsagt ikke for alle, men fitness og trening syns heg er veldig i vinden, og etter 20 år med før og etter slanking-bilder, må vel ting bli litt mer ekstremt for å fange interesse. Er vel nok av transformasjonshistorier å ta av nå, om det er det man vil ha.

At du syns de "drar det for lang" eller påpeker at hun er bruk og har alt for mye muskler, syns jeg fremstår som fordomsfullt. Unødvendig å trekke fram, forstår liksom hvor du vil (at man kan slanke seg uten å bli fitnessdronning liksom) men nå virker det som om poenget ditt mer var at det ikke er fint å ha mye muskler, at hun var finere før.

Slikt tenker jeg ikke stort over, flott at folk slanker seg, norges befolkning øker i gj.vekt hver dag[emoji5] om noen bygger litt muskler i tilegg så er vel det flott. Reagerer mer på "hei, jeg går i bikini uansett og kroppen min er flott" innlegg fra overvektige, den trenden syns jeg ikke noe om, det er direkte farlig å være overvektig, ser ikke grunner til å applaudere det.

Slikt tenker jeg ikke stort over, flott at folk slanker seg, norges befolkning øker i gj.vekt hver dag[emoji5] om noen bygger litt muskler i tilegg så er vel det flott. Reagerer mer på "hei, jeg går i bikini uansett og kroppen min er flott" innlegg fra overvektige, den trenden syns jeg ikke noe om, det er direkte farlig å være overvektig, ser ikke grunner til å applaudere det.

Slike innlegg tror jeg knapt jeg har sett... men har jo sett en del om at folk har bestemt seg for å gi faen og legge fra seg sin egen angst og gå i bikini eller badedrakt til tross for at de syns kroppen sin er fæl og feit, og helst ikke ville vært på stranda i det hele tatt.

Har aldri sett noen applaudere overvekt. Men jeg syns vi har et godt stykke å gå i forhold til respekt av mennesker uansett. Spesielt kroppssyn, selvbilde og idealkropp. Det er jo ikke å applaudere overvekt at man bruker mennesker med pupper, hofter eller litt mage i kataloger osv, slik noen hyler om hver gang det skal brukes en plus size modell. Poenget er jo at vi tjukkaser også er en del av kundegruppen, og at det kan bære praktisk å se hvordan klær i vår størrelse ser ut på, for eksempel.

Blir så forbanna av den typen kritikk mot større modeller. Er vel ingen som er så dum at de tror overvekt er bra, eller som legger på seg til de blir overvektig fordi de føler det ser fint ut.

Selvsagt bør vi ta vare på oss selv, men ingen har en plikt til å være tilfredstillende for andres synssans...

Hm, føler ikke på det, jeg. Klart det er noe litt ekstra med at en person som tidligere har vært overvektig og slitt med helsa kanskje, dårlige vaner osv, har klart ikke bare å slanke seg, men å virkelig trene seg til en totalt annen kropp, innta en annen livsstil, og oppnå noe annet enn bare å være slank.

Det er ko selvsagt ikke for alle, men fitness og trening syns heg er veldig i vinden, og etter 20 år med før og etter slanking-bilder, må vel ting bli litt mer ekstremt for å fange interesse. Er vel nok av transformasjonshistorier å ta av nå, om det er det man vil ha.

At du syns de "drar det for lang" eller påpeker at hun er bruk og har alt for mye muskler, syns jeg fremstår som fordomsfullt. Unødvendig å trekke fram, forstår liksom hvor du vil (at man kan slanke seg uten å bli fitnessdronning liksom) men nå virker det som om poenget ditt mer var at det ikke er fint å ha mye muskler, at hun var finere før.

Enig.
Det er in med muskler på jenter nå. Flere og flere jenter begynner med fitness, CrossFit og vektløfting. Det har i lang tid vært en gutteting, og nå har også jentene fått opp øynene for hard styrketrening og bygging av muskler. Driver selv med CrossFit, og det å stadige løfte tyngre, hoppe høyere og raskere gjør noe med selvtilliten og økt mestringsfølelse. At jeg bygger muskler er ett pluss. Det for også en bedre helse i form av bedre kjernemuskulatur, økt forbrenning, en orker mer og kan yte mer.

