Feil på meldekort

N

Navtull

Guest
Hei jeg var i tiltak og bestemte meg for å jobbe fult fra 1 mai. Min saksbehandler ringte meg i forrige uke og jeg sa jeg ikke ønsker å være tilknyttet nav mer. Hun ba meg da gå inn og sende ett siste meldekort hvor jeg skulle trykke nei på alt.

Som sagt så gjort, jeg trykket dessverre nei på alt. Glemte å skrive at jeg har jobbet de siste to ukene. har jo vært så vant med å trykke nei der. Men jeg beroliget med med at jeg har jo sagt til saksbehandler at jeg jobber fra første samt at de jeg var i tiltak hos har også vært inneforstått med at jeg har jobbet fullt.

MEN så ser jeg at det kommer inn ca 5600 kr på konto på fredag!! Har levd i konstant angst siden igår, da jeg ikke får ringt og har lest meg opp på skrekkhistorier på nett om folk som måtte betale dobbelt tilbake, og meldt for svindel/bedrageri.
Jeg er såååå redd, kanskje mest for at jeg er gravid og litt paranoid, men jeg vet ikke. Skal SELVFØLGELIG ringe på mandag. Men noen med erfaring og kan fortelle hvordan det gikk? Vil ikke ha en sak på meg nå som jeg var på vei til å avslutte det. :(

takk for hjelp
 
Hei!

Dette kommer til å gå helt fint, så bare pust dypt og prøv å slappe av.
Så fort du sier i fra på mandag, vil de sende deg informasjon om hvordan du skal betale tilbake, og det vil gå helt smertefritt.
Du er langt ifra den første som har krysset av feil på meldekortet, så dette er hverdagskost for dem.
De som skriver om slike skrekkhistorier har mange svin på skogen som de ikke forteller om. ;)

Ikke les mer på nettet om dette nå, og kos deg heller med helgen og slapp av.
Sett på en alarm på mandag morgen, også glemmer du dette frem til da, du får jo ikke gjort noe til eller fra før den tid uansett. :)
Dette ordner seg! <3
 
Kan ikke tro at det blir noe problem så lenge du sier i fra mandag og retter det opp. Det er jo en misforståelse. Fort gjort.. Det er jo også mulig å sende skriftlig melding til NAV via profilen din, de har lengre respons tid enn telefon, men hvis det føres godt å si i fra med en gang så kan du jo skrive ned hva som har skjedd. Så bra at du er i full jobb
 
Ikke noe problem så lenge du sier ifra. De som får straff er de som ikke sier ifra o gjør det med vilje i flere mnd og år. Så pust inn og ut og slapp av. Det ordner seg. Men regn med å ha de pengene på konto en stund. De er ikke akkurat kjappe når man sier ifra selv om sånne ting. Fikk engangsstønad ved en feil med eldste I juli. Endte med at jeg fikk restskatt pga masse penger på konto. Så de stod vel der i over ett halvt år.
 
Hei igjen :)

Jeg ringte nav på mandag og de ba meg komme innom for en manuell innsending av meldekort, det ble gjort. Jeg fikk også ett konto nr jeg skulle overføre beløpet på. Det er og gjort.

Men når kan jeg vente å få høre noe fra dem? De mente nav innkrevning ville ta kontakt. Kan jeg kontakte de selv? Jeg er fortsatt veldig paranoid og tenker på merkelige tanker. Jeg vet det er feil, men det er noe jeg ikke har kontroll over. Men vet jeg vil bli rolig om jeg får brev/vedtak/informasjon om at "Hei dette er resterende beløp og saken avsluttet". Tenker så merkelige tanker som at de kommer til å åpne no etterforskning osv. Og man kan forsikre meg så mye man vil, men jeg henger lissom fast i det :(

Har vært hos psykologen min også og vi snakket om at dette er vanlig kost for dem o.l men jeg setter meg fortsatt ikke til ro. Jeg har en personlighet hvor jeg fort blir nervøs, og får angst og til vanlig klarer jeg å døyve den. Men etter at jeg har blitt gravid føler jeg det har blitt forsterket og jeg er redd det skal gå utover barnet :(

Vet noen eksakt om hvor fort man får svar? Leste på nett at rutinen er at de først sender ut brev om at det er svindel ol. Men at det kun er rutinebrev, men hos meg satte det igang frykt og gud vet hva :(
 
Back
Topp