Feil kjønn på ultralyd

Jeg har ikke det, men har hørt om andre som har fått vite feil både på TUL og OUL :smiley-ashamed004

Fikk feil på OUL i 2017.
Ble sagt gutt, fikk jente.

Det må ha vært litt av en overraskelse! Pleier vel helst å være motsatt de tar feil..

Tsk, å gå gjennom en fødsel er såpass.. overveldende i seg selv, at jeg hadde ikke plass til "overrasket" i følelsene mine :p
Men jeg stoler ikke lenger på UL for kjønn. Tatt nipt de to siste gangene, og fått vite kjønnet der (sånn i tillegg til det andre man får vite)

Kjenner til flere som har fått feil kjønn på ul. Ei fikk vite gutt på tul i 14+0. På OUL noen uker senere var det jente. Ut kom ei jente. Ei annen jeg kjenner fikk vite jente gjennom hele svangerskapet. Hun hadde hyppige kontroller grunner diabetes type 1. Når hun fødte kom det ut en gutt. Litt av ett sjokk!

Jeg fikk høre av flere jeg kjenner at de hadde fått vite jente på UL(en av dem flere ganger), men at de fikk gutter isteden. Leste også i en lokalavis om en familie som hadde gjort alt klart til jente(rommet malt rosa, kjoler i skapet og andre ting til jente), men så fikk de en gutt.

Selv har jeg fått oppgitt riktig kjønn på alle 3, men kun de to første var det helt åpenbart hva var(gutter som gjorde det så tydelig at det var gutter at selv jeg kunne se det). Med jenta var det mer usikkert, da hun holdt bena samlet. Hun som tok ultralyden forsøkte dytte på henne for å gjøre det lettere å se, og landet på "jeg TROR det er jente", og forklarte hvorfor hun mente det sannsynligvis var det. Det stemte.

(Jeg nektet ta flere UL for å bekrefte det, ettersom andre b.la. på nett sa de fikk vite feil flere ganger, så da så jeg ikke poenget, men stolte ikke på at jeg ventet jente før jeg fikk bekreftet kjønnet da hun var ute!)

Anbefaler å gjøre deg litt kjent med UL bilder for kjønn på nettet før OUL, for å skjønne litt mer av hva du ser du også

Har fått opplyst riktig kjønn med alle 6(eller nr 1 var en overraskelse, for ønsket ikke å vite kjønn)

Jeg har ikke fått vite kjønn, fordi vi sa vi ikke ville vite. Men jeg hadde lest meg opp på nub theory på forhånd, så er ganske sikker på at det er en gutt. Spent på om det stemmer. 39 uker, så får snart svaret

TS

Jeg fikk oppgitt feil på TUL, uke 14. Skal sies at hun var meeeget usikker. Hadde privat ultralyd i uke 17, og skal ikke på OUL før litt over ei uke til i uke 22. Men i uke 17 var det veldig tydelig at det ikke ble det som først sagt :Heartblue

Jeg fikk oppgitt feil på TUL, uke 14. Skal sies at hun var meeeget usikker. Hadde privat ultralyd i uke 17, og skal ikke på OUL før litt over ei uke til i uke 22. Men i uke 17 var det veldig tydelig at det ikke ble det som først sagt :Heartblue
Fikk du først beskjed om jente og så var det en gutt?

Med denne nub theoeyen virker det så lett å se kjønn på bildene som postes her på forumet. Rart de som tar ultralyden ofte sier det er for tidlig.

Back
Topp