Har tenkt det samme
Ikke nok å slanke seg til noemal.bmi lenger virker det som

Slike innlegg tror jeg knapt jeg har sett... men har jo sett en del om at folk har bestemt seg for å gi faen og legge fra seg sin egen angst og gå i bikini eller badedrakt til tross for at de syns kroppen sin er fæl og feit, og helst ikke ville vært på stranda i det hele tatt.

Har aldri sett noen applaudere overvekt. Men jeg syns vi har et godt stykke å gå i forhold til respekt av mennesker uansett. Spesielt kroppssyn, selvbilde og idealkropp. Det er jo ikke å applaudere overvekt at man bruker mennesker med pupper, hofter eller litt mage i kataloger osv, slik noen hyler om hver gang det skal brukes en plus size modell. Poenget er jo at vi tjukkaser også er en del av kundegruppen, og at det kan bære praktisk å se hvordan klær i vår størrelse ser ut på, for eksempel.

Blir så forbanna av den typen kritikk mot større modeller. Er vel ingen som er så dum at de tror overvekt er bra, eller som legger på seg til de blir overvektig fordi de føler det ser fint ut.

Selvsagt bør vi ta vare på oss selv, men ingen har en plikt til å være tilfredstillende for andres synssans...

Åh, så enig med deg. Jeg tolker det heller ikke som at man ser på overvekt som noe bra, men at overvektige også burde være komfortable med å gå rundt i bikini eller brukes som undertøysmodell.

Åh, så enig med deg. Jeg tolker det heller ikke som at man ser på overvekt som noe bra, men at overvektige også burde være komfortable med å gå rundt i bikini eller brukes som undertøysmodell.
Samme her

Å det er helt supert tenker jeg, seøv om set finnes mange rundt i norges land som mener at overvektige ikke bør vise seg i bikini/badedrakt

Desverre har jeg sett mange slike innlegg, i nær omgangskrets også.

Mener ikke at noen skal bli ekskludert, og jeg mener vi bør ha modeller i alle fasonger, så var på ingen måte det jeg mente.

Tror du tolket meg helt feil vei her altså[emoji57]

Desverre har jeg sett mange slike innlegg, i nær omgangskrets også.

Mener ikke at noen skal bli ekskludert, og jeg mener vi bør ha modeller i alle fasonger, så var på ingen måte det jeg mente.

Tror du tolket meg helt feil vei her altså[emoji57]

Tolket ikke deg feil nei, men fortalte hvilke type innlegg jeg har sett i media og hvilke reaksjoner de ofte får, fordi det var noe helt annet enn det du beskriver, samtidig som de gjerne får samme reaksjon. Er litt forskjell på "jeg er tjukk og går i bikini fordi jeg syns jeg er fin og driter i helsa mi", og på "jeg er god nok som jeg er og jeg prøver, og når jeg er på stranda liker jeg å ha på bikini". Så ville bare poengtere at man ikke måtte blande de to, så ble jeg litt revet med i frustrasjonen over idiotene som mener feite damer bare burde gjemme seg, da :p ((hallo, du er ikke curvy, du er feeeit!)

Enig.
Det er in med muskler på jenter nå. Flere og flere jenter begynner med fitness, CrossFit og vektløfting. Det har i lang tid vært en gutteting, og nå har også jentene fått opp øynene for hard styrketrening og bygging av muskler. Driver selv med CrossFit, og det å stadige løfte tyngre, hoppe høyere og raskere gjør noe med selvtilliten og økt mestringsfølelse. At jeg bygger muskler er ett pluss. Det for også en bedre helse i form av bedre kjernemuskulatur, økt forbrenning, en orker mer og kan yte mer.

Er jo noe med det også at en del (i alle fall før) trodde man fikk kjempemuskler av å trene, så det ville de IKKE. Nå vet vel kanskje de fleste bedre, nemlig at man må trene mye for å få den typen muskler som de kanskje føler er for store.

Har tenkt det samme
Ikke nok å slanke seg til noemal.bmi lenger virker det som
Akkurat det som er poenget mitt også.
På følelsen at det ikke lenger er nok å gå ned i vekt og være fornøyd med det.

