Feilmargin på tul?!

2vilbli3

Blir kjent med forumet
Hei!
Var på tul i dag og etter menstermin er vi 7+6 idag.
Det ble målt til 6+2, og der og da var jeg så stressa at jeg bare jatta med når gyn sa at det var vel ikke så langt unna det vi trodde allerede. Men det er jo halvannen uke :nailbiting:

Nå er jeg dritstressa og kjemperedd for at det er noe galt. Synes gyn var ganske kjapp i sjekkinga også..

Er det vanlig med så stor forskjell? Kan det være bare en dårlig/feil måling? Eller betyr det at den ikke vokser men hjertet slår fortsatt? :confused004

Jeg hadde litt samme opplevelse for to uker siden, ble målt til uke 6 da jeg trodde jeg var 7+0. Vi fikk høre hjertet og gyn var veldig fornøyd med alt så langt. Skal på ny TUL i morgen og håper inderlig at utviklingen er normal! Han sa det kunne være feilmåling så tidlig.

Det er snakk om millimetre så tidlig, og måler du bare en halv mm feil, så er du nesten en uke feil. Har du testet etter El? Her var menstermin og ul 4 uker forskjellige, men jeg visste og at jeg hadde ikke el før på cd 40 og noe.

Jeg tror det er fryktelig små marginer når det er så tidlig:happy::happy::happy: det er jo snakk om mm de vokser nå i starten. Tror nok alt er bra, vi har jo en tendens til å bekymre oss for alt vi damene da:shy:

Vet du helt eksakt når eggløsningen var? Hvis eggløsningen kom senere enn antatt så kan menstermin være helt feil. Og som de andre sier så er det snakk om mm så tidlig, og derfor en viss feilmargin.

Førstemann ble satt litt tilbake på en tul, han er en helt normal 3 åring idag :)

Takk for svar! Det har absolutt hjulpet litt på nervene :Heartred
Hode gikk visst helt inn i krisemaksimering :sad010

Tror jeg må ringe til avdelinga i morgen bare for å spørre om det er normalt. Fint om de bare kan si at sånt er helt innafor. 4 uker til neste tul og det blir litt for lenge kjenner jeg nå :nailbiting:

Jeg ble satt tilbake 1,5uke forrige gang på ordinær ultralyd, pga jeg hadde nok eggløsning senere enn vanlig den mnd, som nok også er grunnen til at vi i det hele tatt ble gravid - vi brukte nemlig å hoppe av i svingen rundt eggløsning, men jeg fulgte bare «kalenderen» og ikke symptomer/testing:hilarious: så med mindre du vet eksakt EL er det også normalt å bli satt tilbake.

Førstemann hadde veldig sprik med terminene, og jeg frykter det samme nå. Han kom i uke 37, men var like stor som en gjennomsnittlig nyfødt, så jeg tror mer på terminen som var dagen etter han ble født (som jeg hadde regnet utifra unfangelse), enn den som de målte han til både på tul og oul :)

Jeg har to bilder fra samme ultralyd hvor det ene bildet sier to dager tidligere enn det andre. Fikk beskjed om at det ikke var mulig å gi termin så tidlig grunnet feilmarginer.

Håper det går bra!<3
Hos meg gjorde det dessverre ikke det, men som de andre sier er det rom for feilmarginer når det er så smått:) Sa de noe om hjertefrekvens?

Håper det går bra!<3
Hos meg gjorde det dessverre ikke det, men som de andre sier er det rom for feilmarginer når det er så smått:) Sa de noe om hjertefrekvens?

Hun var så kort og kjapp..
Sa at hun så at det var en bra plassering, at det var plommesekk og at hjertet slo.

