Feil vaksine i låret

B

Babygirl2020

Guest
Ja, jeg fikk en telefon av helsesøster at hun hadde klart å sette feil vaksine i låret til min 3 mnd gammel datter. Hun fikk de vanlige først, rotavirus og pneukokk vaksina, men den med difteri, stivkrampe, osv. Som ble satt var det kun saltvann i. Fordi de hadde fått ny type som de må blande selv.

Er dette farlig?
 
Nei, det er det ikke. I min jobb kunne det hende at vi satt saltvann under huden på pasient og da blir det en kul som forsvinner ettersom det absorberes i kroppen. Gjorde ingenting med det. HS ville nok sagt det om det var farlig og noe måtte gjøres :) Kjedelig å måtte få et stikk til da, lei tabbe det der men også bra at hun oppdaget det.
 
Nei, det er det ikke. I min jobb kunne det hende at vi satt saltvann under huden på pasient og da blir det en kul som forsvinner ettersom det absorberes i kroppen. Gjorde ingenting med det. HS ville nok sagt det om det var farlig og noe måtte gjøres :) Kjedelig å måtte få et stikk til da, lei tabbe det der men også bra at hun oppdaget det.
Ok, takk for svar. Så det er ingen bivirkninger liksom.
 
Ok, takk for svar. Så det er ingen bivirkninger liksom.
Nei, bare litt ømt hvis det ble en kul av det. Dette er forutsatt at hun brukte saltvann til injeksjonsbruk, selvfølgelig, men hun ville jo sagt det om det var noe unaturlige greier hun hadde injisert :) Jeg stoler i alle all på det.
 
Nei ikke farlig. Er selv sykepleier, på studiet bruker vi saltvann i sprøytene når vi øver og lærer å sette sprøyter på hverandre:).
 
Back
Topp