Nå har jeg gått en del ned i vekt, og har også bekjente som nå absolutt vil ha meg meg på fitnes trening siden "jeg har jo blitt så fin".
Jeg er overhode ikke interessert i det, men virker litt som at det er forventet at det er neste skritt

Tolket ikke deg feil nei, men fortalte hvilke type innlegg jeg har sett i media og hvilke reaksjoner de ofte får, fordi det var noe helt annet enn det du beskriver, samtidig som de gjerne får samme reaksjon. Er litt forskjell på "jeg er tjukk og går i bikini fordi jeg syns jeg er fin og driter i helsa mi", og på "jeg er god nok som jeg er og jeg prøver, og når jeg er på stranda liker jeg å ha på bikini". Så ville bare poengtere at man ikke måtte blande de to, så ble jeg litt revet med i frustrasjonen over idiotene som mener feite damer bare burde gjemme seg, da :p ((hallo, du er ikke curvy, du er feeeit!)

Haha... da er jeg med. Måtte lese mitt eget innlegg noen ganger for å se om jeg virkelig formulerte meg så feil[emoji23]

Men, syns dette er veldig vanskelig egentlig, kropp er jo som mote, i evig forandring. På 90-tallet skulle man ha smal midje, giga pupper og blodt hår. så på 2000-tallet var det mer pop å ha langt mørkt hår og rett ned kropp, så hadde vi trenden med null kurver, før vi nylig var inne i null pupper og restylanelepper og nå er muskler poppis[emoji23] ikke lett å følge med og jammen meg ikke rart folk sliter med selvbildet.

Alikevel syns jeg vi er hårsåre, sånn generelt, kan jo ta kiwireklamen fra i fjor sommer som eksempel, sunn og slang jente som poserte i bikini, ble fult helvete og folk mente det ikke var kropp og helt horribelt å se i en matvarebutikk, joda, ufint mtp matbutikken men alikevel, en sunn kropp. Dette var på
Tiden der det var mye kampanjer med "dette er ekte kvinnekropp" med påfølgende bilder av hengepupper og strekkmerker, vel, jeg har da ikke en kvinnekropp, jeg er slank, sunn og uten strekkmerker[emoji57] ser også til stadighet venner og bekjente legger ut bilder med lignende tekser og kjenner det koker innvendig, vil på ingen måte at noen skal skamme seg eller gjemme seg altså, men overvekt er ikke sunt, virkelig. Og kvinnekropp er en kropp om den er slank, rund, slapp, med/uten strekkmerker er ikke viktig for min del og bør heller ikke være det for andre.

Så jeg syns vi er inne i en farlig trend, begge veier egentlig. Er man tynn har man ikke ekte kvinnekropp og er man rund så er man overvektig. Begge sider bør nok muligens tenke seg om for kompleksene kommer nok begge veier.

Er jo noe med det også at en del (i alle fall før) trodde man fikk kjempemuskler av å trene, så det ville de IKKE. Nå vet vel kanskje de fleste bedre, nemlig at man må trene mye for å få den typen muskler som de kanskje føler er for store.

Det har du helt rett i. Jenter som trente styrke, fikk enorme muskler trodde en før. Men det er stor forskjell på fitness utøvere, som presser musklene maksimalt, tyner kroppen for fett og trener masse, og de som trener vanlig styrke ett par ganger i uka. I innlegget er det snakk om fitness.

Ser ikke hvorfor det skal være så galt å vise frem det resultatet. Det ligger et enormt arbeid bak, som de fleste av oss bare kan drømme om. Det er kjempe bra at vedkommende har tatt i overvekten, og funnet noe hun brenner for. Nemlig trening og kroppsbygging.

Hvert 10 innlegg på Instagram er om kropper.. synes det er utrolig kjedelig.. gjesp! Jeg er normal til slank, og er tilfreds med meg selv.
Men er egentlig drittlei av alle de kroppsbildene overalt!

Kan ikke folk bare ha den kroppen de har? Er de ikke fornøyd? Ok.. endre livsstil og begynn å bevege på seg..

Back
Topp