Ingen info om hjertefrekvens, følte også at det bare ikke var så nøye med noen ting, selv om vi var der på bakgrunn av bekymring :bored:

Akuratt det samme skjedde med meg!
Hun satt meg tilbake 1 uke på tul. Så skulle jeg komme tilbake om 2 uker å se hvordan det hadde gått. Da var jeg like langt på vei som jeg hadde regnet etter mens. Er nå 9+1.
Var veldig stresset og føltes ut som de 2 lengste ukene i mitt liv, men det var tydligvis ingenting å være redd for

Hei!
Det ble målt til 6+2, og der og da var jeg så stressa at jeg bare jatta med når gyn sa at det var vel ikke så langt unna det vi trodde allerede. Men det er jo halvannen uke :nailbiting:

Nå er jeg dritstressa og kjemperedd for at det er noe galt. Synes gyn var ganske kjapp i sjekkinga også..

Er det vanlig med så stor forskjell? Kan det være bare en dårlig/feil måling? Eller betyr det at den ikke vokser men hjertet slår fortsatt? :confused004

mest sannsynlig er det ingenting som er galt:Heartred
Men har også hørt at det er mulig for dem å gå i dvale i starten og født helt frisk unge, så kan jo være det som er greia:happy:

Hei!

Prøv å mål ut i fra eggløsning istedenfor mens. Da stemte vår bedre hvert fall : )

Hei :) velger å svare her siden det var ein del rar info ute å går. For det første er det ikkje snakk om 0,5mm som utgjer ei veke, det er snakk om 8mm feilmåling, det er heile fosterets lengde og absolutt umulig. I 6+2 er baby ca 7mm, i 7+6 er den 15mm. Om du så hadde bommet med 5 dager skulle baby vært 10mm, som igjen er ein feilmargin på 1/3 av lengden. Om du fikk med UL-bilde av crl-lengden er der lett å se om det er feilmåling i denne skalaen.
For det andre er dette med dvale ikkje eit medisink begrep med hold i, i tilfelle det skulle vært mulig må det skje mens det er celleklump og ikkje embryo, dermed altså før positiv test. Og fremdeles er det lite eller ingen dokumentasjon på at dette skjer.

Fikk du snakket med gynekologen?
Er du sikker på eggløsning?

Skjønner godt du blei stressa og satt ut og glemte deg, og eg trur at dersom du forklarer at du rekna med å være heile 11 dager lenger hadde du kanskje fått komt inn igjen? Men det krever jo at syklusen din er stabil og du er temmelig sikker på EL. Håper virkelig at du rett og slett er kortere på vei ❤

Hei :) velger å svare her siden det var ein del rar info ute å går. For det første er det ikkje snakk om 0,5mm som utgjer ei veke, det er snakk om 8mm feilmåling, det er heile fosterets lengde og absolutt umulig. I 6+2 er baby ca 7mm, i 7+6 er den 15mm. Om du så hadde bommet med 5 dager skulle baby vært 10mm, som igjen er ein feilmargin på 1/3 av lengden. Om du fikk med UL-bilde av crl-lengden er der lett å se om det er feilmåling i denne skalaen.
For det andre er dette med dvale ikkje eit medisink begrep med hold i, i tilfelle det skulle vært mulig må det skje mens det er celleklump og ikkje embryo, dermed altså før positiv test. Og fremdeles er det lite eller ingen dokumentasjon på at dette skjer.

Fikk du snakket med gynekologen?
Er du sikker på eggløsning?

Skjønner godt du blei stressa og satt ut og glemte deg, og eg trur at dersom du forklarer at du rekna med å være heile 11 dager lenger hadde du kanskje fått komt inn igjen? Men det krever jo at syklusen din er stabil og du er temmelig sikker på EL. Håper virkelig at du rett og slett er kortere på vei ❤
Takk for svar:Heartred
Det har vært kaotisk i hode etter den timen. Tror jeg skal ringe jordmor for å drøfte en ny tul om ikke så lenge :smiley-angelic001

Liten oppdatering
Ny tul i dag, og ble satt fem dager lengre frem enn første gang :love2
Så nå er det bare fem dager bak menstermin og bekymringer har lettet.
Utrolig fin opplevelse, med sprellende liten bamsemums med verdens fineste hjertelyd:Heartred

Back
Topp