Feil forum?

Mammaen til J <3

Gift med forumet
Sommerfuglene <3
Jeg har nå sjekket 5 forskjellige terminkalkulatorer. 4 av 5 sier at jeg har termin 28. Februar. Den siste sier 2. mars.

Men 28. februar er jo siste dagen i Februar da, så kanskje det er greit at jeg er her på Mars likevel? [:)]

Er tilfeldigvis de som gir tidligere dato utenlandske?

I usa regnes et svangerskap som 40 uker. I norge som 40 uker og 2 (eller 3) dager. (regnet fra 14 dager før eggløsningen)
Det gjør også at for at en ticker fra usa, som de fleste er, skal vise rett antall uker-dager for deg, må du registrere termin 2 (3 dersom terminberegningen din er gjort av lege/jm som benytter 40+3) dager før din egentlige termin. Det gjør også at den viser et par dager for kort igjen...

Jeg har foreløbig termin 26. februar, og henger litt på mars også....

ORIGINAL: *Stella*

Er tilfeldigvis de som gir tidligere dato utenlandske?

I usa regnes et svangerskap som 40 uker. I norge som 40 uker og 2 (eller 3) dager. (regnet fra 14 dager før eggløsningen)
Det gjør også at for at en ticker fra usa, som de fleste er, skal vise rett antall uker-dager for deg, må du registrere termin 2 (3 dersom terminberegningen din er gjort av lege/jm som benytter 40+3) dager før din egentlige termin. Det gjør også at den viser et par dager for kort igjen...

Jeg har foreløbig termin 26. februar, og henger litt på mars også....

Jeg synes liksom det blir feil uansett på de tickerene. Enten så får jeg "feil" termin, eller så får jeg feil antall uker på vei.
Men de har kanskje en annen måte å telle uker på i USA også? Vet du noe om det?

Det blir enten feil termin eller feil dager/uker ja, fordi de i usa altså regner 40 uker, mens vi i norge regner 40 uker og 2 (skal vel over til 3) dager.

Jeg velger å sette den slik at den teller rett uker og dager på vei, men viser et par dager for kort igjen til termin (har termin 26. feb, tickeren min er laget med 24, slik at den viser at jeg er 4+5 i dag)

Var hos legen i dag og fikk termin 3. mars. Så da er jeg i riktig forum likevel [:D]

Ja, da gjør jeg det også. Akkurat 4 uker på vei i dag. Ble jo forskjøvet en dag.

Takk for hjelpen Stella :)

ORIGINAL: Karianne02

Syns du skal være her eg :-D Hihi

Hihi [:D] Så koselig [:D]
Jeg blir her jeg vettu [:)]

Back
Topp