Feirer dere Halloween?

..christine..

Forumet er livet
VIP
Snøfnuggene 2018
Vi startet med det for 3 år siden. Og må ærlig si at tradisjonen vokser mer og mer på meg. Ungene elsker det[emoji12]

Så her blir det litt mer pynt for hvert år.
Også inviterer vi masse venner hit og har familie fest[emoji4] i år blir vi 21 stk. Barna går knask eller knep[emoji4]

Nope. Vi boikotter det bevisst :P Men vi skal ha kosekveld hjemme og guttungen får litt snop siden han vet at de andre barna går rundt og får godis.
Merker det er vanskelig å si nei, men det må vi bare stå for. Julebukk/ nyttårsbukker er vi med på :)

Ja! Jeg elsker karneval og utkledning, så Halloween synes jeg er skikkelig gøy! Hadde vi ikke fått barn snart hadde jeg sikkert kledd ut hundene..:eek:

Vi venter vår første i januar, så vi har ikke barn som feirer i år. Jeg har handlet inn godteri til naboungene, det gjorde jeg i fjor også. Vi har en regel i nabolaget at de som deltar på Halloween har på utelysene slik at barna vet de kan ringe på. Alle i nabolaget vet at vi ikke har barn, så i fjor kom det ingen selv om jeg hadde handlet inn da også og hadde på utelysene:shifty: Håper på bedre oppmøte i år!

Jeg syns Halloween er gøy. Er gjerne med på fester og syns det er gøy å kle meg ut, men vi pynter ikke noe særlig hjemme.

Her var jeg utkledd som en Magic 8-Ball.

7e848c8e8122c7d9a858011a604fc837.jpg

Vi elsker Halloween og ble skikkelig skuffet i fjor da det ikke kom noen barn på døra!!!:woot: Gleder meg til neste år når vi kan kle ut lille :happy:

Vanskelig å unngå når vi bor der vi bor.
Vi tar frem pynten i begynnelsen av oktober og utvalget vårt vokser år for år. Vi pynter stua og ute på trappa og så har vi gravsteiner og skjelett i blomsterbedet.
Selve feiringen startet igår med parade ned hovedgata med etterfølgende trick or treat i butikkene. Så dro vi rett på Halloween bursdag. Naboen hadde også sin årlige Harry Potter fest i går, men vi droppet den da vi var slitne alle mann. Ungene gikk bort for å kikke i 10 minutter og for å "handle i Diagon Alley" (naboen gjør om garasjen til butikk hvor ungene kan plukke med seg godis, små bamser, tryllestaver og andre morsomme greier). I hagen har de blant annet to drager, en svær edderkopp, flere dementors.
På tirsdag har skolen Halloween parade hvor alle barna får vise frem sitt kostyme og så har klassene klassefest i klasserommet etterpå. Hvor de gjerne får litt mat, drikke og gjør Halloween aktiviteter før det er vanlig skole. På kvelden er vi på Halloweenfest før vi går trick or treat med barna til de går lei. De ender alltid opp med svære bæreposer med godis så de går faktisk lei fortere enn vi tror hvert år.
Når vi kommer hjem får de som regel velge seg et lite antall biter hver (ifjor tror jeg vi sa 4) siden det ofte er skole dagen derpå. Her er vi ganske forskjellig fra endel andre foreldre i området som lar ungene grafse i seg til de sovner av sukkerkoma.. Og jeg er visst verdens dårligste mamma siden jeg ikke lar ungene få ta med godis i lunsjboksen på skolen. Vi legger alt til side og så får de plukke av det når det er lørdager.
I går begynte diskusjonen om hva vi skulle kle ut lille som neste år. De så og diskuterte hver gang de traff på en baby :)

Nope. Vi boikotter det bevisst :P Men vi skal ha kosekveld hjemme og guttungen får litt snop siden han vet at de andre barna går rundt og får godis.
Merker det er vanskelig å si nei, men det må vi bare stå for. Julebukk/ nyttårsbukker er vi med på :)

