Feil kjønn på ordinær ultralyd?

Julibaby1

Første møte med forumet
Noen som har opplevd dette?

Jeg var på ultralyd i uke 15 fordi legen ikke fant hjertelyd. Alt var fint. Heldigvis! Gynekologen trodde da det var en liten gutt i magen.

På ordinær ultralyd hos en annen gynekolog i uke 18 tror han (med en liten klype salt) at det er ei jente der inne. Babyen lå i fosterstilling. Litt vanskelig å se.

Har hørt historier om jenter som var gutter, men aldri hørt om gutt som var jente. Det blir det det blir, men gøy å høre noen historier :)

Hei :-)
Ei venninne av meg opplevde dette i første graviditet. Fikk vite at det var en gutt i uke 18. Og så fikk ho ekstra ultralyd for å sjekke litt ekstra så var det ei jente. xD hehe :-) så fullt mulig ❤❤

Jeg er gravid i uke 31 nå snart 32. Og jeg fikk høre at jeg venter jente. Men man vet jo aldri om de har sett feil eller ei :laughing021

Jeg var på ultralyd i uke 15 fordi legen ikke fant hjertelyd. Alt var fint. Heldigvis! Gynekologen trodde da det var en liten gutt i magen.

På ordinær ultralyd hos en annen gynekolog i uke 18 tror han (med en liten klype salt) at det er ei jente der inne. Babyen lå i fosterstilling. Litt vanskelig å se.

Har hørt historier om jenter som var gutter, men aldri hørt om gutt som var jente. Det blir det det blir, men gøy å høre noen historier :)
Gratulerer :Heartred Ei venninne ble fortalt gutt på tre ultralyder, ut kom det en jente :happy:

Sniker
Kjenner noen som fikk beskjed om gutt på oul og på 2 ekstra ultralyder etter dette (pga komplikasjoner), dette var nå nylig så det er ikke en historie hvor ul-apparatene var dårligere enn i dag. Men det var altså ei jente ;)

Det hender de tar feil ja, spes ang jenter.
Her har det stemt på alle tre vi har visst på. I dag på UL fikk vi bekreftet jente for andre gang på to uker, og det er ikke tvil. Stakkars liten, om det er gutt, for der var det ingen verdens ting mellom beina hvertfall:D

Har også hørt om en del tilfeller de tok feil på ul. Som oftest er det jenter som viser seg å være gutter, men motsatt skjer tydeligvis også :p
Stemte hos oss sist på jenta og nå har vi fått beskjed om gutt, som også magefølelsen min sa :p har fått et tydelig bilde av snurrebassen, så blir overrasket om det er en jente :hilarious:

Det hender de tar feil ja, spes ang jenter.
Her har det stemt på alle tre vi har visst på. I dag på UL fikk vi bekreftet jente for andre gang på to uker, og det er ikke tvil. Stakkars liten, om det er gutt, for der var det ingen verdens ting mellom beina hvertfall:D

Haha, det var det vi sa også, enten en heller labert utstyrt gutt eller veldig sannsynlig ei jente, siden jordmor kunne peke ut kjønnsleppene i tillegg til som ho sa "Det skal mye til å være så flatt og fortsatt kunne være en gutt":hilarious:

Når jeg var på ul så sleit jordmor med å se hvilket kjønn det var da babyen ikke ville vise seg men hun endte opp med å si jente. Jeg er en smule beskymra så jeg skal be min faste jordmor om å få en ny time til ul for å få sjekket dette ordentlig. Da jeg er redd for at det blir gutt, det er det magefølelsen min sier at det er :):)

Har stort sett kjøpt kjønnsnøytrale ting men vil gjerne ha farger også :love7

Jeg syns også det er vanskelig å stole på at vi skal ha ei jente. Det var liksom ikke tvil med storebror. Ei jente er jo vanskeligere som dere sier :rolleyes: tror jeg hadde i hvertfall to eller tre ultralyder etter oul sist, men jeg kan kanskje ikke regne med det denne gangen. Hva er grunnene deres for elstra ultralyder?

Noen jeg kjenner fikk beskjed hele svangerskapet om at det var ei jente, på alle ultralyden og kontroller. Men det kom en gutt:)

Jeg syns også det er vanskelig å stole på at vi skal ha ei jente. Det var liksom ikke tvil med storebror. Ei jente er jo vanskeligere som dere sier :rolleyes: tror jeg hadde i hvertfall to eller tre ultralyder etter oul sist, men jeg kan kanskje ikke regne med det denne gangen. Hva er grunnene deres for elstra ultralyder?
Høyrisikosvangerskap pga stoffskiftesykdom, alder og tidligere placentaløsning med prematur fødsel

Men er det ofte det skjer at man får et annet kjønn? Hos meg viste jordmor kjønnsleppene, håper det er ganske sikkert:shifty:

Men er det ofte det skjer at man får et annet kjønn? Hos meg viste jordmor kjønnsleppene, håper det er ganske sikkert:shifty:

Så vidt jeg har forstått er det som regel når de ligger litt feil sånn at man ikke får sett ordentlig, at det blir misforstått at det er ei jente, men egentlig var en gutt. Jeg ble også vist kjønnsleppene og kan virkelig ikke fatte og forstå når man har sett det at det kan være noe annet enn jente :)

Back
Topp