Feil ved salg av tomt

Trollmor26

Forumet er livet
Aprilbarna`15
En veldig stressa person, som tror alle mennesker er gangstere skulle selge en del av tomta si.
Og da han skulle gjøre det måtte jo alt måles opp på nytt og tinglyses(?)
Som jeg sa var da denne personen veeeldig stressa og solgte før tinglysinga var ferdig.
Og nå som eldre mann han han og familien funnet ut at han da ikke eier garasjen sin mm pga av denne "feilen" han gjorde.
Det virker ikke som de som eier der nå er klar over at de eier mer enn de skulle gjøre.
Nå er advokater kontaktet, og de skal snart ha første møte.
Dette er da av rikfolk på denne plassen..

Kan han komme noen vei med dette?
Håper ikke noen har lyst til å ta i fra en gammelsjel garasjen og gressflekken med en liten jordbæråker...

(Rotete innlegg, og vet ikke om det heter tinglyses). Ser for meg at alexandra82 har noen gode svar her[;)]

ORIGINAL: Alexandra82

Jeg skjønte ikke halve innlegget hehe

Men hvis ikke de nye papirene var ferdige før overdragelsen så gjelder gamle papirer.
Og da må man gå ut ifra oppmålinger gjort da. Om det så var i 1910 eller 2010.

Ved overdragelse av tomt skal det alltid følge med tomte...jeez, jeg glemte ordet...tomteopptegnelse-greia.
Og det vil jeg tro det har gjort her også. Så som sagt, solgte han før ny opptegnelse var klar...så er vel det egentlig synd for han for da har han solgt den på gamle "premisser".

Han solgte tomta før kommunen hadde ferdigbehandla saken.
Så når den da var solgt, gjalt ikke den lenger. Ettersom han ikke venta..
Så nå håper vi da at disse menneskene som plutselig eier dette er snille og lar han kjøpe garasjen sin [8D]

vet ikke juridisk hvordan det er. men jeg mener at litt logisk tenking og god innstilling hos naboene så bør d jo ikke være noe problem. Dersom naboen syns det er ok å bare overføre denne delen av tomta til dem. Evnet. vil ha noen kroner for den flekken.. (vet ikke tomtepriser der du bor men.. ). Verste fall kan vel naboen som eier tomta takke for at di har bygd dem garasje og lagd jordbæråker vil jeg tro.. men dersom dem som har bygd har papirer fra kommunen hvor de har merket opp tomta og de har bygd innenfor dette kan det kanskje være noe å jobbe videre med.. uansett håper det ordner seg. hadde d vært min nabo hadde jeg glatt overført den tomtebiten til dem, men de fikk jo ta seg av eventuelle kostnader da ( gebyrer etc.) håper d ordner seg da.. [8|]

Back
Topp