Feirer dere Halloween?

Vi feirer ikke halloween, men sønnen synes det er stas og han har alltid kledd seg ut og vi har gått med han.
Personlig synes jeg ikke noe om det fordi det er nok av kjøpepress ellers i året, og jeg synes ikke handelsstanden skal ha så stor makt over oss forbrukere.

b8b0f78cab64ce8ab4338bd75422080b.jpg

Da var årets feiring over. Og jeg klarte å gå knask eller knep i år også[emoji16]

Var sååå mange barn ute på knask eller knep i går, men ingen kom innom oss[emoji45] det er kjipern med å bo i blokk. Mannen var superfornøyd for da fikk han spise masse godteri selv [emoji23]

Feiret alltid Halloween som liten. Barneskolen jeg gikk på var veldig flink til å arrangere masse sprell den dagen. Ble ikke så mye godteri som det er i dag da det ikke var så vanlig den gangen å gå trick or treating.
Husker så godt det ene året hvor jeg og en gutt i klassen vant beste kostyme på skolen! Var sååå stolt! Vant en pose med twist som mamma skulle ta vare på mens vi gjorde ferdig noen av aktivitetene. Etterpå skulle den posen spises og deles med resten av klassen. Men, til min store fortvilelse hadde mamma spist opp hele posen mens hun satt og ventet!!!! Og alle i klassen syntes jeg var kjip som ikke delte sjokoladen, det gjorde jo han andre som vant.. [emoji38] oh the shame!
Jeg har fortsatt ikke tilgitt henne[emoji23]

Vi direkte feirer ikke, men boikotter heller ikke :) Eneste som er plagsomt, er kjøpepresset som handelstanden legger opp til :/ Vi elsker å kle oss ut, og blir ofte bedt på Halloween-fest, noe vi stiller opp på, men pynter ikke huset etc..

Jeg må innrømme at selv mor synes det er gøy.... :D Men å gå knask eller knep med minstemann fikk mannen gjøre i år. Og datteren min var sammen med klassen så da var jeg hjemme med bena i sofaen. Hadde nesten ikke kjøpt inn noe godis siden jeg ikke visste hvor lenge vi skulle være hjemme (pluss at i fjor så satt vi igjen med en hel haug) så da skrudde jeg av utelyset etter at minstemann med kompiser hadde vært på døra her. Synes det i utgangspunktet var litt frekt at store barn kom å ringte på selv om at utelyset stod av....

Jeg elsker Halloween [emoji4]
Det er sååå kjekt for ungene, og så er det kjempekoselig å få alle disse fornøyde småtrollene på døren!

Skjønner ikke helt hvilket "kjøpepress" det er folk kjenner på.. Snopet vi gir ut er billig, og ett gammelt laken fungerer like godt som spøkelse nå som da jeg var liten. Evt holder det med teatermaling, siden ungene trenger ytterklær uansett [emoji4]

Jeg har masse Halloween pynt etter en fest jeg holdt for noen år siden, men det er ikke noe krav å pynte huset [emoji106]

Knep er ikke lov, og de som boikotter feiringen trenger bare å skru av utelysene for å slippe besøk.. Easy peasy [emoji16]

I år fikk 9 åringen ha venninner på pizza før de gikk runden, og de så en episode av "Verdens dårligste heks" på Netflix etterpå. Jeg hadde pyntet huset skikkelig, og tror aldri jeg har sett en så fornøyd jente før! Så stolt, og happy med verdens kuleste selskap [emoji177]

Back
Topp