Men hvorfor boikotte?
Ungene elsker det. Og for vår del legger vi ned like mye innsats i nyttårsbukk. Men ja takk til begge deler[emoji6][emoji6]

Dei to eldste gikk når dei var yngre. Eg synst frøkna er for lita til å gå enda (4 1/2 år). Så ho skal få kle seg ut heime og vere med på å dele ut til dei som ringer på :)

Har allerede avtalt med et par av dei andre mødrene at vi skal lage vennefest for alderskullet deira til neste år :)

Vi elsker Halloween og ble skikkelig skuffet i fjor da det ikke kom noen barn på døra!!!:woot: Gleder meg til neste år når vi kan kle ut lille :happy:

Jeg gikk rett på ebay og søkte på babykostymer etter at jeg kom over tråden. Gleder meg massevis! Eeeelsker sånne ting:joyful:

Men hvorfor boikotte?
Ungene elsker det. Og for vår del legger vi ned like mye innsats i nyttårsbukk. Men ja takk til begge deler[emoji6][emoji6]
Synes hele konseptet med død å skremmende masker, og det å «true» seg til å få godteri, ellers så gjør de noe ubehagelig er feil. I tillegg får barn nå til dags vanligvis mer enn nok godteri hjemme.
Det er en kjøpefest for butikkene.
Vi markerer allehelgensaften ved å tenne lys for de som har gått bort.

Vi elsker å kle oss ut og synes det er gøy med det som er ordentlig skummelt. Som Hufsa! Så på lørdag inviterte vi et vennepar på halloweengjemsel med vår fireåring. Kun levende lys i leiligheten og den som lette fikk bruke lommelykt. Kjempegøy! Kjøpte litt pynt og en del sånne LED-telys og så hadde vi halloweengodis. Fireåringen syntes det var ordentlig skummelt, men også gøy. Så spilte vi brettspillet Labyrint :) superkoselig. I morgen skal vi ikke gjøre noe spesielt. Er gøy å kle seg ut og gå ute med kostymer og sånn, men han er ikke gammel nok til å få noe ut av det ennå.

Synes ikke så veldig om Halloweenfeiringen, men i år ville guttungen skjære gresskar, så det har vi selvfølgelig gjort. Han har også blitt spurt om han vil være med å gå «knask eller knep» rundt i nabolaget med en kompis, men han har ikke lyst. Han blir veldig fort redd av «skumle» greier og får mareritt i ettertid, så jeg synes egentlig det var greit at han selv ikke ville. Kommer nok ikke til å pushe Halloween på han når han blir eldre heller, men dersom han vil feire det, så skal han selvfølgelig få lov! :)

Synes hele konseptet med død å skremmende masker, og det å «true» seg til å få godteri, ellers så gjør de noe ubehagelig er feil. I tillegg får barn nå til dags vanligvis mer enn nok godteri hjemme.

Vi feirer det ikke på den måten som du nevner. Kanskje det er annerledes rundt om i landet?

Ungene får lov å kle seg opp. Men ikke super skummel. Jeg har restriksjoner på at det IKKE er lov å skremme dem som ikke vil. Og man kan si knask eller knep, men knep er IKKE lov.

Eller så samler jeg er god vennegjeng hos meg til koldtbord. I morgen blir vi 23 stk[emoji16] spiser først, så går barna knask eller knep.

Og når det gjelder godteri, så får dem langt i fra samme mengde som når de går nyttårsbukk. Er oftes litt mer ekkelt skummelt snop på halloween[emoji6]

Er dere katolikker?

Ah, Ok.. bare tenkte siden dere markerer allehelgensaften, en gammel katolsk høytid :)
Vanlig i de fleste norske kirker så vidt som jeg vet (statskirker, eller hva man skal kalle de nå til dags? :P )

Back
Topp