Feil ved UL?

fru.ronning

Andre møte med forumet
Er det noen som har opplevd feil ved UL? Jeg har nå en lege ved UL som flyttet terminen min frem 4 uker og annen lege som flyttet den tilbake 2 uker.
Jeg trodde jeg var 9 uker ved første men ble flyttet til 13 uker, mente jeg var 19 uker ved siste men ble flyttet tilbake til 17 uker. Kan noe påvirke veksten på barnet, finnes det egentlig noen fasit på vekst i første del av svangerskapet?
Sitter her helt fortvilet da dette går utover spm om farskap og følelser på vei inn i mulig forhold med det jeg mener er BF.
Takk for alle svar!

Mellom uke 17 og 19 er da man setter termin. Den stemmer som regel.

Er det sånn at du var på en tidlig ul og ble flyttet fra 9-13, for deretter å komme på oul i uke 19 (etter ny termin??) og bli flyttet to uker tilbake? Isåfall er du da bare flyttet 2 uker?

Vet du, det blir for stort sprik. Ikke bare i forhold til spørsmål om farskap etc men også rent medisinsk.
Snakk med fastlegen din og be om henvisning til en ny ul med henvisning yil at ul spriker med 6 uker (om jeg forsto det rett).

Når det er sagt, så er årsaken til at de har ul i uke 18-19 at dette er perioden fostere er mest like i størrelse og man dermed kan estimere alderen best. Treminfastsetting i uke 13 har mye større feilmargin.
Helt korrekt blir det dog ikke. Med min siste prøvde de å sette meg tilbake med en uke. Da ville jeg hatt positiv test 3dpo. Viser seg etterpå at hun er liten av vekst og fortsatt ligger godt under alle grafer. Regner med du kan ha samme feilmargin andre veien om det er en lang baby.

Er flyttet 2 uker ja. Men får ikke ting til å stemme.
Kun 2 uker er ikke så mye. El kan ha kommet litt sent, egget bruker litt varierende tid ned egglederen og til å feste seg i livmoren. Og jeg mener å ha lest noe om at egg kan gå i dvale.

Jeg personlig ville bestilt en ny ul for å få bekreftet den siste terminen. Angående bf må du jo bare være ærlig. Dere har jo nettopp blitt sammen og du har jo ikke vært utro.

Back
Topp