feil termin?

Line90

Andre møte med forumet
Hei. Jeg venter en gutt, er førstegangs og er usikker på om jeg har fått riktig termin som er 22 juni. Siste mens startet 13 september 2011. Tok test 6 oktober som viste 1-2 uker gravid. Tok enda en test 12 oktober hvor det viste 3+ uker. hvordan skal jeg regne ut dette?                               

Har du prøvd den terminkalkulatoren her på babyverden? Og taste inn dato for siste mens :) Da regner den ut for deg. 

Min menstermin stemmer overhode ikke med UL-termin.. Men egget kunne visst "ligge i dvale" ifølge en gynekolog jeg spurte.. UL-terminen er jo regnet ut ifra størrelsen på babyen, og det er kanskje det som er viktigst. Så da får jeg bare stole på UL-terminen tror jeg :) Vanskelig det der... 

Hvis du tar tre mnd bak fra første dag i siste mens får du ca termin, kan hende du skal legge på to dager eller no sånnt ;)

Ja har prøvd den her inne, men det er umulig å vite om det er riktig. I forhold til eggløsning. Men får jo bare stole på ultralyd terminen. Hadde håpet jeg kunne fått ut gutten min før jeg men får vel regne med at ikke det skjer :/ funker det å regne 3 mnd tilbake fra siste mens? Da får jeg faktisk 13 juni ;-)

Line90 skrev:
Hei. Jeg venter en gutt, er førstegangs og er usikker på om jeg har fått riktig termin som er 22 juni. Siste mens startet 13 september 2011. Tok test 6 oktober som viste 1-2 uker gravid. Tok enda en test 12 oktober hvor det viste 3+ uker. hvordan skal jeg regne ut dette?                               

de testene viser hvor lenge siden du skal ha blitt befruktet. Så om de viser 1-2 uker, så er du mellom 3-4 uker. viser den 2-3 er du 4-5 uker på vei, viser den 3+, så er du mer enn 5 uker på vei :)

Hvis du bruker den metoden å trekke fra 3 mnd, skal man også plusse på 7 dager..

i følge terminkalkulatoren her inne så er terminen din 21. juli :)
Så tror nok terminen du har fått fra UL stemmer veldig bra ut fra mensterminen også :)

Ja den sier 21 juni. Det var det legen kom frem til også men på sykehuset ble den forsyvet en dag til 22 juni. Legen min regnet et svangerskap 40+2 sykehuset 40+3 vet ikke hva som er riktig jeg?

preggybelly: Den visste 3+ 12 oktober vil det da si at jeg var over 5 uker gravid? Jeg hadde jo første mensdag 13.september. får ikke dette til å stemme jeg.

Line90 skrev:
Ja den sier 21 juni. Det var det legen kom frem til også men på sykehuset ble den forsyvet en dag til 22 juni. Legen min regnet et svangerskap 40+2 sykehuset 40+3 vet ikke hva som er riktig jeg?

preggybelly: Den visste 3+ 12 oktober vil det da si at jeg var over 5 uker gravid? Jeg hadde jo første mensdag 13.september. får ikke dette til å stemme jeg.

En må også huske på at de viser det utfra hvor mye hcg en har i kroppen på det tidspunktet, og noen produserer mer på et tidlig tidspunkt enn andre. Eg pleier å produsere hcg sent i svangerskapet. har måttet vente 3-6 dager over IKM for at en test skal vise positivt..
 Min viste 3+ på dagen før eg var 5 uker..

Får bare vente, lillegutt kommer når han er klar han...tenkte jeg skulle begynne med bringebærte kapsler, noen som vet om dette funker på modning? :-)

Èn dag er ikke noe å stresse over. Ungen kommer når den kommer, og den kommer mest sannsynlig ikke på termindatoen i det hele tatt.

I teorien skal du ha termin dagen etter meg, jeg har 20. juni med første dags mens 12. september 2011, her opererer alle med 40+2.

Men så er det også dette med om du har fast syklus, hvor lang den er etc, og er du sikker på alle datoer etc. Jeg var fast 28 dager, men det er fordi jeg gikk på pillen. Og det gikk bare en pp fra jeg sluttet på pillen til jeg var gravid (altså gravid på pp 2), så jeg vet ikke om jeg ville vært like regelmessig uten pillen for å være helt ærlig.

Line90 skrev:

ja, det stemmer, du må legge til 2 uker da det regnes fra siste mens.. du var 5 uker gravid, men fosteret er da 3 uker gammelt.. skjønne det den som kan.. man går på en måte 2 uker gravid uten og være gravid :) så på digitaltestene skal man legge til 2 uker på resultatet for at det skal stemme med måten det regnes ut på :)

Ja det stemmer jo :) da er nok termin ganske riktig. Venter i spenning nå. Små lei magen og alle vontene

Jeg hadde siste mens 18 september og termin 25 juni så det er jo ikke så langt unna, kan nok stole på ul termin:)

Var Line90 som presterte å si det, ikke meg ;p

Hva da mortania? :)

Line90 skrev:
Hva da mortania? :)

lmk88 svarte på mitt innlegg for å rette på at du sa bringebær te kapsler ;p

Hehe...skrev feil ;)

Back
Topp