Feiring av rundt tall.

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
30-års lag og 50-års lag. Hva tenker dere rundt dette, forskjellig fra vanlig bursdag?

Det er jo forskjellig hvor "formelt" man ønsker at festen skal være, noen har pent pyntet langbord og taler, andre har grillfest.

Men tenker dere at det er en selvfølge at det blir servert ordentlig mat, dessert og kaker? At det spanderes drikke, hvertfall til maten? Hva med gaver, dyrere og mer ordentlig enn vanlig bursdag?

Hvor formelt det er, kommer helt an på verten. Men en bedre middag syntes jeg er på sin plass! Har ingenting imot å ta med min egen drikke, selv om vin til maten alltid blir satt pris på. :) kjøper alltid finere og dyrere gaver når noen fyller rundt!

Hvor formelt det er, kommer helt an på verten. Men en bedre middag syntes jeg er på sin plass! Har ingenting imot å ta med min egen drikke, selv om vin til maten alltid blir satt pris på. :) kjøper alltid finere og dyrere gaver når noen fyller rundt!

Enig her!
Hadde ganske uformelt 30-årslag selv. Er ikke glad i å være midtpunkt, men liker en fest og feirer det som feires kan:) hadde champagne som velkomstdrikk og hadde lagd tapas. Så hadde gjestene med drikke selv.

Enig her!
Hadde ganske uformelt 30-årslag selv. Er ikke glad i å være midtpunkt, men liker en fest og feirer det som feires kan:) hadde champagne som velkomstdrikk og hadde lagd tapas. Så hadde gjestene med drikke selv.

Samme her. Vi hadde uformell 30årsdag i sommer. Hadde lagd kyllingsalat og godt brød + noen kaker. Fikk velkomstdrink, men tok med drikke selv :) Har også vært i 30 årsdag der en ikke har fått servert mat.

Har i alle fall opplevd at de 50 og 60 årsdagene jeg har vært i hittil har vært mer formelle med koldtbord, treretters og ulike taler :)

Jeg arrangerte mannen sitt 30 årslag nå. Det var hemmelig og han visste ikke om det. Jeg leide lokale, holdt maten( middag, kaker og snacks) og holdt alt av drikke hele kvelden/natten.
Det var en stor suksess og veldig morsomt.

Pyntet lokale og bord. Alle fikk en en morsom oppgave under tallerken, men ingen bordkort.

Var nettopp i både 50 årslag og 70 årslag, leide lokale, middag, kake og ubegrenset med drikkevarer

Syns det er opptil den som arrangerer jeg:)

30 og 40 ser jeg for meg som uformelt, 50 og oppover er litt stivere, så da ville jeg forventet full pakke:)

Jeg arrangerte mannen sitt 30 årslag nå. Det var hemmelig og han visste ikke om det. Jeg leide lokale, holdt maten( middag, kaker og snacks) og holdt alt av drikke hele kvelden/natten.
Det var en stor suksess og veldig morsomt.

Pyntet lokale og bord. Alle fikk en en morsom oppgave under tallerken, men ingen bordkort.
Så festlig! Hva slags type oppgaver ga du?

Så festlig! Hva slags type oppgaver ga du?
Noen måtte sørge for at jubilanten hadde drikke hele tiden, noen måtte skryte av maten, noen måtte kritisere maten, noen måtte le høyest uansett, noen måtte avbryte en tale osv.

Sambo ble 30 i april, først hentet jeg han overraskende midt i arbeidstiden og sendte han til Kiel båten et par dager med noen kompiser, han ene som var med oppgraderte til suite og de hadde en skikkelig bra tur! Neste helg klarte jeg å overraske han igjen med en overraskelsesfest med flere av vennene hans med tapas og masse pynt og alkohol:) det blir ikke like stor feiring hvert år for å si det sånn, men utrolig morro og en feiring som sent blir glemt!:)

Jeg tenker runde dager blir feiret litt ekstra og kjøper da også en gave, men pleier ikke å kjøpe gaver ellers så blir jo litt ekstra;)

Jeg husker at min pappa og bestefar feiret sammen, pappa ble 40 og bestefar ble 60, da var det servering av koldtbord og øl/vin til maten ellers så hadde folk med seg mer drikke om det var noe dem ville. Men jeg tenker at 30 er ikke så mye å feire, syns det er mer stas når man blir 40,50 osv. Da syns jeg man burde ha et lag med servering av mat :)

Jeg husker at min pappa og bestefar feiret sammen, pappa ble 40 og bestefar ble 60, da var det servering av koldtbord og øl/vin til maten ellers så hadde folk med seg mer drikke om det var noe dem ville. Men jeg tenker at 30 er ikke så mye å feire, syns det er mer stas når man blir 40,50 osv. Da syns jeg man burde ha et lag med servering av mat :)
Jeg syns det er så mange som dør tidlig rundt oss, så her Feirer vi runde tall like mye:) Dessuten er det alltid hyggelig med mat og fest.

Jeg fyller 30 om noen uker, men kommer ikke til å markere det. Familien er så spredt over hele landet at jeg føler det blir veldig mye reising bare for en bursdag.

Back
Topp