Feire bursdag under korona

Shadow

Juni12s aktive
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Oktoberbarna 2021♡
Er det flere som har barnebursdag nå etter mars 2020?

Et fåtall av ungene i eldste sin klasse har hatt men da har de hatt hage og feiret ute, vi valgte selv i fjor å ikke feire eldste og med familie i Norge og vi i Sverige blir det naturligvis ikke noe familieselskap heller, hadde også alle andre bursdager alene samt jul.

Nå er snart eldste 9 år og med utviklingen her etter påske blir det heller ikke noe vanlig bursdagsfeiring, har vurdert å invitere to av de hun leker mest med da i år slik at det ihvertfall føles bedre enn ifjor.

7 åringen feirer ute i løpet av desember. 3 åringen feirer kun med familie. Vi deler familien i to og feirer hjemme. Flere av oss tester oss såpass ofte, så null stress.

Hadde feiring som normalt med hele klassen i august. Følger nasjonale retningslinjer og bor i et område med lite/ingen smitte. De eneste i klassen som ikke har feiret, var de som hadde bursdag da det var hjemmeskole i fjor vår. Ellers har det vært som vanlig.
Familieselskap gikk og som vanlig. Vi var utendørs.
Det vi ikke har hatt, er barnedåp. Og så skal vi ha konfirmasjon. Forhåpentligvis.

Her har det ikke hvert invitert i barnebursdag siden januar/februar i fjor :p

regner med vi inviterer i juni. Lite smitte i kommunen.

Vi har hatt feiring. I forhold til nasjonale og lokale retningslinjer så regnes de som går på samme avdeling/gruppe som en kohort og kan da også samles i bursdag. Vi har ikke hatt anledning til å ha feiring ute, så vi valgte å ha det inne. De er 10 jenter på avd. Vi var litt sent ute med å invitere, da det var økende smitte og og endringer i retningslinjene i den uka vi skulle ha feiringen. De ble totalt 6stk. Lot det ikke være med foreldre (de er 5 og 6 åringer og det har gått veldig greit). Alt av familieselskap har utgått det siste året pga at vi er spredt over store deler av landet, noen med mye smitte og andre med ingen/lite. Flere andre i barnehagen har hatt anledning til utefeiring og da har en del foreldre vært med.

Vi feiret ikke eldste i fjor, men andremann fikk selskap. I år har eldste fått, men andremann ble utsatt. Blir sikkert en gang nå før sommeren.

Bursdager gått som normalt her hele tiden. Vært mer utebursdager enn normalt da:) De har blitt invitert til alle venner i sin kohort. Familieselskap ble holdt i grevens tid sammen for begge små i okt, mandagen etter ville ikke det vært tillatt. Vi var 20. Eller ikke helt korrekt, var vel et par bursdager som ikke ble , men de ble da feiret senere. De vennene som hadde bursdag når alt var stengt helt i starten av covid.

Hatt bursdagsbarn i februar og mars. Februar ble utsatt. Skulle ta det igjen men kom nye tiltak. Mars gikk akkurat. Februar tar me rett før sommerferien, med bursdag i hagen, med vanngevær, vannballonger og bading i sjøen, siden me bur rett ved stranden. Dette er med klassen. Familiebursdag har utgått i fjor og i år.

Her har det ikke vært feiring for de barna som har hatt bursdag på våren både 2020 og 2021. Får litt vondt av de barna. Håper vi snart kan i det minste be inn til voksen bursdag.

invitert til en bursdag til neste helg, men bortsett fra det har det vært få bursdager. Vi har heller ikke hatt noe selskap.

Med skole på rødt nivå så var det lov med barnebursdag her så lenge det er klassen. Hele klassen er en kohort og er derfor sammen 5 dager i uken og en bursdag har ingenting å si. Min datter var i ett selskap. Min sønn på 5 hadde ikke selskap med de i bhg fordi han aldri har hatt og derfor ikke veit hva han mister. Min datter hadde utendørs korps øvelse, for aspiranter, mens vi er nedstengt. To aspiranter kom ikke og derfor var det min datter og ei fra klassen hennes. Dette gjorde det hele mye lettere da de er i samme kohort. Er sånn vår kommunelege har sagt det. Så kanskje kontakte kommunen og høre hvordan det er i deres kommune?

Med skole på rødt nivå så var det lov med barnebursdag her så lenge det er klassen. Hele klassen er en kohort og er derfor sammen 5 dager i uken og en bursdag har ingenting å si. Min datter var i ett selskap. Min sønn på 5 hadde ikke selskap med de i bhg fordi han aldri har hatt og derfor ikke veit hva han mister. Min datter hadde utendørs korps øvelse, for aspiranter, mens vi er nedstengt. To aspiranter kom ikke og derfor var det min datter og ei fra klassen hennes. Dette gjorde det hele mye lettere da de er i samme kohort. Er sånn vår kommunelege har sagt det. Så kanskje kontakte kommunen og høre hvordan det er i deres kommune?
Vet at her anbefaler dem det ikke, uansett om de er i samme kohort som dere sier i Norge.

Har noe med at man ofte er mer sammen enn dem er på i klassen, nå har de ikke stengt ned mange skoler og bhg, kun fra 8. Klasse som har hatt hjemmeundervisning også, eller når de har hatt høyt med smitte så eldste sin skole var stengt ned for en uke siden i en uke og de anbefaler at ungene ikke er aktivt sammen i klasserommet men heller sammen ute men helst med avstand ute.
Og at møtes venner utenfor skolen at det helst er ute så godt det går selv om de er i samme klasse.

Vi valgte å ha kun klassen i fjor, pga covid. Vi har hatt lavt smittetrykk her vi bor, men velger likevel å være forsiktig som ellers i landet.

I fjor hadde vi utebursdag (juni) for frøkna.
Eldste som hadde bursdag i april (i dag faktisk) fikk ikke hatt barnebursdag da, men vi tok det i august.

Nå i år hadde eldste i går.
Får vel hatt for frøkna i juni.

Holder det innenfor kohorten.

Vet at her anbefaler dem det ikke, uansett om de er i samme kohort som dere sier i Norge.

Har noe med at man ofte er mer sammen enn dem er på i klassen, nå har de ikke stengt ned mange skoler og bhg, kun fra 8. Klasse som har hatt hjemmeundervisning også, eller når de har hatt høyt med smitte så eldste sin skole var stengt ned for en uke siden i en uke og de anbefaler at ungene ikke er aktivt sammen i klasserommet men heller sammen ute men helst med avstand ute.
Og at møtes venner utenfor skolen at det helst er ute så godt det går selv om de er i samme klasse.
Ok. Her holder de på med korhorter som da hir dem lov til å være sammen uansett. Egentlig litt rart da a stall nærkontakter kan bli skyhøyt. Men vi åpner igjen i morgen så har tydeligvis ikke hatt noe å si.

Back
Topp