feil vekt på kyllingfiletene..

Gollemor

Forumet er livet
VIP
Kjøpte en pakke med kyllingfilet (coop) i dag. Handler som regel fra den stolte hane, eller prior, men i dag ble det coop. Og coop har mange gode produkter, så jeg tror ikke at ALT fra billigmerker er dritt, altså.

1,1 kilo stod det på pakken. Under 800 gram var det I pakken.

Dritt-coop! Dårlig gjort å lure folk sånn.

Sendte en mail til coop jeg :P Er de smålige, er jeg smålig tilbake! Skrev at jeg hadde lyst til å veie de andre pakkene i butikken på fruktvekta, for å se om de bommet så grovt på alle, for da virker det nesten som de gjør det med vilje. Og det kan da umulig være lov. Det har jo endel å si for kilosprisen, og da er de jo plutselig ikke billigere lell.

Det er dårlig ja! Jeg har egentlig aldri målt for å sjekke om det er riktig sånn, men det kan jo fort være feil der uten at man vet det, man stoler jo på det som står der. :S

Så bra du sendte mail!! Det var ikke smålig:)

De kyllingfiletene fra coop smaker og lukter kloakk uansett, så jeg hadde ikke orka å klage:P

jeg kjøpte prior kylling og den var sur, rinte de og fikk penge inn på konto uka etter:)

Løsa skrev:
De kyllingfiletene fra coop smaker og lukter kloakk uansett, så jeg hadde ikke orka å klage:P

Har tilgode å finne kyllingfileter som lukter behagelig, uansett merke..
Og ikke smaker de dritt når de er stekt med krydderblanding i stekepose :)

What? Det var jo en ganske stor forskjell også da. Genialt at du sendte mail, det skulle bare mangle at de får høre det!  Ikke smålig i det hele tatt!

Veide du med eller uten emballasje? Den er nemlig medregnet i vekten... Det er ufattelig teit, men tydeligvis normal praksis. Oppdaget det da jeg begynte på Rema.

Mortania skrev:
Veide du med eller uten emballasje? Den er nemlig medregnet i vekten... Det er ufattelig teit, men tydeligvis normal praksis. Oppdaget det da jeg begynte på Rema.

Nettovekt er varens vekt UTEN emballasje, så nei.

Sto det det på, så klag i vei! Er det noe alle skal legge seg flate for som butikkmedarbeider/sjef et høyere, så er det misfornøyde kunder. Det kan jo være du bare har vært uheldig og sånn "siste slumpen" pakke, som f eks når du finner veldig tomme brusflasker i butikken som ikke er åpnet, de skulle egentlig vært luket bort. Kunder har masse rettigheter, og det er bare å bruke, men det er også greit å være hyggelig om det er face2face (sier ikke noe om at du ikke er det, bare nevner det;) for det er jo ikke kassadamen sin feil at en leverandør slurver. Jeg elsker det i hvertfall når kunden forstår det :)

Mortania skrev:
Sto det det på, så klag i vei! Er det noe alle skal legge seg flate for som butikkmedarbeider/sjef et høyere, så er det misfornøyde kunder. Det kan jo være du bare har vært uheldig og sånn "siste slumpen" pakke, som f eks når du finner veldig tomme brusflasker i butikken som ikke er åpnet, de skulle egentlig vært luket bort. Kunder har masse rettigheter, og det er bare å bruke, men det er også greit å være hyggelig om det er face2face (sier ikke noe om at du ikke er det, bare nevner det;) for det er jo ikke kassadamen sin feil at en leverandør slurver. Jeg elsker det i hvertfall når kunden forstår det :)

Har jobbet i dagligvaren såpass mye at det ikke ville falt meg inn å være grinete mot en kassadame for noe slikt :)
Jeg plukker ut råtten frukt når jeg ser det, og tar med meg ødelagte varer fra hyllene og til kassen for å være grei. Skjer det gjentatte ganger i samme butikk, kan jeg nok bli litt vred.. for da er det slurv, mener jeg.

Men noe sånt som feil vekt på pakken i forhold til innholdet, det tar jeg ikke med butikken. Da går jeg rett til forbrukerservice :)

Jeg hadde elsket deg som kunde! Jeg er fruktansvarlig, og har lært opp hun som er det nå, og vi har jevnlige "tv2 hjelper deg" sjekker fra ukjente fra hk, og aldri har de hatt noe å utsette av avdelingen min i hvertfall :) jeg grøsser når jeg går inn. Andre butikker, lurer på hva de egentlig driver med. Og det gjelder ikke bare frukten!

Finnes det et snev av seriøsitet, vanker det nok gavekort :)

Mortania skrev:
Finnes det et snev av seriøsitet, vanker det nok gavekort :)

Hehe!
Trenger ikke noe gavekort, men en forklaring hadde vært fint :)
Særlig hvis jeg finner ut at det er sånn med alle pakkene :P
Da kanskje jeg er så frekk at jeg går videre med det. Tipser noen som kan blåse det opp litt eller noe :P Liker ikke å bli lurt, jeg!

Back
Topp