Har en sønn på 8 dager. Har vært veldig sår på brystknoppene men dette er på bedringens vei. Har etter at melken kom for fullt hatt mye knuter i brystet som har vært veldig ømt. Fikk også feber en kveld og ringte føden som anbefalte og amme/pumpe hver 2. time på dagtid og 2 ganger om natten. Det var viktig at jeg fikk tømt meg skikkelig. Hvis feberen steg og allmenntilstanden ble dårlig skulle jeg ringe tilbake. Feberen gikk ned og jeg har nå "myke" bryst. Kommer vel en klump i ny og ne men den prøver jeg å få massert ut ved neste amming. I forbindelse med alle disse plagene har jeg hatt intense smerter ved amming. Har hele tiden trodd at det var på grunn av at det var sår på brystknoppene eller og dette med tette melkeganger. Men nå når dette er på bedringens vei så er smertene ved amming enda mer intense. Jeg bokstavlig talt hyler ut i smerter og griner hver eneste gang. Føler det blir verre og verre. Jeg har forsøkt å se på sugeteknikken og lurer på om det er der det ligger feil. Han er fremdeles liten og jeg har store bryst så det er ikke så lett å se, men etter det jeg klarer å se så ser det ut som overleppen er riktig plassert men underleppen vipper seg ikke ut. Forsøkt å vippe den ut både når han skal til å suge og etterpå, men den vipper seg bare inn igjen.
Jeg holder ikke ut med disse smertene lenger. Det er i ettertid veldig ømt i hele areola-området og selvfølgelig brystknoppen. Kan ikke ta på da det gjør utrolig vondt.
Spørsmålet er så, hvordan kan jeg hjelpe han å forandre sugeteknikk.
Jeg holder ikke ut med disse smertene lenger. Det er i ettertid veldig ømt i hele areola-området og selvfølgelig brystknoppen. Kan ikke ta på da det gjør utrolig vondt.
Spørsmålet er så, hvordan kan jeg hjelpe han å forandre sugeteknikk.